Loading...
dk

Teslaforum sticker med alias til eks. bagrude | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Genild
Genild Apr 9 '15

Søren: Nu sidder jeg på min arbejds-pc og jeg lever af at lave lokummer til tog, så det giver ligesom to forhold:

1: Hun ville da være et sundt islæt i forhold til dagligdagens pligter på computeren.

2: Hvor er det egentlig skønt at reklamer trods alt ikke altid vurderer på ens andre søgninger, det kunne hurtigt blive lidt klamt i vores branche.

Vedrørende Frederiks våde drømme så har jeg som sagt en god bekendt, der lever af at lave den slags, så derfor så jeg ikke noget problem i at finde en pris i forhold til drømmen desuagtet at det er udenfor den umiddelbare behovsanalyse.

Hun vil med garanti også kunne hitte ud af hvad de vil koste hvis flere har samme drømme uanset om farven eventuelt er varierende (klannavn vil dog skulle opgives såfremt skotskternet ønskes)

Mvh L@rs 

Genild
Genild Apr 9 '15

Frederik:

Nu har jeg været ude i samfundet - udstyret med en tommestok (huuhhh skræmmende).

Mere eller mindre hele bagruden er plastret til med varmetråde som udgangspunkt, så det er nok mere begrænset end man skulle tro.

Vil man partou montere mærket på indersiden ser jeg kun næstnederste midterfelt som en mulig option. Det nederste er nemlig allokeret til rudebetegnelsen og "T" logo.

Rent praktisk giver det i mine øjne en maksimal teksthøjde på 15mm og dermed ud fra Sørens kreation en længde på 262 mm, hvilket positivt nok også er muligt.

Kan man lave med at mærket (bogstaverne) sidder på ydersiden, her skal man huske at dem jeg har i tankerne er bilfoliemærker, så de skulle grundlæggende være egnet til at sidde udenpå, er der faktisk en passende mulighed øverst imellem bagrude og topbremselygten.

Det muliggør en højde på 45 mm og deraf følgende længde på 785 mm. Det positive her er at det ikke vil genere noget udsyn overhovedet, da det vil sidde på et afblændet område på hele rudefladen.

Er det noget i den retning du har en drøm om?

Mvh L@rs

FrederikC
FrederikC Apr 9 '15
Jeg havde ihvertfald tænkt at den sidde på ydersiden. Og havde tænkt i bunden af ruden. 45 mm i højden er nok ik helt skævt hvis den skal kunne ses. Længden ved jeg ik, så langt der er krævet før det kan stå der. Tænker nu ik lige jeg vil drømme om et klistermærke i nat, måske noget mere eksotisk.
tusla
tusla Apr 9 '15

@SQLCPH: jeg har sent dig en PM med min mail adresse

Genild
Genild Apr 9 '15

Frederik: Der er findes jo en del pilfingre på denne jord og gudskelov er de fleste af dem på ydersiden af ens bil, derfor kan det ofte være en fordel at montere en sticker på indersiden af glasset.

Men som tidligere nævnt og uden på nogen måde at være ekspert udi dette hverv, så tror jeg stadig ikke, at det er en hamrende god ide at sætte klistermærker ud over varmetrådene i bagruden.

Hverken for klistermærket eller for selve varmetråden.

Derfor vil du være nede i bunden af bagruden og ikke krydse varmetråde er du mere eller mindre låst til en bogstavhøjde på 15 mm. Mit bedste forslag hvis du ønsker 45 mm i højden er derfor stykket imellem bremselygten og det synlige rudefelt på bagruden. Her har du som sagt også den fordel, at bogstaverne ikke generer dit udsyn bagud endsige fange din fokus, medens du prøver af dechifrere en spejlvendt tekst i spejlets synsfelt.

Uanset prøver jeg at få en pris på de to størrelser (tekstlængden er ligesom styret af højden med den givne font) og vælger du at købe et står det dig fuldstændigt frit hvor du vælger at montere streameren.

I'll be back!!! L@rs

SQLCPH
SQLCPH Apr 9 '15

Så er Kens råd fulgt og herunder kan forskellen ses. Det ser 100% bedre ud med C typen af M men jeg er lidt i tvivl om S´et ikke ser bedre ud i D typen. Døm selv.

Mht nickname i sideruden så er Genild kommet på en ide med at sætte et Tesla T foran... Det kan jeg godt lide :-)

Jeg har skrevet mit eget nick med både C og D fonten. Det står lidt skævt så bær over med mig. Ture kan skabe det endelige resultat :-)

Kommentarer? Bring me the truth :-)

Busimiss
Busimiss Apr 9 '15
S'et med C-typen ligner mest Teslas eget. Jeg kan også bedst lide m'et med C-typen.
SQLCPH
SQLCPH Apr 9 '15

Du har da fuldstændig ret Busimiss. Tak for det input

Genild
Genild Apr 9 '15

Søren - bringing you the truth and nothing but the truth.

