Loading...
dk

Projected range | Tesla Forum

SimonHN
SimonHN Apr 4 '15
Tintin.

Inde under Controle - Settings - Display - så ændre du Distance til Energy.

Hvis jeg husker rigtigt. Men det er under Settings et sted. ;)
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 4 '15

Ved at vælge energy istedet for distance under units/language. Det er lige til venstre for der hvor man kan vælge typical/rated range

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 4 '15
Nommensen
Nommensen Apr 4 '15
settings -> language & units -> Energy/distance
tintin
tintin Apr 4 '15

tak for svarene. nu har jeg en undskyldning for at sætte mig ud i automobilen

AxelEmil
AxelEmil Apr 24 '15

Min erfaring efter 4500 km i en P85D. forbrug ca 210wh/km. Da jeg har kørt i Marts og Arpil tror jeg godt at man kan bruge det tal som et årligt gennemsnit (forbrug er større vinter end sommer).

Kiefer
Kiefer Apr 24 '15

AxelEmil: Mit forbrug indtil det begyndte at blive vinter var efter 30.000km ca. 220wh/km i en S85. Det steg indtil ca. 1. april i år til ca. 245wh/km på de efterfølgende ca. 28.000km. Så at tro et snit lavet i marts/april kan være et snit for hele året, er efter min mening pænt optimistisk ;-)

Forbrug er meget større vinter end det er lavere om sommeren. Jeg så op over 50% merforbrug i december/januar end jeg gjorde i juni/juli måned.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 24 '15

@Kiefer

Er det korrekt forstået at dit gennemsnitlige forbrug efter 58.000 km er 245wh/km?

Kiefer
Kiefer Apr 24 '15

Ja, det passer meget godt, jeg er lidt i tvivl om det er 240 eller 245wh/km, konen er åbenbart kørt med bilen i dag (hvilket jeg ikke troede hun ville mere), så jeg kan ikke lige se efter...

De 58000 er nok med ca. 85% motorvejskørsel, og bilen siger det har kostet 13500kWh, min hjemmemåler på laderen siger 11.000kWh

Så en pris på ca 19,75øre/km er vel ok når man er på kilometergodtgørelse? :-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 24 '15

Ja det kan vist ikke gøres meget billigere :-)

Sider: « 1 2