Loading...
dk

Opladning 80% kontra 100 % | Tesla Forum

JesperSpanner
JesperSpanner Apr 9 '15
Jeg har nu kørt 3600 km i min P85D. Jeg har udelukkende brugt supercharger. Jeg lader normalt til de anbefalede 80%, kan jeg uden problemer begynde at lade til 90%?
Ja jeg er lidt fatsvag, og noget af en klovn til alt det teknik!
Kiefer
Kiefer Apr 9 '15

JesperSpanner: Ja, 90% vil ikke være noget problem, du vil nok bare se, at du efter et stykke tid begynder at få færre km-rækkevidde ud af det, derfor er det en god idé en gang imellem, at lade bilen helt op (100%) og derefter lade den balancere batterierne. Det kan dog godt tage et stykke tid med balanceringen, så at sidde og vente på det ved en Suc kan godt gå hen og blive en anelse kedeligt.

Jeg ville lade den til 90% på en Suc og så lade resten hjemme for balanceringen. Mikkel fra Tesla DK fortalte, at en balancering godt måtte være et par gange om måneden.

Er det ikke kedeligt at sidde og lade så meget på en Suc?

Jeg prøvede det selv sidste sommer, men blev rimelig hurtig træt af, at sidde i Randers og kigge på ingenting i 30-45 minutter ad gangen. Så var de timer bedre givet ud derhjemme, og hvad havde jeg sparet hver gang, 30-50 kroner om dagen?

/Martin

JesperSpanner
JesperSpanner Apr 9 '15
Jeg løber en rute på 4.4 km, så jeg får min daglige motion. Er det dårligt vejr læser jeg, dejligt med et lille break. Jeg kører 300 km om dagen, så er det ikke ca 200 kr hver dag?
lysmanden
lysmanden Apr 9 '15
GW det vil sige at der ikke R tale om forvarmningen af batterie men opvarmning af bilen mens den er plagged i for så at spare strøm

Sluger det meget strøm når man streamer musik?
gw
gw Apr 10 '15
Hvis du vil begge dele så lad evt fra 90% til 100% om morgenen inden du tager afsted samt forvarm kabinen så er batteriet varmt og kabinen, så har du gjort hvad du kunne for at spare på energien når du kører afsted.
lysmanden
lysmanden Apr 11 '15
Jesper spanner : så er vi 2 teknik mongoler

Jeg vil konkludere at altid lade til 90 pct om natten.
30 min før afgang starte varmen i bilen imens den sidder i stikket.

De dage hvor jeg har lang distance : som ovenstående men øge fra 90 til 100 pct ladning manuelt om morgenen samtidig med opvarmning af kabinen imens den sidder i stikket

Det giver dog stof til efter tanke ang garanti på batteri at det ikke dækker slidtage. Alene det før jo at jeg hverdagen kun bør nøjes med 80 pct ladning.

Hvad skal Jesper spanner gøre i sin hverdag når han har brug for 300 km distance?
Jeg tænker til vinter koster kulde jo på distancen
MontecristoDk
MontecristoDk Apr 11 '15
@lysmanden: Det er helt ligegyldigt hvad du bruger af strøm til iPhone, radio og al den slags krims-krams. Det der rykker noget er kørsel, opvarmning og nedkøling af kabinen.
Så begræns ikke dig selv i at lade dig iPhone (eller anden telefon) og SLET ikke i forhold til at streame musik.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 11 '15

Enig. For at sætte tingene lidt i perspektiv så bruger en Iphone som lades ca. 5 watt. Den vil derfor kunne lades/bruges i bilen uafbrudt i over 2 år på en opladning :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 11 '15
Daduck
Daduck Apr 12 '15

For et par opdateringer siden kom der netop automatisk forvarmning af bilen. Det skal bare slåes til i settings. Den forsøger så at finde et mønster i hvornår du kører på arbejde, og hjem igen, og vil automatisk være klar.

Smart Preconditioning --> http://my.teslamotors.com/forum/forums/smart-preconditioning

Ap
Ap Apr 26 '15
Hvis jeg oplader til 100% kan jeg ikke opnå samme tal som på Tesla Model S - Winter Driving Redefined youtube fra Schwitz hvor bilen holder i sne/ frost med 481km på klokken. Hvordan f..n for man så mange km proppet i bilen?
Maho
Maho Apr 26 '15
Hej alle.
Jeg kører i det daglige kun ca 40 km om dagen, nogle gange mindre. Jeg kan derfor i praksis nøjes med at lade 1 gang om ugen. Er der nogen som ved om det er bedst at sjatlade til 90 % dagligt eller at lade batteriet komme godt ned for så at lade meget men med 5-7 dages mellemrum (ift batteris levetid)?
Ap
Ap Apr 26 '15
Det er charge limit på manden's iphone der vises i video klippet, ved ikke om der er forskel der
Comeback
Comeback Apr 26 '15

@Maho batteriet tager ikke skade at kun lade 1 gang om ugen eller sjatlade til 90%

jeg har haft min i 9 måneder kører 20 - 40 km dagligt og lader lige som dig en gang om ugen + når jeg alligevel kommer forbi en SuC, jeg har 2 regler der "jeg" skal overholder. Aldrig lade den stå med under 5% og aldrig lade den stå med over 95%, jeg har ikke mistet 1km på batteriet endnu :) . 

skal den stå længe mere end 7 dage uden benyttelse. lader jeg den til max 80%. 

Jeg lader tit til 100%(mindst en gang om måneden) men så køre jeg mindst 30km med det samme når jeg stopper ladningen.

Forummets indlæg er redigeret af Comeback Apr 26 '15
gw
gw Apr 26 '15

@Maho. Rigtig godt spørgsmål, det vil jeg faktisk også gerne vide :) Jeg har ligende situation

oleviby
oleviby May 9 '15

Interessant at følge diskussionen om varmeforbrug.

Da jeg bestilte min 70D i april fik jeg at vide at den var udstyret med varmepumpe ( som den Nissan Leaf jeg kører i nu) så et el-forbrug til varme på 3-6 kw lyder af virkeligt meget ud fra min erfaring.

Clubman
Clubman Jul 2 '15

Gad vide om der på et tidspunkt kommer en opdatering således at man kan stille kabinevarmen til f.eks. at varme/køle så bilen har rette temperatur på samme tid hver dag. For som jeg har forstået det, kan man ikke sætte den op til dette?

Daduck
Daduck Jul 2 '15

@clubman, det hedder smart preconditioning. Det skal bare slåes til i settings.

Så længe du har et nogenlunde regelmæssigt program med at køre frem og tilbage fra arbejde, burde det lære sig mønstret ret hurtigt.

griffel
griffel Oct 31 '15
Men det er da underligt, at man med appen ikke kan forudindstille et specifikt tidspunkt til afgang, enten fast eller ihvertfald til næste morgen, ligesom jeg kunne til oliefyret på min Volvo. Hvis man er sent på den kunne man jo komme til at glemme at starte forvarmningen...
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15
Man kan bruge visible tesla til at preheate bilen på et bestemt tidspunkt
kensmark
kensmark Oct 31 '15
Visible Tesla ? Forklar nærmere, tak
Sider: « 1 2 3 »