Jeg synes forvirringen omkring hvor mange hk en 85D har, er total. Der står den har 428, men samtidig står der den har 2 x 261, altså 522. Hvad passer mon? Umiddelbart vil jeg sige, at accelerationen taler for de 522 hk.
Jeg synes forvirringen omkring hvor mange hk en 85D har, er total. Der står den har 428, men samtidig står der den har 2 x 261, altså 522. Hvad passer mon? Umiddelbart vil jeg sige, at accelerationen taler for de 522 hk.
Den gamle P85 havde/har 427 hk og den tog 0-100 km/t på 4,4 sek. så den er altså i stand til at accelerere så hurtigt blot med en motor og 427 hk.
Fint arbejde Torben. De 10 der allerede har fået, har de så fået 10% ekstra at gøre godt med?
Kan iøvrigt godt undre mig over at 10% ekstra effekt kan give ca 25% bedre accelleration. Det burde være omvendt.
Teslasse, der ved jeg ikke. Har kun lavet grafikken. Torben_E
Det er et par uger siden de lavede det om, jeg overvejede at ændre min bestilling for at spare 8k på ikke at få next-gen bagsæder, men valgte at beholde.
Det er også slut med skål formet bagsæder...igen... NeXT generation er nu kun forstolene
Jeg tror ikke at der er problemer med at ændre bestilling så længe bilen ikke er gået i produktion.
Sådan var det i hvert fald tidl. Jeg ændrede min bestilling fra P85 til P85D uden problemer i okt.
Jeg må sige at 70D nu er et MEGET attraktivt produkt. Den kører længere end den gl. 60'er, og fjerner dermed noget af den range anxiety, som man ville have hvis man købte 60'eren. Super charger er nu inkluderet i 70'eren, hvilket man skulle betale særskilt for før. Techpakken er for mig at se nu blevet mere eller mindre overflødig, da det eneste man rigtigt får er elektrisk bagklap. Jeg kan godt klare mig uden autopilot, så længe jeg får alm. fartpilot, som man ikke behøver at tilvælge techpakken for at få. Og glastaget, som er et must, er faldet i pris fra 19.000 til 12.000.
Før skulle man vælge en 60'er og så tilkøbe supercharger, techpakke og glastaget. Nu kan man "nøjes" med en 70'er, og eneste tilvalg er så glastaget, som endda er faldet i pris.
70D har endda bedre 0-100 end den gl. S85'er med baghjulstræk (5,4 sek ift 5,6), så det er satme en stærkt samlet pakke.
Må hjem og have gang i konen igen.
@Sune. Prisen på en S60 før med den fulde tech-pakke og SUc aktiveret var i november 2014 599.500 kr.
Den nye 70D med autopilot-pakken og Suc inkl. pr default er 623.500 kr. (70D mangler således el-bagklap, kurve og tågelys, lys i dørhåndtag for at være sammenlignelig)
Hvis man ser bort fra forskel i udstyr (hvis man da undlader at købe interør pakken) får man 10 kWh mere og 2 motorer for blot 23.000 kr. Det er en rigtig god deal som jeg ville have valgt hvis jeg dengang havde valget.
NEDC rækkevidde er ca. 45 km længere med S70D i fht S60.
Jeg håber nu på en OTA sw update med 10 kWh mere for medens xxx kr.
@Søren. Du har uden tvivl ret i dine priser. Min pointe er blot, at jeg IKKE ville vælge techpakken nu (den er nu splittet op i autopilot pakke og interiør). Så jeg ville kunne klare mig med std.prisen for 70D på 595.000 + glastaget til 12.000 og dermed ende på 607.000. Med bedre acceleration end S85 og bedre range end den gl. 60'er.
Jeg kan ikke rigtigt se behovet for 2 motorer egentligt, og det tager jo en del af frunk'en, så egentligt ville jeg være fint tilfreds med en S70 (dvs uden D).
Nogen der har fundet nogle billeder af den nye Obsidian Black vs. Jet Black på en model S? Synes ikke man får så meget ud af at se farverne i design studio, da det er grafiske fremstillinger af bilen.
Kunne godt tænke mig at se forskellen på de to.