Loading...
dk

Http://www.fartkontrol.nu på bilens browser | Tesla Forum

MDamm
MDamm Apr 8 '15
Nu vil jeg ikke opfordre til at køre forstærkt, men efter jeg fik et lille tip på SuC om at man kunne bruge http://www.fartkontrol.nu på bilens browser, og har kørt med den i en uge, så vil jeg da lige dele oplevelsen med jer. Browseren opdaterer hver 30. Sek, og viser hvor der er fartkontrol, og andre forhindringer. Den bliver løbende opdateret, af brugerne af siden, så hvis man kører forbi en fotovogn eller lign. så kan man lige markere det på siden. Så når nu man har en browser i bilen, og den næsten ikke kan bruges til andet, så kan den da bruges til det.
Hookmaker
Hookmaker Apr 8 '15
Så er du vågnet Michael....;-). Har brugt det i et år nu....;-)
MDamm
MDamm Apr 8 '15
Ja, jeg troede kun det var en betalt app på telefonen, og det gad jeg ikke. Men når nu det er så nemt, er der jo ingen grund til at lade være.
nicom
nicom Apr 8 '15
Tak for tippet
DerHansi
DerHansi Apr 8 '15

ja, det skal da prøves. (fyyh I slemme drenge -  I er vist ikke helt så borgerlige som I lader til ;-))

Comeback
Comeback Apr 8 '15

Det har reddet mig mange gange :) 

JF
JF Apr 8 '15
Det virker bare super godt...
Kunne være godt hvis lyden fra browseren kunne afspilles i bilen også.
Kiefer
Kiefer Apr 8 '15

Heh, ja det er sjovt at se hvor mange der bruger fartkontrol.nu når man kører forbi en fotovogn.

Har også kørt med den i en længere periode nu, måske jeg skulle sende den regning jeg modtog her for nyligt på 1000,- til Tesla som gebyr for den periode hvor Internet ikke fungerede i bilen ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 8 '15
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
I skal bare købe en p85d
Så kan i ikke undgå at overholde fart grænsen..... For ellers er der kontant afregning på batteriet og distancen

Hvordan betaler man når det er på bilen? På samme måde som mobil versionen ?
Har haft det i en prøve periode på 2 dage på mobilen men skulle hele tiden sidde og holde øje
med tlf

Skal man bruge en form for app store ligsom på iPhone eller hvordan henter man den til bilen ?
Hookmaker
Hookmaker Apr 10 '15

@lysmanden, ork nej, os der har købt bilen uden de store distance krav vi giver den MAAAAAX gas HVER dag frem og tilbage på arbejde - det er da det der er det fede ved bilen.....;-)

Bianco
Bianco Apr 10 '15
Citat fra lysmanden ...Skal man bruge en form for app store ligsom på iPhone eller hvordan henter man den til bilen? 

Bare gå ind på hjemmesiden på bilens centerskærm. 

lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Hook. Ja det er lidt en omvendt verden. Man køber en hurtig bil men kan ikke må lov til at trykke på pedalen for så koster det strøm

..... Men tilgengæld er der som tidligere nævnt ingen risiko for fartbøder hvis man vil hjem uden at løbe tør for strøm

De er sure sagde ræven.....
lysmanden
lysmanden Apr 10 '15
Tak Bianco. Troede det skulle være ind over tlf
krumling
krumling Oct 2 '15

Ja, selv om det ikke er strengt nødvendigt (det er jo gratis) følte jeg mig alligevel forpligtet til at sende en erkendtlighed via MobilePay til bagmændene bag denne app.. den har reddet mig MANGE gange nu..

KimT
KimT Oct 2 '15

Eneste mangel er en mulighed for at skifte til "nat-mode" så browseren ikke lyser så meget op i den kommende vinter-mørke

RobertJ
RobertJ Oct 2 '15

min skærm lyser med 5% i lygtetændingstiden og 18% ved dagslys. En indstilling under display settings der hedder auto sørger for den skifter til natlys.
Det gør det også rimeligt behageligt selv når fartpiloten er tændt på skærmen.

Kiefer
Kiefer Oct 2 '15

Nogen der har prøvet at skrive til udvikleren?

/Martin

Mixi
Mixi Oct 2 '15

Jeg bruger www.trafikalarm.dk/tesla/

 den fungere perfekt og har dag/nat funktion :0)

 

Forummets indlæg er redigeret af Mixi Oct 2 '15
Hilbert
Hilbert Oct 2 '15
Den største ulempe ved fartkontrol.nu er at lyden (alarm) ikke virker i Teslaen. Så man skal holde øje med skærmen. Mon det han laves?
Mixi
Mixi Oct 2 '15

Der kan ikke komme lyd (som der er lige nu) på en tesla browser. men på trafikalarm blinker den og det virker ok 

Sider: 1 2 »