Loading...
dk

Teslaforum sticker med alias til eks. bagrude | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
Genild
Genild Apr 9 '15

Tak i lige måde og drøm sødt om små lyserøde Teslabiler med farvekoderne skrevet i emblem font på sideruderne.

Jeg vil så gøre et forsøg på at sove med poterne over dynen i mine drømme.

Hvis det nager dig rigtig meget at bogstaverne kun kan være 10mm høje er der selvfølgelig den løsning af sætte teksten i den sorte underkant i stedet.

Der vil de kunne blive tæt på 15 mm høje og med godt 300 mm i længden burde der være rimelig plads trods de 50% forøgelse. Slangen i paradis er bare at det så er tvunget til at sidde på ydersiden og nok ikke vil overleve en energisk gang frostafskrabning.

Det er selvfølgelig ikke jordens største problem for os Tesla-kørere, der jo bare sætter varme på 5 minutter før afgang - men stadig noget man skal huske.

Mvh L@rs

Comeback
Comeback Apr 10 '15

C-typen +1

SQLCPH
SQLCPH Apr 10 '15

Samme link som tidligere til dem der først læser med nu

http://doodle.com/scnsiav9xmhpby96

Her kan I indikere hvad I ønsker jer. Både sticker og nrpladeramme eller kun sticker.

Mht pris niveau. Jeg har en idé om hvor mange der kan forventes og ved 25 stk nrpladerammer er prisen ca. 60 kr inkl. 1/25 del font-udgift. Sticker i 20 mm højde (måske skal det være mindre) koster ca.30 kr.  Dvs omkring en krøllet 100 kr. seddel for et komplet sæt. Så skal det bare distribureres rundt men dér tænker jeg at vi med egne biler nok kan få dem kørt ud i landet hurtigt :-)

Ture (Tusla) er igang med at få lavet vector filer så jeg kan få lavet et par test eksemplarer.

@comeback mfl: Mener I C-type til hele alias nick eller kun S og M bogstaverne? Teslalforum.dk ser mest harmonisk ud med en kombi (S og M i C-type). 

Mht Alias nickname så havd ejeg regnet med at bruge bold D som basis og det kan så ikke udelukkes at der skal udskiftes flere bogstaver end S og M når først vi får skrevet alle nicks op. Medmindre alt i nick skal skrives i C-type??

Tror det næste er at samle nogle endelige tilmeldinger og penge ind så vi kan gå igang med det den udførende del. Jeg forbereder lige et google doc der kan skrives i og mobile pay nr.

God fredag :-)

Kiefer
Kiefer Apr 10 '15

SQLCPH: Mangler der ikke et punkt: "Jeg vil gerne have nr. pladeholder til både foran og bag"?

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Apr 10 '15

Hej Martin. Yes - i bestillingsarket der er på vej kan du sætte antal på. Desuden kommer Frederik's bagrude streamer med også til dem der ikke vil have / har nrpladeramme.

/Søren

Tesloid
Tesloid Apr 10 '15
Hejsa, jeg har også udfyldt doodle. Er det muligt at få de tre eksempler ? C , D , kombi C/D. Har kigget tilbage i tråden og kunne ikke lige finde en ren C af teslaforum.dk. Er nummerplade rammen sort med hvid skrift eller ? Og lige en sidste bekræftelse, alias sticker er enkelte bogstaver i rød ? Jeg er med på det hele (?) men er bare blevet lidt forvirret af den lange tråd. Tak for initiativ og energi.
SQLCPH
SQLCPH Apr 10 '15

@Holbech: Kan godt forstå du ikke kan holde overblikket - det kan jeg selv knap ;-)

Men der kommer en rigtig god løsning imorgen... var der en gang én der sagde ;-) Jeg er igang med et google sheet som bestillingsark. Vi overvejer lige nu hvor mange farver vi skal tilbyde.

Nrplade holder er marginalt dyrere med op til 4 farver trykt så vi går nok efter mulighed for 2-farvede skrifttyper/logo med 4 forskellige muligheder ( fx rød, sort, grå og hvid i tesla tro farvekoder)

Sticker kommer også i 2-farver hvis det ønskes

Mht skrifttype så tror jeg for nemhedens skyld og for at holde optionerne nede at vi vælger type C generelt for alias og den kombi med D og C SOM vist senest i denne tråd. Det håber jeg er ok?

Tesloid
Tesloid Apr 10 '15
Tak SQLCPH. Alt er meget fint. Har du et eksempel på type C ? Kunne kun finde D og kombi når jeg skimmer tråden.
Tesloid
Tesloid Apr 10 '15
Fundet. Syns D er meget sjovere på nær M og Q. Men som sagt er jeg med på det hele.
Genild
Genild Apr 10 '15
Jeg synes at det er helt ok Søren, jeg har en blind tiltro til at du har 100% styr på det hele og at jeg ender med to nummerpladeholdere med TESLAFORUM.DK i flot rød samt et ditto nicktil indersiden af sideruden i venstre side.
Bogstaveringen er jeg lige så sikker på du har styr på men tror samtidigt at du vælger det "S" som fotografisk virker mest korrekt.

Slutteligt glæder jeg mig som en lille purk til juleaften og håber at det vil lykkes at have det meste klar til pusledagen i Vejle, så vi alle kan forlade sceancen med nicks og numnerpladeholdere fint monteret.

