Loading...
dk

Begrænset effekt på P85D | Tesla Forum

egernmus
egernmus Apr 7 '15

Jeg har læst det hele fordi jeg følte mig som en idiot, da jeg ikke kunne mærke noget ryk i den P85D jeg prøvede :)

/Ulrik
PS. Der er ingen konklusion i tråden udover at at bilen nok ikke har 691 HK og at den kun har det med fuld tank og medvind og rette temperatur etc.. på en god dag :) 

KS
KS Apr 7 '15

Jeg måtte lige prøve det efter at have læst herinde..

Kan til at starte med fortælle at vi ved vores prøvetur på Kollekolle, også hånede den, da den var en kende sløv, men det holdt hurtigt op. Den skulle vel lige have varmet batteri, dæk og motor op, inden den lukker op for hanen. Erfaringen siger os at den skal startes som en gammel kreidler med kick-starter. Benet helt op under hagen, hak så med al kraft til pedalen, og se hvad der sker.

Da jeg - efter at have ladet i Køge - til 381 km på tanken, havde kørt til afkørslen ved Lellinge og svingede rundt for at stoppe og gøre klar. Benet under hagen, og pedalen i bund og så skal jeg love for at øjnene blev trykket tilbage i hovedet, blev næsten køresyg.. Meeen også kun næsten. I løbet af ingen tid oppe på 70, som er fartgrænsen her, og så ned på 50. Ingen tvivl - INSANE lever stadigvæk i min!

egernmus
egernmus Apr 7 '15

@Ken .. Du har endnu ikke nået de 50 x Insane i denne måned endnu ;-) 

Claus8930
Claus8930 Apr 7 '15

Synes nu heller ikke "Insane" har været fraværende i min, når forholdene er korrekte. Den kan stadig få folk til at bide sig selv i tungen.

Findes der ikke en APP, der kan måle 0-100 tider?

Hookmaker
Hookmaker Apr 7 '15

@Ken, det samme hos mig. Jeg starter altid en demo med knæet ved hagen. Og så skal jeg ellers love for der sker ting og sager hos mig. 3 ture så gider jeg ikke flere, jeg føler mig ikke godt tilpas i 15 min herefter. Hvis hælen hviler på gulvtæppet sker ikke ret meget mere end i en gammel P model. 

Her er en lille snas fra SuC Randers i påsken. Min fætter som sidder foran fik ikke en skid på telefonen, pga. chokket!

https://www.youtube.com/watch?v=OfZMi6EBbrc

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 7 '15
Claus8930
Claus8930 Apr 7 '15

Så skulle det testes. Ladede til 95%, varmede op til bilen var på 87% (P85D)

Lavede 4 accelerationer fra 0-100 km/t

1: 4,2 sek (gik en smule ned af bakken)
2: 4,4 sek
3: 4,7 sek
4: 5,0 sek.

Ja så tog det sku modet fra mig, og jeg stoppede. Måske jeg har lavet min 50 på én uge :P

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 Apr 8 '15
Niels
Niels Apr 7 '15

Jeg oplever at der er MEGET stor forskel på hvor hurtigt speeder pedal trykkes ned - hvis den bare "normal" hurtigt føres ned så er acceleration lidt bedre end en P85, hvis man holder stille og trykker den meget hurtigt ned (som andre siger har knæet oppe ved hagen) så er accelerationen tættere på Insane.

Jeg fik en Aha oplevelse første gang det gik op for mig at der er forskel afhængig af hastigheden speeder en trykkes ned

Mike2810
Mike2810 Apr 8 '15

@Niels det har intet at gøre med hastigheden af fodens bevægelse. Vi har jo ligesom været vant accelerationen

lysmanden
lysmanden Apr 8 '15
I går aftes var jeg ude for at prøve og der var skam forskel på sport og insane. Sport er som om der går 1 sek inden sparket kommer.

Syntes dog stadig at den generelt er blevet langsommere,men som jeg selv skrev så kan det skyldes at man vender sig til det
P85DK
P85DK Apr 8 '15

@Ken, Hookmaker - jep, det er det som er væk hos mig. Kan lave 20 i træk og have det fint. Siden jeg oplevede at den var nede på effekten, så skal jeg ellers love for at der har været tilløb på højrefoden, men ligemeget hjælper det.

