Her er lidt "data" fra Dragtimes. Jeg testede lige 6.2 igår og nåede 220 et ukendt sted i Danmark. Den ville have fortsat deropad - så mere fart er der da. Men der er altså en forskel op til det der er blevet lovet fra Tesla.
http:///...mance-data-and-video
@Lysmanden, Jeg bor i Randers.
Har lige fået bilen P85D testet med følgende resultater;
0-60 km/t - 2,1sek
0-100 km/t 3,9sek
0-160 km/t 9,3sek
Bilen var ladet til ca. 85%, kraftig medvind, helt lige vej, og ingen hjulspind.
22" alu.
Den er testet med noget af markedet mest velegnet udstyr. (Billede vedhæftet)
Har en kammeraet med en magen til. Den tester vi senere.
@Claus8930 - interessant, omend lidt skuffende, læsning. Kunne godt tænke mig at få samme måling på min, så hvis der er nogen i Nordsjælland der har samme udstyr ...
P85DK
Ja, det er slet ikke OK, og det var den hurtigste måling ud af 5.
Vi forsøger med en anden P85D, en af dagene og ser om vi får samme resultat.
Jeg skal have min bil til Tesla torsdag til fix af nogle småting, så får de lov at kigge på det.
@Claus - ok, hold os lige opdateret. Det er faktisk lige før at jeg vil være klar til at køre til Randers for at få lavet målingerne på min.
Med målingerne har du i det mindste noget konkret at gå til Tesla med, det eneste jeg kunne sige var at 'umph' er væk. Det er en smule svært at fejlsøge på det
@P85DK og andre der deltager i byggedag næste lørdag i Køge.
Kan være jeg kan leje udstyret og tage det med til Køge til byggedagen på lørdag.
Så kunne vi få teste flere af, og komme med en samlet melding!
Det lyder som en god idé at få samlet noget data sammen fra så mange som muligt. Jeg har desværre ikke mulighed for at deltage på lørdag, men ser frem til at se den indsamlet data
Claus: Hvornår kører du fra Randers?
Evt. kunne vi mødes og køre i "samlet trop" fra Jylland mod øen på lørdag?
/Martin
@Kiefer
Jeg ved det faktisk ikke endnu. Overvejer at køre fredag og tage en arbejdsdag i det Københavnske.... så kan firmaet jo betale broen :)
Men hvis det allerede er kl. 9, skal jeg vel køre senest kl. 5 fra Randers?
Din måling er så 0,75 sek off i forhold til DT's tider - som jo er 0-60 mph. Det kan sikkert godt skyldes 85% i forhold til 100% og driftstemperatur.
Vi nærmer os jo det videnskabelige her, så derfor bør alle væsentlige parametre være på plads, måske skulle man:
1. Lad bilen til 100%
2. Kør 20-30 km med god hastighed for at opnå driftstemperatur
3. sæt til ladning og lad til min 95% gerne 100% (der skal ikke gå for lang tid)
4. test
@nicom - jeg kunne tydeligt mærke forskel på Insane og Sport da jeg fik min. Nu er der ikke en mærkbar forskel mere
@Hookmaker - tror ikke det behøver være så specifikke forhold. Da jeg prøvede den i december i San Diego, så var jeg første tur. Da vi prøvede den på Kolle Kolle, så havde den været ude og køre med andre og så stået stille uden opladning og mener at der var ca. 260km på bilen da vi begyndte vores tur. Der var ingen problemer med at få Insane effekten. Tilsvarende har det virket under meget forskellige forhold i min egen, lige indtil det ikke virkede mere under nogle forhold.
@Hookmaker.
Håber du lige vil prøve min lørdag, så er jeg sikker på du vil kunne mærke forskellen på din egen, hvor du tydeligvis ikke selv har manglende kræfter.
Til info kan jeg nævne at jeg gjorde følgende før testen:
Jeg ladede bilen fra 75 til 85% hjemme ved egen lader med varme på.
Kørte 10 km, til SC, ladede til 95%. Kørte ca. 10 km. til 90 % hvorefter der blev testet.
Det var først ved 5 test, vi kom i nærheden at tiden under 4 sek. De første 4 målinger var langt over 4 sekunder.
Har lejet udstyret og tager det med lørdag, så kan vi teste ved de folk som oplever manglende performance i forhold til dem, der ikke mener at have problemet.
Som sidebemærkning, mener jeg ikke det er ok, Tesla opgiver specifikationer på bilen som bilen stort set aldrig vil kunne opnår. Jeg har sagt det før, jeg har købt og betalt for en bil med 700 HK. Ikke en bil med 700 hk. når solen skinner, jeg har en orkan i ryggen, jeg har ladet bilen op til 100%, osv. osv.....!
Hvis jeg får lyst til at køre om kap med en anden bil en dag, har jeg ingen anelse om jeg har 3,3 tider eller 5,0 tider til rådighed. Heller ej om jeg kan køre 210km/t eller 250 km/t.
En sådan usikkerhed tror jeg heller ingen andre performance bil ejere ville stille sig tilfreds med.
Jeg ville dog foreslå at Tesla viste køreren hvor meget af bilens maximale kraft der var til rådighed, med de faktorer som du nævner. Ude temperatur, bilens temperatur, Batteriets temperatur, og ikke mindste batteriets strøm niveau.
@Nicom
Nej der er ikke tøven, hvis du ser nedenstående test, som er testet med samme udstyr.
http:///...mance-data-and-video
Havde en anden P85D med 4 voksne mennesker i kørende bagved. Han havde ingen problem med at følge med. Mener han bruger version 6.1
Det her er foruroligende læsning... Dårlige 0-100 km/t målinger, svingende effekt, ringe rækkevidde og en der sætter sin P85D tilsalg efter blot en måned og 4000 km. Det sætter godt nok tankerne igang om, jeg gjorde det rigtige, da jeg bestilte min P85D i januar. Overvejer meget nu at afbestille min P85D og købe benzin / diesel bil i stedet for. Æv æv æv....
Jeg er helt enig i det Claus8930 skriver. Bruger jeg over 1 million kr. på at købe en bil med 700 HK, 3.3 sek til 100 og tophastighed på 250 km/t, så skal det bare virke og det skal virke hele tiden! Jeg vil have de 700 HK til rådighed hver eneste km, jeg kører og ikke bare i høj solskin, medvind og med en fuld opladning....