Loading...
dk

Begrænset effekt | Tesla Forum

Maho
Maho Apr 14 '15
Husk nu at der også er bagsider af at være first-mover... Hvis Claus og andre ville have en traditionel bil med disse ydelser havde han måtte hoste op med 3 mio kroner! Så med de 2 mio besparelse følger nogle børnesygdomme sammen med et utal af lækkerier og innovative ting :-)
Mike2810
Mike2810 Apr 14 '15
nu har jeg købt en VBOX fra racelogic og så måler jeg hen over sommeren. Jeg startede denne tråd forbi jeg har mistet umph...Jeg mener bilen er hurtigere efter .153 opdateringen men den er stadig ikke på insane som før. Er enig med kritikkerne at at når man har købt bilen bør den yde hvad er lovet og hvis dette viser sig i nogle af vores P85D og ikke hos resten må Tesla finde ud af hvad der er galt.
kajakaj
kajakaj Apr 14 '15

Ingen fortrydelse her. Vi har haft bilen over 1 år og den lever fuldt ud op til vores forventninger og behov, både mht. komfort, acceleration og rækkevidde. Aldrig mere en brændstofbil igen.

JP
JP Apr 14 '15

Fik vores P85D sidste uge. Vi har fået det vi forventede + en del mere. Er vild med den bil, til trods for at det er min kæreste der kører i den til daglig. Har man et stort kørselsbehov med rigtig mange km. pr. år, skal man overveje om det er den rigtige bil. Alt andet omkring hk og vejr kommer ikke til at give fortrydelse IMO... Vi forventede 300-350 km. i rækkevidde - det tror jeg stadig holder. Har Mercedes SL55 AMG til sommerbil og Audi Q7 som vinterbil, det er mine referencer. Tesla Model S er en fantastisk bil!

Niels
Niels Apr 14 '15
Når i måler accelerations tider på en p85d er der MEGET stor forskel på den acceleration som bilen levere afhængig af hvor hurtig pedalen føres ned. Det er som om bilen omsætter hastighedden pedalen føres ned med til en accelerations kurve. Gætter på det er lavet for at kunne dosere hk bedst muligt.<br />
<br />
En pedal i bund giver ikke samme acceleration under alle forhold, hastighedden den føres ned er den betydende faktor og kan tydelig mærkes<br />
- det tog mig 1 uge inden jeg bemærkede dette.<br />
<br />
Jeg har set andre der anbefaler at føre knæ'ene op til hagen og stampe speeder i bund - så opleves insane acceleration.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Apr 14 '15
Hookmaker
Hookmaker Apr 14 '15

@Niels, korrekt. Men DET troede jeg ligesom efterhånden Claus havde forstået, derfor har jeg ikke nævnt det igen.....;-)

Claus8930
Claus8930 Apr 14 '15

Jo jo, jeg har skam lært at der skal trampes til. Tror mig hvis jeg trykker hårdere ryger pedalen igennem bunden. :)

Testede til gengæld top hastighed i dag. Varm bil med ca 55% strøm. Fik den op på 230 km/t. Fra 200-230 tog det ca. 1 sekund pr. km/t. altså 30 sek. Det synes jeg ikke er en bil med 700 HK værdig, men må teste en dag med lidt mere strøm på.

Få minutter efter var kapaciteten på 30% og tophastigheden var her kun 190 km/t

NOELON
NOELON Apr 14 '15

Kajakaj: +1. Er fuld tilfreds med P85+ fra Sept. 2013. Har aldrig haft bedre sedan indtil jeg fik min P85D. Den er jeg også fuld tilfreds med. Har netop været på 10 dages tur rundt i Europa med 4000 km. Har aldrig kørt bedre langturs bil. Om insane er insane-1 er mig total ligegyldig, da jeg så sjældent har brug for dt i praksis. Har faktisk kun brugt det når jeg skulle demo bilen for venner og bekendte. Men der er så mange kræfter i den bil at det giver en overlegen kørsel under alle forhold. har nu kørt op og ned i Tyskland på Autobahn og det er en fornøjelse at kunne følge med de store når man vil og kunne sætte Autopiloten på og føle sig sikker på at den automatisk nedbremser selv når et fjols pludselig trækker ud. Det virker super effektivt, men dog lidt for meget op og ned i hastighed, hvis man ikke lærer at trække ud sammen med trafikken. Men en super tilfreds P85D ejer (som ikke overvejer at sætte den til salg)

