Loading...
dk

Reparation af punkteret dæk i Århus eller omegn | Tesla Forum

egernmus
egernmus Apr 8 '15

Som Ulrik har skrevet i en anden tråd, har vi desværre punkteret vores spritnye dæk :-(

Kender I et godt sted, I kan anbefale i Århus eller omegn, der kan reparere det? Som gør et godt stykke arbejde og ikke ridser fælgene?

/ Eva

Zakki
Zakki Apr 8 '15
Pit Stop på Søren Frichsvej, er virkelig dygtige til alt m dæk og afbancerig!
egernmus
egernmus Apr 9 '15

Tak :-)

lysmanden
lysmanden Apr 17 '15
Er der nogle der kender nogle i stor Kbh. En håndværker har tabt en skrue som jeg har kørt op i dækket. Er der ikke noget med at det er bedst at lade den sidde? Hvor kan jeg se om dækket har mistet tryk? Siger den det i displayet?
gw
gw Apr 17 '15

Mener at have forstået at bilen først siger til når der er mistet tilpas med tryk.Kør evt ind på en tank og mål selv.

Og ja tror du skal lade den sidde ellers kommer luften nok først ud. Og kør ikke med høj hastighed da stabiliteten i dækket kan være påvirket.

Er fra Århus, så kan ikke hjælpe med gode steder i Kbh.

 

Held og lykke med det Lysmanden

TSLA
TSLA Apr 17 '15

Jo, du skal lade den sidde og displayet fortæller dig hvis trykket bliver et problem. Kørte i julen 2013 med et stort søm i venstre forhjul. Opdagede det først i Norge. Men kørte faktisk 2 måneder med det før sensorerne sagde at der var et problem. Derefter på tankstation og pumpe luft i, men det var svært at få en stabil måling. Dagen efter til Tesla, der skiftede dækket.

Steen_Bo
Steen_Bo Apr 17 '15

Tsla - Skiftede Tesla dækket ???

Har lige haft en punktering i dag. Har dog fået det lappet, men ville tesla ha skiftet dækket hvis jeg havde ringet til dem?

Raymond
Raymond Apr 17 '15

AGL satte en plump i mit dæk efter et 7mm bor i dækket. AGL hedder vist Quick Pot idag.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Apr 17 '15
TSLA
TSLA Apr 17 '15

Steen_Bo: Ja, det gør Tesla gerne.... mod betaling :-) Var derude til første service og spurgte hvordan de vurderede den. Derefter blev det skiftet - stadig mod betaling :-( Nu har jeg anskaffet mig pumpen, i fald det går værre næste gang.

Steen_Bo
Steen_Bo Apr 17 '15

Super, mit dæk er kun 1500 km gammelt, så 180 kr for en lapning er trods alt nok billigere end et nyt dæk. Tak for svar..

NCL
NCL Apr 17 '15
Lysmanden, Avedøre dækcenter lapper for 100-150 kr
lysmanden
lysmanden Apr 20 '15
Ncl. Super. Vil bare gerne have nogle der er dygtige st løfte rigtig på bilen. Ikke en snavset mekaniker. Hvor mange newton m skal boltene spændes med?
KS
KS Apr 20 '15

175 nm

lysmanden
lysmanden Apr 26 '15
Er der noget jeg skal sige til dækmanden foruden han skal være opmærksom på hvor han løfter.
Er der noget med ventiler eller i den stil? Har læst at hjulene er udstyret med specielle tryk ventiler. Skal de afmonteres eller ved enhver dækmand alt om det?
Junior
Junior Apr 26 '15
Citat fra lysmanden Er der noget jeg skal sige til dækmanden foruden han skal være opmærksom på hvor han løfter.
Er der noget med ventiler eller i den stil? Har læst at hjulene er udstyret med specielle tryk ventiler. Skal de afmonteres eller ved enhver dækmand alt om det?

 

Nu er Tesla jo ikke ligefrem den første bil med dæktryk sensor, så det burde alle dækmænd roligt kunne klare med lukkede øjne :-) Det er ikke ligefrem raketvidenskab. 

lysmanden
lysmanden Apr 26 '15
Larsen: enig, men nu besøger jeg mine kunder som er auto værksteder og nogle gange så tænker man sit.
Det er heller ikke altid jeg vil med ud i køkkenet på en restaurant hehe.
lysmanden
lysmanden Apr 27 '15

kan IKKE anbefale Avedøre dækcenter. Fik oplyst prisen på lapning på ca 200-250 kr

Da jeg kom derude var ( lad os bare kalde ham lærlingen ) i gang med at løfte på bunden. Forsigtig spurgte jeg ham om han havde prøve sådan en bil før. Det havde han naturligvis.....................lige indtil jeg måtte fortælle at han ikke vil blive årets medarbejder hvis han løftede hvor han var ved at løfte.

Det blev 250 kr. Ved afregning fortalte jeg ham at jeg ikke behøvede nogen regning ( dette af hensyn til vores natur og overforbrug af papir og naturligvis ikke for at undgå at betale skat moms osv )

Det blev stadig 250 kr som han så stak ned i sin lomme i stedet for

 

En noget anderledes start på dagen, men er da glad for at han ikke løftede på bunden.