Ud over fred på jord og fri sex, kan man så have mere frommeønsker??

Hygge L@rs
SQLCPH
SQLCPH Apr 10 '15

C-type all the way...

SQLCPH
SQLCPH Apr 10 '15

D-type bortset fra S og M der er C-type

SQLCPH
SQLCPH Apr 10 '15
Citat fra Genild Jeg synes at det er helt ok Søren, jeg har en blind tiltro til at du har 100% styr på det hele og at jeg ender med to nummerpladeholdere med TESLAFORUM.DK i flot rød samt et ditto nicktil indersiden af sideruden i venstre side.
Bogstaveringen er jeg lige så sikker på du har styr på men tror samtidigt at du vælger det "S" som fotografisk virker mest korrekt.

Slutteligt glæder jeg mig som en lille purk til juleaften og håber at det vil lykkes at have det meste klar til pusledagen i Vejle, så vi alle kan forlade sceancen med nicks og numnerpladeholdere fint monteret.

Ud over fred på jord og fri sex, kan man så have mere frommeønsker??

Hygge L@rs

Hej Lars. Tak for tilliden :-) Jeg gør hvad jeg kan og bruger ikke så lidt tid på det, så jeg håber at det går godt.

Spørgsmål: Med tonede ruder kan en indvendig sticker ikke ses udefra = Problem. Løsning er at montere mærket udvendigt eller indvendigt inden rudefilmen isættes = permanent tatoo. Evt gøre det til en option man selv kan vælge.

Larsen
Larsen Apr 10 '15
Har I slet ikke overvejet blot at smide de grimme sorte nummerplade holdere bort? Uanset hvad I skriver på dem, så bliver de jo ikke kønnere. Jeg bad udtrykkeligt Tesla om IKKE at montere dem da jeg fik bilen i sin tid. Skal der absolut være en ramme om nummerpladen, så fremstiller Tajco ern pæn forchromet udgave.
Kiefer
Kiefer Apr 10 '15

Larsen: Jeg synes det på en eller anden måde det ser lidt bart ud hvis der ikke er nummerpladeholder. Jeg har altid haft det på mine biler. Jeg havde en gang mit ejet navn på en, det fik folk til at tro jeg var bilhandler, ikke lige det jeg forventede ;-)

/Martin

Genild
Genild Apr 10 '15
Hæ du gør et stort og uegennyttigt arbejde Søren og jeg er overbevist om at det er bredt værdsat.

Svar: Nu taler vi jo bare om en lille sticker og afhængigt af hvorledes den laves kan man sætte den op som løse bogstaver fra indersiden, hvilket gør den elegant fri for påvirkninger fra isskrabere, vaskomatbørster og ja pilfingre.

Har man tonede ruder er man nok nødt til at sætte den udvendigt for at undgå, at den forbliver en ufortalt hemmelighed. Så skal klistermærket/stickeren laves anderledes og rent praktisk er man nok bedst stillet med en samlet sticker med bogstaver og gennemsigtig baggrund. (Reducerer antallet af kanter som kan nulres af).

Vælger man den i aftenmørket foreslåede løsning med 15mm nickbogstaver monteret nede i det mørke felt af sideruden skal det sidde på ydersiden - længere er den ikke og jeg tror egentlig at det er den generelt smarteste løsning for de fleste.

Hilsen fra O'ense, L@rs
Boski
Boski Apr 10 '15
Til sqlchp. Send logoet til mig, jeg har en skiltefabrik. De kan laves spejlvendt så de kan sidde indvendig.
bo@trimline.dk
SQLCPH
SQLCPH Apr 12 '15

Så er der link til endelig booking af nr-plade ramme og sticker.

Priserne er 95% på plads men vent 1-2 uger med at betale til jeg siger go... (priserne justeres)

Jeg regner med at vi kan bestille første sending om 1-2 uger afhængig af hvor hurtigt vi får samlet en ordre på 25 nr.pladerammer.

Der bliver 4 tekst/logofarver - rød, grå, sort og hvid. Gode kræfter er lige nu i gang med at finde de mest teslatro farvegoder.

Prisen på nr.pladerammen i enten sort eller sølvgrå er landet på ca. 80 kr./stk inkl 2-farvet skrifttryk.

Nickname sticker pris er ca. 30 kr/stk. Pris er endnu ikke helt afklaret men lander ca. her

Teslaforumstreamer pris er ca. 40 kr. Str og derfor pris er endnu ikke helt afklaret men lander ca. her.

Prisen på Emblem-fonten er i de ovenstående priser fordelt og udregnet efter 25 stk nr.pladerammer og samme antal stickers. Skulle antallet af tilmeldinger overstige den foreløbige forventning nedsættes beløbet til font-bidrag naturligvis.

Sig endelig til hvis der er noget der skal forbedres :-)

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CuEtf4jhlA_UY2TPFmyfYyb-r68pugQCa7EenNKdzxM/edit?usp=sharing

Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Apr 12 '15
SQLCPH
SQLCPH Apr 12 '15

@Mw... My bad. Det burde være et edit link nu... vil du prøve igen

SQLCPH
SQLCPH Apr 12 '15

Vurdering:

Skal vi holde arket hemmeligt...? og kun udlevere link til dem der ønsker at købe. Lige nu er det offentligt!!

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »