Loading...
dk

SOS - kun 2km tilbage på batteri og EON virker igen ikke. Hvad gør jeg ? | Tesla Forum

120281
120281 Apr 5 '15
Når natten er gået har den jo mistet al strømmen. Ringede til clever da de har lader i Århusgade men det kræver abbonnement som først kan bestilles tirsdag.

Hvis nogen kan redde mig så ring 41 94 911 tre.
Bilen er på Østerbro.
NOELON
NOELON Apr 5 '15

Hvis du kan liste til Dampfærgevej 7 bagved Østerport station. kan du få strøm af mig. Du er velkommen til at ringe 31410560

120281
120281 Apr 5 '15
Tak for hjælpen Ken og TSLA. EON i Hjørringgade lader jeg nu med 48kmt. Så ca. 7 timer opladning. Bilen siger stadig 0km men måske fordi den var i -4% bilen.
Hookmaker
Hookmaker Apr 5 '15

Godt der var nogen der kunne hjælpe. I øvrigt når du går i 0 har du ca. 20 km stille og rolig lunten tilbage hvis det er i byen.

120281
120281 Apr 5 '15
Fik da en lille lærestreg at ikke køre den så flad, så min skæbne er i EON's hænder.
Får købt en jord adaptor så hvis den er helt gal kan jeg lade i en garage. Men utroligt de lader tættest på mig er så svigtende. Ham fra Letsgo delebil var ikke tilfreds. Han havde 2 stk zoe der ikke kunne lade derovre. Han sagde de skulle have ekstra jordforbindelse for at lade. Så derfor har de reserveret 3 standere til dem. Men Hjørringgade og Odensegade er ca. 1,3 km væk fra mit. Lever jeg også med. Må nok booke møder tæt på supercharger indtil jeg kan få en på jobbet.
lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
Er det i teorien muligt at trække strøm ud af en Tesla bil og over på en flad bil? Ligesom et gammeldags start kabel
Bianco
Bianco Apr 8 '15
Citat fra lysmanden Er det i teorien muligt at trække strøm ud af en Tesla bil og over på en flad bil? Ligesom et gammeldags start kabel

Der sidder en plus og minus bag ved "Nose-cone". De er designet til at kunne sætte nødstrøm til Tesla'en således at der er nok strøm til at løsne bremsen og sætte den i "Tow-mode".

Der er dog i hvert fald én amerikaner der siger at han har trukket strøm derfra til at starte en F150 pickup.

Men svaret på dit spørgsmål er for øvrigt: Nej

DeaconWP
DeaconWP Apr 9 '15

Den tekniske: Du kan sende energi fra dit 60-85 KWH batteri til dit 12 volts batteri. Men du kan ikke sende energi fra dit 12 volts batteri til dit 60 - 85 KWH batteri.

Det vil kræve en tovejs energi konverter (Inverter), som den der sidder og fører energi fra dit 60 - 85 KWH batteri til motorerne, og den anden vej under regenerativ bremsning.

Det må komme an på en prøve, om du kan trække strøm ud af de 12 volts "nød bugserings klemmer" der sidder under nose conen. (Som amerikaneren har gjort). Indtil videre er der fra Tesla kun oplyst om, at der kan sendes energi ind i 12 Volts kredsen med dem.

Men prøv en dag, om du kan give 12 Volts starthjælp til en ICE bil, så kender vi svaret på den detalje.