Loading...
dk

Import udenfor EU | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Oct 14 '14

Ved import fra ikke EU lande, skal du altid betale moms til det land, som du importerer bilen til.

Derudover er der en import told, som er på 10 %.

Så du skal betale 100% for bilen, plus 10 % i told, i alt 110%.

Dertil skal lægges 25 % moms af de 110%, og det giver i alt 137,5% total, hvor din købspris var de 100%

Så slutteligt har du evt betalt 100.000kr for en bil i Norge, og så 37.500kr i told og moms oveni.

MVH

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 15 '14
fmm1000
fmm1000 Oct 14 '14
Den billigste danske p85 koster 850.000 på Bilbasen.

Så må du altså ikke give mere end 700.000 norske for at det skal give mening.
700.00 norske er lig med 625.00 danske.
625.000 x 1,375 er lig med 859.000.
120281
120281 Oct 14 '14
Danske brugt priser er helt i hegnet. Kan hente P85+ i Tyskland til ca. 750.000kr.
fmm1000
fmm1000 Oct 14 '14
Her er den billigste p85 i Norge til 600.000 norske kroner. <br />
http://www.finn.no/...rchclickthrough=true

Ved import til Danmark koster den så 737.000 kroner incl moms og told.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Oct 14 '14
gw
gw Oct 14 '14

Tyske er vel billigere i kraft af mindre moms... oder wie?

Lennart
Lennart Nov 1 '15

Hvornår gør man lige ved import at en Tesla fra norge, den jeg har kigget på er 6 måneder gammel og har kørt over 6000 km, skal man så betale told og moms at det beløb man køber biler for, eller det biler kostede fra ny? Og hvordan med nummerplader? Skal man hjemmefra have prøve nummerplader med til Norge, sverige og danmark?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Der skal altid betales told og moms af den norske pris uanset alder og km. Hvis du ganger den norske pris med 1,375 har du prisen på dk plader plus prisen for pladerne

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 1 '15
Lennart
Lennart Nov 1 '15

Men er det nyprisen de går ud fra på bilen, eller den pris jeg har købt den til?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Det er prisen hos sælger som er udgangspunkt for udregningen. Du skal blot gange bilens pris i Norge med 1,375 så har du prisen på bilen ved import til DK. Eksempel. Bilen koster i Norge 500k NKR. Det giver ca. 400k DKR. De 400k ganges med 1,375. det giver 550k som så er prisen ved import til DK 

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 1 '15
SuneH
SuneH Nov 1 '15
Hvad sker der, hvis man - rent hypotetisk, naturligvis - giver den norske sælger 100.000 under bordet og får skrevet en regning på 400.000 norske i stedet for 500.000 norske? Man skal vel kun betale told og moms af beløbet på regningen, ikke? Men prisen skal selvfølgelig ikke skrives urealistisk lavt, så Skat får færten af urent spil. Nok ret risky vil jeg tro.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Ja så sparer man vel 10.000 danske kroner...

SuneH
SuneH Nov 1 '15
Nej, er det ikke mere? Det er 100.000 som man ikke skal betale 37,5% af, det må blive 37.500.
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Jo jeg regner selvfølgelig forkert men det tror jeg faktisk også at du gør. Besparelsen er vist reelt 30.000.

DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

SuneH: de 100.000 norske i "kontant rabat" giver godt nok en besparelse på 37.500 kr. Men det er også norske. Og da du regner med kurs 80 her over, giver det jo 0,8 X 37.500 = 30.000 DKKR.

Men det er jo også nogle gode penge at beholde i lommen.

SuneH
SuneH Nov 1 '15
Ja, det er jo blot et regneeksempel. Jeg har en 70RWD på vej, som jeg bestilte i august, så jeg kommer ikke til at købe en brugt norsk model.
DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

Jamen så har vi da hjulpet en anden læser med at have styr på, hvordan man kan hente en bil i Norge. Sammen har vi så sparet en ande for måske 30.000 DKKR. (hvordan laver man en "high five" med tegn?)

Lennart
Lennart Nov 2 '15

Nogen ideer til hvordan man gør med nummerplader?

DeaconWP
DeaconWP Nov 2 '15

Importer bilen, evt på udenlandske plader, hvor du forinden har anmeldt til skat.dk, at du kører i en nyindkøbt bil på udenlandske plader hjem til din garage. Eller på prøveplader, som du monterer ved grænsen. (koster penge).

Kør bilen til syn på prøveplader. Koster lidt flere penge.

Bilen skal både til et told syn og til et registrerings syn, kan måske ordnes samme sted og samme tid.

Synshallen kan være en, der kan udsteder nummerplader, ellers kan de fortælle dig nærmeste sted, hvor du kan hente dem.

For at hente nummerplader, skal du medbringe bevis på, at bilen er forsikret, og, ved førstegangs registrering i DK, kvittering fra SKAT på, at der er betalt registrerings afgift.

Så skruer du nummerpladerne på, i de nummerplade holdere du har købt til formålet.

Eller så lader du et almindeligt autoværksted ordne det hele. Det er det de normalt påregner sig deres leveringsgebyr for. Det gebyr plejer at være inklusive nummerplader.

Ønsker du at bruge ønske nummerplader, skal du nok mindst 4 uger forinden bestille og betale for dem på SKAT's hjemmeside, hvorefter de kan udleveres "et aftalt sted". Og den der så indregistrerer bilen bruger så det registreringsnummer, som du har købt.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 2 '15
MartinPedersen
MartinPedersen Jan 18 '16

Den mystiske USA Tesla fra Odense til 360.000kr har tilsyneladende skiftet ejer, og især pris, nu kun 560.000kr...

MartinPedersen
MartinPedersen Feb 6 '16

Faldt over en bil på bilbasen, som muligvis er en USA import (det står der intet om i annoncen),

men hvilke muligheder er der for at spotte en USA import, hvis det ikke står i annoncen?

Jeg tænker via billeder, stelnummer oplysninger i DMR osv?

Sider: « 1 2 3 4 »