Jeg kan godt lide det hele (også hende der ser så sund og rask nedover fra Doodle testen) men skal jeg vælge er jeg også mest til C-type (selvom D-typen er en klart smukkere Jaguar). Ikke fordi "s" er kønnere, for er også enig med dig på det punkt Søren, men fordi det er mere korrekt i forhold til logo.

Trods dato'en er det dog ikke noget jeg vil gå i krig for, jeg vil være en medløber os holde af den valgte løsning uanset typevalget - så længe det bliver rødt :-).

Mit eget forslag med T'et foran nick synes jeg er blændende god, men min udtalte beskedenhed forbyder mig at gå mere i detaljer på det punkt.

De bedste hilsner L@rs

FrederikC
FrederikC Apr 9 '15

C-typen +1

gw
gw Apr 9 '15
C typen også herfra
Jordvarmekongen
Jordvarmekongen Apr 9 '15
Hold kæft hvor er i nørdet, det er fantastisk. Stemmer for C typen
SQLCPH
SQLCPH Apr 9 '15

Super Genild ;-) Sænk blot dit sværd - jeg overgiver mig til det fynske rige og bøjer mig for dit sværd... ;-)

C typen på S´et er mest tro mod original logoet.

Jeg har nu folk klar i trykken på både nummerpladekontoret og klistermærkefabrikken. Har spurgt Ture om han nu kan trylle magien ud i en vector fil.

Idet klistermærkefabrikken ikke har filen med fonts (han bruger windows) må vi desværre lave vector filer med alle (indtil videre 16 stk) nick names.

Højden på teksten på stickeren kunne blive 20 mm men nu har jeg jo et kort alias SQLCPH så KenSeitzberg fx kommer til at fylde næsten dobbelt længde. Mit vil ca fylde 200 mm i længden.... kan være at højden skal være 15 mm istedet. Er der en venlig sjæl der kan måle bundens længde på den bagerste siderude (faste rude) imellem de sorte kanter.

Jordvarmekongen
Højden på stickers lyder fint. Hvad med farve. Jeg kunne godt fortrække samme farve som bilen. Eller er det kun en farve at vælge?
Jeg blev tilbudt nye bremser i doodle. Hver sin smag
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 9 '15
Har lige målt. Der er ca. 185mm fra sort kant til sort kant
tusla
tusla Apr 9 '15

Da der alligevel skal laves en vektor fil pr. nickname kan det principielt godt lade sig gøre at lave det i bilens farve. Problemet bliver at finde den rigtige farvekode.

/Ture

Jordvarmekongen
Farvekode skulle da være til at lokke ud af Tesla. Men om den kan oversættes direkte til vektor fil har jeg ingen anelse om.
Genild
Genild Apr 9 '15

Klart Søren - hvis vi tager højde for mere løst fordelte mørke prikker ind imod midten er afstanden 7" 5/64

Med hensyn til almen respekt for kanterne bør sticker'en derfor ikke være længere en 7".

Jeg målte lidt løst på dit tidligere fremsendte "Teslaforum.dk" skriveri - her ville en højde på 15 mm give en rød tekstlængde på 262 mm.ved skal vi sige 12 røde bogstaver og en lille slat.

Vil du derfor skulle kunne indeholde et 12 bogstaver langt nick (husk: indklusiv et rødt "T") kan bogstavhøjden derfor kun være 10 mm.

Mvh L@rs - som i respekt for R2-D2 alene kæmper med lyssværd 

SQLCPH
SQLCPH Apr 9 '15

UPDATE: Doodle is down for maintanance... Stay tuned for interessting new things...

Doodle is up again:

You are now able to upgrade to a beutiful chrome license plate mount. Sure it will cost your more but hey its even more cool and it will make our older models look ... old.... The black edition will still be avaiable in the configurator, if you click down twice and refresh page 3 times, left arrow ++.

Further more we now introduce a window sticker with your teslaforum login initials matching the colour of your car. Yes - you heard right. Please note that we may not match all colours especially if you pimped your ride with a different colour (KenZ eg.)

En vis portion af ironi kan forekomme i dette indlæg ;-)

SQLCPH
SQLCPH Apr 9 '15

10 mm højde er ikke meget... :-(  mhhh tænke tænke.

Hvis nogle kan skaffe farvekoderne på Tesla logoet og alle exterior lakkene så ville det være fedt :-)

Jeg ser fonts og logoer for øjenene nu så jeg pakker mac´ en ned og fortsætter i morgen :-) tak for alle input i dag :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »