Jeg kørte fra Østerbro til Brussel igår. Jeg synes også den foreslår alt for mange stop. Men selve ruten var ok. Jeg havde selv vurderet at jeg ikke behøvede at lade mellem hjemme (havde ladet 100%) og Rødekro og sprang både Køge og Middelfart over og kom med 4%. Ligeledes ville den have mig ind på Busdorf fra Rødekro til Hamburg. Også fra Emsbüren til Antwerpen ville den have mig ind i Breda. Ved at holde øje med projected range og faktiske km til næste lader kan man selv afgøre om mna vil forsøge.
Heldigvis er der en 'Delete all Chargepoint' funktion og 'Add Chargepoint', som man kan bruge når man er kommet forbi. Jeg kunne være kommet til Brussels med kun 3 SuC besøg, men valgte at lade i Antwerpen 36 km før, da jeg ikke kan lade i Brussel. Og der blev kørt friskt til. Op til 170 km for at kompensere for køerne og altid max ved hastigheds begrænsningerne. Så jeg synes Navi er ok, når man selv styrer ladestederne.
TeslaTap.com er dog en uofficiel side, så der er nok ingen garanti for at Tesla læser de ting der står derinde (men man kan håbe).
Kan man sætte Navi op til at undgå færger - har lige kørt en tur fra Odense til Sønderborg og vil ikke tage Bøjden-Fynshav, som Navi ellers foreslog i et stykke tid :-)
Sådan har det altid været, er der en færge i nærheden vil Tesla foretrække denne. Sikkert grundet den kortere køreafstand og dertil længere rækkevidde.
/Martin
Mon ikke beregningen tager udgangspunkt i at man overholder fartbegrænsninngerne? Gjorde du det?
Enig men det er vist også kun på Beta stadiet så vidt jeg ved...
Den advarer meget tidligt om at man skal køre langsomt for at nå sin destination. Hvis man har haft sin Tesla længe nok, så lærer man pænt at ignorere det, da man udmærket godt ved hvor langt man kan komme. Det plejer mest at være mine medpassagerere der bliver nervøse over meddelelsen hvorefter jeg må fortælle dem, at den simpelthen tager fejl. Og det er uanset om man kører lidt for stærkt ;)
Ruteplanlæggeren er jeg blevet så irriteret over, at jeg har slået den fra. Når jeg starter i Odense og skal til København, så vil den altid til Middelfart først. Det er så stupidt og irriterende at det er bedre at slå den fra.