Loading...
dk

Import udenfor EU | Tesla Forum

FrederikC
FrederikC Dec 30 '13
Hej,
Jeg har kigget lidt på nogle model s udenfor eu, er der nogle der ved om der er nogen større forskel på en eu og us model og om man kan ændre fra miles til km uden videre?

Mvh
Frederik
Skaarup
Skaarup Dec 30 '13
Miles til km er det mindste du skal bekymre dig om tror jeg. Jeg overvejede selv at importere fra USA, hvor man jo kan få dem for en slik (selv iregnet told og moms). Men den største forskel er at lader-systemet i EU kan håndtere 3 faser i EU. Den kan de ikke i US fx. Så kan de kun udnytte en fase og det gør ladetid meget lang.

Derudover virker onboard SIM kun i den "region" den er tiltænkt.

Den relativ lille besparelse var ikke det værd for mit vedkommende. Men vent 3-5 måneder og find en brugt tysk model (skal være minimum 6 måneder gammel og have kørt 6000km).
FrederikC
FrederikC Dec 30 '13
@rskaarup troede faktisk at de indbyggede ladere i bilen var ens ww, men det er de så nok ikke.
Og 1 fase det er som du siger ml linjerne jo ubrugeligt.
Men ja de koster en del mindre derovre, men med de ting du siger i mente så er det tyske marked nok bedre, eller det danske. :)
brianmassesson
brianmassesson Jan 1 '14

@FrederikC
Jeg forstår ikke du skriver de er en del billigere derovre! Hvis jeg kigger på regnestykket bliver den ligeså dyr eller faktisk lidt dyrere! Måske har jeg misforstået noget. Her er mit regnestykke :

Model S 85 P DKR. 716.650,-

Model S 85 P US $87.070 + $7.500 (Tax Credit som du selvfølgelig ikke får) US $ 94.570

94.570 x 5.41 = DKR. 511.623,- + 10% told = DKR. 562.785,- + 25% moms (Man skal betale moms af tolden :-) )

DKR. 703.481,25 + fragt til havn + tur over sundet + div. Det skal du gøre for under DKR 13.169,- ikke umuligt, men næsten! + du har alle de andre problemer oveni.

FrederikC
FrederikC Jan 1 '14
Brian jeg har primært kigget på brugt, og der jo så et marked som der ikke er i Europa endnu.
Dog har jeg lidt droppet tanken igen efter læsning og svar på mit indlæg vedr stik/AMP forskel.

Jeg ka ik helt gøre op med mig selv om jeg ska smide de 700k eller vente, det er jo et helt nyt marked så der er mange usikre faktorer og ubekendte.
Har også kigget lidt på leasing, der kan måske være en fordel.
brianmassesson
brianmassesson Jan 2 '14

Ja ok der er jo bedre muligheder det er klart. Har kun hørt om meget dyre leasing løsninger. Køb dyret - du kommer ikke til at fortryde. Simpelthen fantisk bil :-)

Bjarni
Bjarni Jan 2 '14

Man skal selvfølgelig have råd & nerver til at være first-mover. Man kan i pricippet miste en del penge hvis det går helt helt galt for Tesla.

Men ellers er jeg enig med Brian. Jeg har aldrig ejet så dejlig en bil før.

Skaarup
Skaarup Jan 2 '14

Bjarni & FrederikC, en ægte Tesla-fan ville sige at risicien ved at investere i en ICE-bil er større - både sikkerhedsmæssigt og fremtidsmæssigt! :-)

FrederikC
FrederikC Jan 2 '14
Tjjaa, arbejder med it til dagligt og ved hvor hurtigt det går med teknologi. I ICE verdenen falder priserne når der kommer en ny model fra samme mærke, men med el kan der komme en bil (uanset mærke) med eks. 1000km på en opladning, også er ms pludselig ikke interesant for køberne.
(Set lidt firkantet og lidt hårdt) Det er selvfølgeligt klart at hvis man tænker sådan altid, så kunne man ikke købe så meget som et nyt ur.
Jeg har aldrig givet 700k for en ny bil, og vil selvfølgelig gerne have den så billigt som muligt, og er meget i tvivl om det ik er klogest at vente 1 års tid, også købe en dk brugt når markedet er blevet lidt mindre hive omkring ms.
Bjarni
Bjarni Jan 2 '14

Heldigvis er Tesla model S forberedt til batteriskifte. Så hvis der kommer et nyt type batteri på markedet, så kan man proppe det ind i sin Tesla. Altså forudsat det kan laves så det fylder cirka det samme.

Som du selv skriver, så er det klogeste altid at vente. Warren Buffet har vidst været mester i at vente med at udskifte sine gamle biler på trods af at være milliardær. Biler er og bliver nok aldrig nogen god investering. Men det kan også blive lidt kedeligt altid at vente og derfor aldrig få købt nyt.

