Loading...
dk

charge port open connect charge cable | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 5 '15
Er der andre end mig som får følgende meddelelse på appen: charge port open connect charge cable. Har været sådan et par dage nu. Der står desuden "open port" øverst til højre alt mens at ladekablet er isat. hvis jeg skal lade fra appen skal jeg trykke et par gange på unlock port før den begynder at lade.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 5 '15
NOELON
NOELON Apr 5 '15

Gustavsfar1: Ja, det har jeg også efter at den er færdig med at lade op og blot står til jeg kommer og afmonterer kablet og kører. Open Port er formodentligt for at frigøre låsen til kablet. Er det et problem for dig? Kan du ikke få tingene til at fungere eller er det mere en refleksion over lidt ulogiske tekster?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 6 '15

Nej det er ikke noget problem. Tror bare at jeg var usikker på om det var et resultat af det vand som trængte ind i ladeporten den anden aften da jeg vaskede den. Da ville den ikke lade og meldte fejl og lyste rødt. Jeg blæste så ladeporten tør med kompressoren og herefter fungerede det igen. Og ja det er ikke helt logiske meddelelser men bare det fungerer... :-)

NOELON
NOELON Apr 7 '15

På min vej til Brussel idag lagde jeg mærke til at der også står Open Chargeport når den står og lader ved SuC. Meget misvisende.

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Apr 7 '15
NOELON
NOELON Apr 7 '15

Nej, det er bydeform: åben ladeporten - ellers vil det være: ladeporten er åben. Men vi har vist alle lært at leve med det.

PerL
PerL Apr 7 '15

Eller :"du skal åbne ladeporten" Bydeform hedder helt korrekt "åbn ladeporten" :-)

Kiefer
Kiefer Apr 7 '15

Skulle det ikke have heddet: "Chargeport is open" hvis det skulle have betydet "ladeporten er åben". Når man i en GUI laver en knap der hedder "open Chargeport" vil jeg også oversætte dette til "Åbn ladeport" ellers skulle det have været en boks med en servicemeddelelse i stedet.

/Martin

NOELON
NOELON Apr 7 '15

Kiefer, pelu: +1. Helt rigtigt at en streng bydeform skriftligt vil væe 'Åbn'.Men lad os se om der kommer bedre Gui i fremtiden, selvom jeg tror de fleste nok forstår hvad der foregår efter de har stukket kablet i ladestikket :-)