Loading...
dk

Vinterpakke | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker May 11 '14

??....

KS
KS May 11 '14

Som Hookmaker siger, så giver den mening. Var på vinterferie i Norge - og havde ned til -21 grader. I stedet for at anvende heateren på max, så kunne jeg nøjes med at sætte den på 18 grader, og manuelt på blæseren til 2 (Efter godt tip fra en ven hos Tesla Norge). Ved at varme sæderne kunne både jeg og ungerne godt holde os varme, og forbruget lå stadigvæk under 200 wh. Man skal regne med at det der trækker strøm - er ting der kan bevæge sig - og blæserne er de største syndere. Så ved at holde temperaturen nede og bruge blæseren til at holde bilen dugfri, så bruges sædevarmen til komfort og til at spare strøm.

Giver ikke meget for opvarmede viskere - slet ikke når temperaturen ude er på -21 - så er der intet der kan holde kulden væk fra ruden - andet end varmen indefra.

Så ved at varme bilen godt op inden - og dernæst holde temperaturen under kørsel til min - og bruge sædevarmen, opnås det mindste forbrug.

For at fjerne isen på viskerne - så er det enten manuelt eller isfjerner - især ved -21 grader...

FrederikC
FrederikC May 11 '14

Hookmaker, jeg læste vist forkert i dit indlæg. Troede du skrev "mere end aircondition". - sorry

larsenjan
larsenjan Feb 17 '15
Jeg har valgt vinterpakke, især for at få varme i rat. Super dejligt ( har dog ikke fået min S85D ), men hader koldt rat.
Werge
Werge Feb 17 '15
Vi har haft vores siden starten af december, altså en forholdsvis kold periode.
Bilen holder ude i det fri, men selv på de morgener hvor der har været fx. minus 5-6 grader i bilen om morgenen, så har en halv times forvarmning gjort at jeg endnu ikke er kommet ud til en bil der har været under 15 grader varm, og gerne omkring eller lidt over de 20. Det er genialt, og MEGET vanedannende. Det virker meget bedre en vores gamle Webastofyr. Så jeg har ikke savnet varme i rattet, men måske igen en af de ting der er fantastiske når man først har prøvet det.
Hookmaker
Hookmaker Feb 17 '15

Min holder for det meste ude, og jeg tænder altid for aircon 10 min. inden jeg kører. Det plejer at være rigeligt, selv på de koldeste morgener. Mit gamle Volvofyr tog MEGET længere tid + at det efterhåndenden var så gammelt, at der på kolde morgener stod en dieselsky ud over hele gaden pga. restolie i fyret. Fy faaan, som de siger over østpå...;-)    

JAndersen
JAndersen Oct 5 '15

Hejsa

Er der nogen der ved om den kan efter monteres?

runeh
runeh Oct 5 '15

Tvivler jeg på. Men det kan selvfølgelig være hardwaren/varmetrådene ligger i sæderne, og der blot skal monteres en ledning og noget styresoftware. Det samme med rattet. 

Men jeg tror nu det skal købes fra fabrikken. Men tro hører jo selvfølgelig til i kirken. 

Sider: « 1 2