Hvis det er en "Performance", så tror jeg ikke du kommer 350 km på motorvej ved 110 kmt med 80% .. Måske med 100% opladning .. har selv sneglet mig hjem på motorvej fra Kastrup før der fandtes SuC 342 kilometer med cirka 95-110 kmt og endte med "26" km tilbage på tanken. Det var med 100% opladning .
I Vinter har den med våde veje og lave temperaturer samt vinterdæk spist noget mere, har såmænd været næsten nødt til at lave hurtig stop/go i Køge for at komme til middelfart og omvendt, for at være sikker :)
/Ulrik
Selv med 19" dæk ville jeg ikke kunne nå 350km på en 80% opladning i min S85. Tror ikke jeg kommer meget over 325 på 90% opladning.
Det skal så siges, at jeg på 55.00 kørte km ikke har haft problemer med rækkevidden og altid når jeg har kørt i bilen kunne nå ud og hjem igen, enten på samme opladning eller ved hjælp af SuC.
Men som de andre skriver, så kommer du nok længere på en opladning med 19" dæk og fælge end på 21", så sig endelig til hvis jeg skal hjælpe dig af med dine 21" ;-)
/Martin
Lysmanden;
Jeg har en P85D, og kommer under ingen omstændigheder over 270 km på en 80% opladning. Også skal jeg næsten køre under fart grænsen. Jeg er meget skuffet over distancen i praksis, især når Tesla lover 480 km. Jeg er meget imponeret hvis du kan køre 350 km på 80 %. I går kørte jeg fra Aarhus Supercharger med 260 km. "Rated Range", og der var 144 km til Hjallerup. De sidste 15 km. måtte jeg ligge med 75 km efter en lastbil, det var på et hængende hår jeg kom til Hjallerup, med 8 km. "Rated Range" tilbage. Min erfaring er, en P85D køre max 275 km på en 80% opladning - og ikke mere! - Hvis man køre i en Tesla som man køre i andre biler, vil du ikke komme over 225 km. med en 80% opladning. Men bilen køre som en drøm, den kræver bare lige lidt "planlægning" ;)
Jeg tenderer til at være enig med Lasse, min P85D trækker foreløbig noget mere strøm end min S85 på langtur, men jeg har stadig at se sommerforbruget - for det vil være VÆSENTLIGT lavere.
@Lysmanden, jeg ville ikke gå så meget op i det med 80, 90 eller 100%. Jeg tror personlig ikke det har den store effekt, så længe du bruger batteriet til kørsel. Jeg har en idé om at Tesla har beskyttet det batteri i hoved og r.. for at undgå problemer, erstatninger osv. Så lad løs og kør løs...;-)
blot til info: tesla garanti er 8 år, men dækker ikke slidtage. Dvs den dækker hvis enkelte celler er deffekte, men hvis de alle er slidt ned pga. forbrug dækkes ikke. Når det er sagt syntes jeg du skal lade til 100% når du har brug for det, men lad den aldrig overnatte med 100%. top kun op mens du spiser morgenmad/går i bad, så er batteri også mere driftsvarmt når du kommer ud til den.
Opvarmning af kabine tager 30 min. hvis den skal være helt gennemvarm = længst mulige range.
Den varmer muligvis også batteripakken op, hvis den er i stik.
Hvis du er god til at huske det, så vil det optimale være at sætte bilen til at lade automatisk så den er 90% opladt seneste en halv time inden du skal køre. Og når du ved at du skal køre om 30 min, så brug app'en til at sætter du den til at lade til 100% samtidig med at du starter kabinevarmen.
Det kan den da med den nye opdatering (hvis man har angivet en aftale/destination i kalenderen, så beregner den hvornår du skal køre og dermed hvornår den skal forvarme for at det passer. I praksis kan jeg sagtens klare mig med 5-10 min forvarme så når morgenkaffen er ved at være drukket, trykker jeg på start i app, og så spiller det :-)
@Lysmanden. Varme er blot når der er behov for det, ikke nødvendigt om sommeren. Om vinteren er det blot for at bruge energien til at varme op mens du er "plugged in", så du ikke skal bruge energi til at varme op når du er kørt af sted, men så blot holde temp vedlige. Og ja varmen er 6KW som MW skriver, så med 400v 16A der kan give 11KW så lader og varmer du samtidigt.