Loading...
dk

Lasteevne | Tesla Forum

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 2 '14
Så kom registreringsattesten. Her kan man bl.a. læse, at den tilladte totalvægt er 2590 kg. Fratrukket bilens egenvægt ("køreklar vægt"?) på 2175 kg, giver det en lasteevne på 415 kg. (Tesla opgiver den selv til at være 436 kg). Under alle omstændigheder lyder det ikke af meget. Med 5 voksne ombord kan man jo knapt have bare en kuffert med. Så virker det lidt overflødigt med al den baggageplads både foran og bagved. Nogen der ved, hvorfor der tilsyneladende kan lastes mindre end i min Peugeot 206'er?
Bjarni
Bjarni Jan 2 '14

Du har ret. Det lyder ikke af meget. Principelt set bør man jo ikke overskride sådanne grænseværdier selvom der i de fleste tilfælde sikkert ikke sker noget ved at gøre det.

Er der mon forskel på grænseværdien i USA og EU?

janlouissvenningsen1973

Køreklar vægt = bilen incl. brændstof, føreren,og hans madpakke. 

Brændstof giver jo sig selv :-) og der kalkuleres med en fører på 75 kg. Det er således muligt indenfor grænserne af totalvægten at fylde i alt 490 kg. i MS'en - stadig ikke vildt imponerende men dog bedre end de 415 kg. Så det skulle være muligt, at fylde 5 voksne i bilen inkl. bagage. Men hvis man også har barnesæderne i bagagerummet i brug, og fyldt frunk, så begynder det nok at knibe. 

Hookmaker
Hookmaker Jan 3 '14

Det vil være fint for 4 pas. á 75 kg + et par unger bagi vil give 100 kg + til frunken, du vil vel næppe køre med mere end det?

NOELON
NOELON Jan 3 '14

Vi kørte altså til Norge i Julen uden at kikke på registrerings attesten først. Vi var 5 voksne, 1 hund og fyldt bagagerum (dog med hylde) og fyldt Frunk. Bilen klarede det helt fint - intet at bemærke. Måske er der lidt forskel på med eller uden luftaffjedring.

Sali
Sali Feb 19 '16
Jeg har fået min reg. Attest og på den står der køreklar vægt 2326 og total vægt 2670 dvs 344kg til fordeling på 7 sæder. Hvis vi antager at der er 5 personer i bilen så må de fem maks veje 68,8kg. Gennemsnitsvægten for en mand er væsentlig højere en 68,8 kg. Jeg har en P85D. Jeg har været i korrespondence med Tesla Danmark. De siger at hvis jeg overskrider vægten så vil garantien ikke dække!!! 
TorbenS
TorbenS Feb 19 '16

Køreklar vægt er ikke det samme som egenvægt i gamle dage.

ifølge FDM: Køreklar vægt er bilens egenvægt tillagt 125 kg, som skal illustrere en persons vægt og diverse væsker i bilen.

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Feb 19 '16