@Claus8930 - hvis det er en P85D i en Insane tider, så er den da helt gal

@Niels - vi har styr på foden ;-), hvis bare det var det

lysmanden
lysmanden Apr 16 '15
Kørte hjemme fra idag og efter 15 km ramte jeg motorvejen. Efter 3 km på motorvejen skulle jeg overhæle og der var minus spark i. Jeg tro at det har svaret til 1/3 effekt. Kontaktede straks Tesla der vil tsge en log på bilen. Bilen var fuldt opladt

Syntes ærlig talt at bilen kører som vinden blæser ( ved godt at vinden har sit at sige )
Men hvad fa... Er det der sker.?

Her til aften efter fuld opladning måtte jeg teste den af. Ved kørsel eks ved 40 kmt så går der ca 1 sek efter pedalen har ramt gulvet indtil den trækker ordentligt. Det svarer til en turbo der lige skal lave et lade tryk før den trækker
LarsR
LarsR Apr 16 '15

Har I overvejet at vi alle sammen kører på sommerdæk, i vejr der stadig er ret koldt og at vi dermed ikke får det optimale vejgreb? Jeg synes der er fint spark i min P85D og kan tydeligt mærke forskel fra min ex-P85, men jeg kan også tydeligt mærke at der på en morgen med kold asfalt sker væsentligt mindre. Det viser måske i virkeligheden bare, at traction control gør hvad den skal, på en meget diskret måde?

KS
KS Apr 16 '15

@LarsR: +1 min sparker også derud af.

Oplevede dog at traction control i dag lavede noget spøjst - igen ved sving - med en smule sand/grud på vejen troede bilen det var meget glat, og ville overhovedet ikke trække - slet ingen reaktion på pedalen - indtil vejen var i orden. Så kom der liv i den.

Har aldrig syntes at jeg har manglet Insane effekten - dog er den begrænset ved reduceret vejgreb - helt klart.

NOELON
NOELON Apr 17 '15

Lars og Ken, lyder helt rigtig. Da jeg kørte i Tyskland i starten af ugen med sol og rigtig forår havde jeg heller intet problem med effekten. Fornøjelse at køre ind på en motorvej og nå op i højere hastighed end dem i overhalings banen før de kunne overhale...

P85DK
P85DK Apr 17 '15

@LarsR - så må jeg have konstant manglende vejgreb. Den trækker og det er hurtigt, men det er ikke insane, selv ved sol fra skyfri himmel og 15 grader kl. 16 på ny tør sort støjdæmpende asfalt, 21" sommerdæk - det "positive" er at det føles ikke langsommere når det er vådt og 7 grader

vejrudsigten ser god ud for Køge på lørdag, så vejrgrebet skulle være optimalt til at måle

lysmanden
lysmanden Apr 17 '15
Larsr. Ja den faktor har jeg naturligvis indberegnet. Tesla forklarede at selv efter 15 km kørsel så er batteriet ikke varmt nok til at kunne levere. Min var helt død, ( som i helt død )
Jeg skulle til at overhale og det var sådan en overhaling hvor jeg i en normal bil vil have vurderet at det ikke var hensigts mæssigt, men altså kun kunne gøres ved kraft overskud som i Insane

Hvornår mødes i nede i Køge?
Niels
Niels Apr 17 '15

oplevede i går at bilen for første gang ikke reagerede på gaspedalen som forvntet. Jeg bemærkede at samtidig kom det gule "slinger" symbol frem i displayet.

hvilket egentlig bekræfter teorien om tracktion kontrol som synderen. Jeg kørte omkring 30 km/t da det skete, idet jeg var under nedbremsning ved trafiklys som så skiftede til grønt.

vejen var fin tør og det var helt lige ud (roskildevej) og forstår faktisk ikke helt hvorfor traktion kontrol registerede dårligt vejgreb.

lysmanden
lysmanden Apr 17 '15
Niels. Jeg havde præcist samme problem i går formiddags.imgen speeder reaktion. Har du ringet til Tesla og orienteret dem.?
Jespernielsen
Jespernielsen Apr 18 '15
Har også haft den oplevelse - dog kun en gang.
Forummets indlæg er redigeret af Jespernielsen Apr 18 '15
Mike2810
Mike2810 Apr 18 '15
Hej Alle

Så siger den ameriskanske hjemmeside at der kommer insane upgrade 6.2.168 til more insane:-) Så det bliver spændende at se om det hjælper hos mig. Ellers tak til arrangørerne af Køge træf - fantatisk at møde jer udenfor forummet.
//Michael
Sider: « 1 2 3 »