JesperSpanner: Ja, 90% vil ikke være noget problem, du vil nok bare se, at du efter et stykke tid begynder at få færre km-rækkevidde ud af det, derfor er det en god idé en gang imellem, at lade bilen helt op (100%) og derefter lade den balancere batterierne. Det kan dog godt tage et stykke tid med balanceringen, så at sidde og vente på det ved en Suc kan godt gå hen og blive en anelse kedeligt.
Jeg ville lade den til 90% på en Suc og så lade resten hjemme for balanceringen. Mikkel fra Tesla DK fortalte, at en balancering godt måtte være et par gange om måneden.
Er det ikke kedeligt at sidde og lade så meget på en Suc?
Jeg prøvede det selv sidste sommer, men blev rimelig hurtig træt af, at sidde i Randers og kigge på ingenting i 30-45 minutter ad gangen. Så var de timer bedre givet ud derhjemme, og hvad havde jeg sparet hver gang, 30-50 kroner om dagen?
/Martin
Enig. For at sætte tingene lidt i perspektiv så bruger en Iphone som lades ca. 5 watt. Den vil derfor kunne lades/bruges i bilen uafbrudt i over 2 år på en opladning :-)
For et par opdateringer siden kom der netop automatisk forvarmning af bilen. Det skal bare slåes til i settings. Den forsøger så at finde et mønster i hvornår du kører på arbejde, og hjem igen, og vil automatisk være klar.
Smart Preconditioning --> http://my.teslamotors.com/forum/forums/smart-preconditioning
@Maho batteriet tager ikke skade at kun lade 1 gang om ugen eller sjatlade til 90%
jeg har haft min i 9 måneder kører 20 - 40 km dagligt og lader lige som dig en gang om ugen + når jeg alligevel kommer forbi en SuC, jeg har 2 regler der "jeg" skal overholder. Aldrig lade den stå med under 5% og aldrig lade den stå med over 95%, jeg har ikke mistet 1km på batteriet endnu :) .
skal den stå længe mere end 7 dage uden benyttelse. lader jeg den til max 80%.
Jeg lader tit til 100%(mindst en gang om måneden) men så køre jeg mindst 30km med det samme når jeg stopper ladningen.
@Maho. Rigtig godt spørgsmål, det vil jeg faktisk også gerne vide :) Jeg har ligende situation
Interessant at følge diskussionen om varmeforbrug.
Da jeg bestilte min 70D i april fik jeg at vide at den var udstyret med varmepumpe ( som den Nissan Leaf jeg kører i nu) så et el-forbrug til varme på 3-6 kw lyder af virkeligt meget ud fra min erfaring.
Gad vide om der på et tidspunkt kommer en opdatering således at man kan stille kabinevarmen til f.eks. at varme/køle så bilen har rette temperatur på samme tid hver dag. For som jeg har forstået det, kan man ikke sætte den op til dette?
@clubman, det hedder smart preconditioning. Det skal bare slåes til i settings.
Så længe du har et nogenlunde regelmæssigt program med at køre frem og tilbage fra arbejde, burde det lære sig mønstret ret hurtigt.