Loading...
dk

Lys bag på? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '15

Hustruen er lige kommet hjem fra arbejde og kunne fortælle at en medtrafikant i morges på motorvejen i det tågede vejr blinkede vildt og fagtede med arme og ben og pegede på lyset bagtil da han overhalede. Hvad kan der være galt? Er lyset bagtil ikke sat automatisk til at tænde og slukke efter behov?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '15

men det var bag...?

 

Mwn
Mwn Apr 10 '15
Kan det indstilles? Synes ikke det er fedt at biler kører rundt uden baglys generelt.
kajakaj
kajakaj Apr 10 '15
Nærlys kan vælges i menuen men kan ikke gemmes i f.eks. bruger så det skal vælges hver gang man skal køre
peerskov
peerskov Apr 10 '15

Ja vi burde starte en underskrift indsamling til Tesla  så vi kan få lys bagpå med kørelys !!!!!!!!!!!!!!           ( ps og der står også at Lys er en del af mem funktion når man skifte fører , har prøvet at gemme lysopsætning men det bliver ikke gemt ØV )  

 

 

 

 

MrCoffee
MrCoffee Apr 10 '15
Enig Peer
Larsen
Larsen Apr 10 '15
Jeg vil også gerne have konstant baglys. Ved tidligere biler, har jeg altid fået forhandleren til at tilkoble dette, inden jeg fik bilen.
Kiefer
Kiefer Apr 10 '15

Hmm, tror jeg springer over med min underskrift her :-)

Jeg kan ikke rigtig se formålet med, at have lys bag på bilen i dagslys, sådan set heller ikke rigtig foran på bilen.

/Martin

Larsen
Larsen Apr 10 '15
Dagslys og dagslys, det er mange ting. F.eks. I regnvejr med masser af vand på vejbanen, tænder bilens lys ikke, og du vil være meget svær at se på motorvejen, ikke mindst i en mørk bil. Visse Tesla kørere har det jo med at tulle rundt på motorvejen med 80 km i timen, og er derfor i risiko zonen for at blive påkørt bagfra.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 10 '15

Faktum er at det kan være potientielt farligt uanset holdning. Det er bare ikke godt nok og efter min mening en ommer hvis ikke det kan tilkobles manuelt med hukommelse.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 10 '15
Kiefer
Kiefer Apr 10 '15

Larsen: Min tænder lyset samme øjeblik jeg bruger hviskerne, gør din ikke det?

/Martin

Larsen
Larsen Apr 10 '15
Det har jeg faktisk aldrig tænkt over. Mener du også de gør det, hvis visker automatikken blot starter viskerne med jævne mellemrum?
Raymond
Raymond Apr 11 '15

Lyset tænder, når viskerne kører og slukker først igen efter et par minutter.