FrederikC
FrederikC Jan 2 '14
Men som i siger så er den en dejlig/fed bil, som er teknologisk helt med fremme, og det er selvfølgelig også de ting der tiltaler mig og giver mig lyst til bare at trykke bestil! Er jeres konfig også endt i ca 700k?
kajakaj
kajakaj Jan 2 '14

Ja - svært at holde den under, når endelig bilen man har drømt om længe, er på markedet. Som sælgeren også sagde, bør man ikke spare på ekstraudstyret, da der heller ikke er afgift på det, men selvfølgelig skal man kun vælge det man har brug for / lyst til at have med. Vores endte på 730.000 kr. Kiggede for øvrigt også på en Audi, men får betydeligt mindre for dette beløb og driftsomkostningerne ville blive væsentligt større på den.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 2 '14
Bjarni
Bjarni Jan 2 '14

Min endte på 957.700 inkl. vinterdæk og ranger service.

FrederikC
FrederikC Jan 2 '14
Kajakaj er det en 85'er med mere eller mindre alt?
Bjarni du har da godt nok givet den gas (lucky you)
kajakaj
kajakaj Jan 2 '14

~~Hej Frederik. Jeg har vedhæftet vores specifikation.

Vi har fravalgt det store musikanlæg, 21" fælge, vinterpakke, p-censor, light pakke, og twin-chargers.

Begrundelse:

Standard musikanlæg dækker vores behov

Køber rial cyclon-fælge med sommerdæk - det er langt billigere

Har ikke brug for bagsædevarme m.m. da vi sjældent har gæster med

Har ikke brug for p-censor og light pakke

Lader kun hjemme og på superchargers (når de kommer)

Børnesæder har vi ikke brug for

Begrundelse for tilvalg:

85 KWh batteri pga. rækkevidden og incl. supercharger.

Glastag er nødvendigt, hvis man får brug for tagbøjler (til vores kajakker)

Tech-pakke pga. Zenonlys, aut.bagerumsklap,bakkamera og meget andet.

Luftaffjedring, for at kunne hæve bilen ved offroad-kørsel

Læderkabine - det er bare for lækkert

Parcel shelf - bagerumshylde Skjuler bagage og dæmper støj fra motor og transmission.

Bestilt i sept. - bestillingssiden er ændret siden, så pakkerne er anderledes.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 2 '14
FrederikC
FrederikC Jan 2 '14
Syntes rigtigt godt om dine valg!
Har i fået leveret?
kajakaj
kajakaj Jan 2 '14

Nej - vi får den i marts og glæder os som små børn til jul

FrederikC
FrederikC Jan 2 '14
Det kan jeg sørme godt forstå, det er også længe af vente. Ventede selv engang 8 uger på en Peugeot 407, og det føltes som en evighed. Døm mig ikke, har skiftet til vag efterfølgende :P
Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jan 2 '14
Hookmaker
Hookmaker Jan 2 '14

Min endte i 755 K inklusive alt undtagen lydanlæg, 21" dæk og P og +, - alt sammen noget jeg sagtens kan undvære. Nu er Tesla jo et lille bilfirma, og hvis man ser bort fra at de kan gå ned, hvad jeg bestemt ikke tror de gør, så vil de heller ikke lige med det samme være i stand til at smide om sig med nye modeller. Der kommer en X'er om et par år, og derefter en E (lille familiebil) om 4-5 år, men jeg tror ikke det vil presse model S.   

Derimod føler jeg mig stensikker på, at batteriteknologien vil flytte sig så meget så jeg vil kunne erstatte 85 kW batteriet med et 110 eller måske 130 kW batteri om senest en 5-6 år, og så bliver bilen bare ENDNU federe. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 2 '14
kajakaj
kajakaj Jan 2 '14

Tesla model S er eneste bud i øjeblikket på en flot mellemklasse-elbil. Alle andre elbiler er små bybiler, så valget er ikke så svært i øjeblikket, men alle bilfabrikker arbejder på kommende elbiler så fremtiden ser lys ud. De fleste kommende elbiler er dog små bybiler eller luksus sportsvogne, som nok bliver langt dyrere end model S. Fritagelsen for afgift indtil dec. 2015 bliver nok ikke forlænget, når først salget af elbiler nu er blevet sparket i gang. Vi havde faktisk satset på en Fisker Karma, men med afgifter blev den alt for dyr (2,3 mil.) og den gik jo også efterfølgende konkurs - konceptet med en benzin/elmotor kombination er dødt, når man kan opnå rækkevidde som med model S.

Sider: 1 2 3 4 »