Forummets indlæg er redigeret af NOELON Apr 14 '15
P85DK
P85DK Apr 14 '15

Mike startede denne tråd for at få fundet sin manglende umph på samme tid som jeg oplevede at min umph forsvandt. Claus har siden meldt i sig i flokken med manglende umph. Jeg er utrolig glad for bilen, hvilket egentlig er irrelevant for denne tråd, men jeg er 100% enig med Claus i at effekten i denne high performance bil (som den er markedsført og solgt som) er meget svingende og at det svært at vide hvornår man har den til rådighed eller ej.

Lad os holde fokus i tråden og finde vores manglende umph :-)

Hookmaker
Hookmaker Apr 14 '15

@Carl, fedt at høre at i havde en god tur. På flad vej motorvejs cruise slår jeg regen til low, så kører den meget mere jævnt, fik du prøvet det?

Men igen, jeg er enig i at en bil skal overholde det man bliver lovet. Det må dog ikke komme som en overaskelse for nogen at KWh'erne fløjter ud af bilen ved +190 - det er jo ligesom givet på forhånd...;-) 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 14 '15
Flemming
Flemming Apr 14 '15
Kajakaj og TSLA positivt at i nu også melder ud at vi har nogle fantaske langturbiler, da jeg ikke
Kan forholde mig til denne tråds debat omkring om den er et sekund hurtigere eller ikke, minder mig om at der skal være noget at prokke sig over i stedet for at glæde sig over at man har haft mulighed for at køre i en fantastisk bil.
NOELON
NOELON Apr 14 '15

Hookmaker: nej, det bliver på næste tur:-) Men P85K har ret, det er vist til en anden tråd.

Claus8930
Claus8930 Apr 14 '15

@Hookmaker

Helt enig, med 190 km/t mister man hurtigt kwh.... det er jo helt forventet :)

nicom
nicom Apr 14 '15
Jeg er sindssyg glad for min P85d men nu når jeg har betalt for det vil jeg også ha at den kører som en P85d. Når jeg ikke kan mærke forskel på insane og sport og jeg er ikke sikker den vil kunne trække fra 85d eller p85 så længe det er sådan må jeg følge med i dette problem. Jeg må se at få en tid hos Tesla så jeg snart kan få afgjort om det er mig der er "insane" (fartblind) eller bilen der ikke er insane. jeg medgiver at det for mig er et luksus problem med det ikke uvæsentligt.
MrCoffee
MrCoffee Apr 15 '15
Hej Nitcom, du må ringe en dag så kan vi se om der er forskel på min P85 og din :)
KS
KS Apr 15 '15

@Claus8930: Inden der testes i weekenden, så lad os lige snakke om stedet. Til træffet bedes i køre fornuftigt i Køge byområdet af hensyn til vores renomé.

Jeg kender et par egnede områder, hvor det er muligt at teste uden at genere nogen.

nicom
nicom Apr 15 '15
@mrcoffee +1
Mike2810
Mike2810 Apr 15 '15

Ser ud som om at jeg når at modtage VBOX inden på lørdag. Hvis jeg har fået den kan vi teste.

P85DK
P85DK Apr 15 '15

perfekt - jeg vil prøve at komme til Køge på lørdag

Michael
Michael Apr 15 '15
Ken, er planen at der testes først og bygges bagefter, eller omvendt.
Det vil være rart at vide for folk der måske gerne vil deltage i den ene part, men ikke den anden.
Sider: « 1 2 3 4 5 »