Loading...
en

Laser til Tesla

Singh
Singh Apr 12 '15

Halløj,

Er der nogen der har prøvet de forskellige lasere man kan købe for at undgå fartkontroller? Spørgsmålet er om de overhovedet virker eller om det blot er løgn og latin. 

Man kan altid have fartkontrol.nu åben, men ville nok være smartere hvis man kunne få en lille advarselslyd :)

Hookmaker
Hookmaker Apr 12 '15
Ingen anbefalinger herfra, men kig på youtube hvis du er i tvivl om de virker eller ej....;-)
Bjarni
Bjarni Apr 12 '15

Bare husk det koster 1.500 kroner i bøde at blive snuppet med sådan en i bilen, da de ikke er lovlige at bruge.

lysmanden
lysmanden Apr 12 '15
Hvad er der galt med fart kontol app? Jeg har kun hørt godt om den?
Det kræver som du skriver at app er åben men trækker det mon meget strøm at have den kørende hele tiden?
Jeg har nemlig også tænkt om det koster meget strøm at hente musik hele tiden når man kører ?

De gamle lazere i "gamle" dage reagerede jo på højspændings ledninger, tøj alarmer i butikker, døråbner sensore osv. Der virkede ikke særligt godt

Havde en bekendt for mange år siden der havde en "scrsmbler" der ødelagde laser signaet fra radar kontrollen. Det resulterede at han blev stoppet og se konfiskerede hans bil indtil de fandt årsagen hertil. Han var i medierne med det.

Spørgsmålet er nok mere om vi ikke skal være mere nervøse for ATK foto vogne. Jeg tror at de oftere vil være at se end 2 politibetjente hvor den ene måler og den anden skriver.
I så fald er app jo perfekt
Bjarni
Bjarni Apr 12 '15

De virker stadig ligeså dårligt som de altid har gjort. Enten reagerer de på alt for meget eller også kommer advarslen alligevel for sent.
Så jeg må indrømme at jeg også bare holder mig til fartkontrol hjemmesiden.

Og nej, du vil ikke kunne mærke forskel på strømforbruget om du bruger den hjemmeside, streamer musik eller gør noget helt tredje. Det ekstra strøm det måtte bruge er forsvindende lidt i forhold til det samlede forbrug.

MrCoffee
MrCoffee Apr 12 '15
Baronen, hvem monterede det og hvordan ser det ud inde i bilen ?
Hookmaker
Hookmaker Apr 12 '15

@Bjarni, der tager du helt fejl. Jeg har flere amerikanske venner der kører med dem og de er langt langt bedre end de bare var for 5 år siden...;-)

Bjarni
Bjarni Apr 12 '15

Okay jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om den jeg selv har prøvet ;-) Ved motorvejskørsel virker det som om der mest kommer falske alarmer tæt ved afkørsler / byer. Men det er vel så også typisk der de ville stå og måle.
I byen bipper den gerne tæt på butikker.
Så den jeg har testet synes jeg ikke virkede imponerende. Men den var så heller ikke specielt dyr.

Jeg kan forestille mig de virker noget bedre i USA pga. de længere afstande. Men kan selvfølgelig også bare være jeg havde fat i en dårlig udgave. Uanset hvad er det ikke noget jeg gider rode med eller betale voldsomt meget for. Så mange fartbøder har jeg heller ikke ligefrem formået at få i mit liv.

Bjarni
Bjarni Apr 12 '15

@Baronen: Det er 2015 erfaring. Og jeg har ikke udtalt mig om din integrerede løsning. Jeg kender den ikke, men jeg tvivler på det er dem folk typisk køber. Men fint nok med din erfaring om en dyr løsning. Det eneste der undrer mig lidt er, at hvis den virker så godt, hvorfor er det nødvendigt med alarm app til 200 kr/år?

MartinPedersen
MartinPedersen Apr 13 '15

Der er pt. følgende måder politiet kan aflæse din hastighed på i Danmark (for alm. køretøjer):
1: LTI laser måler på trefod/skulder
2: Fotovogn
3: Police pilot
4: Triptrack
5: Helikopter

Så når du er ude at køre med dit system i dag, så kan du kun påvirke lasermålingen og fotovognen,
påvirker du lasermålingen, så bliver du stoppet, og det er ulovligt at have enten laser detektor eller laser blinder.
Laseren er godkendt til at lave målinger på optil 400m, så der er rigeligt med tid til at skyde flere hastigheder på dig,
og hvis alle sammen fejler, så er det en rimelig god indikation for at du har noget udstyr der ikke er tilladt.

Ligeledes hvis du påvirker fotovognen, så sidder der et kamera i forruden af fotovognen, som er til for at filme nummerplader på køretøjer,
som enten ikke giver nogen måling, som har afmonteret forreste nummerplade, eller som kun har en nummerplade bagpå (motorcykler).

Hvis du kommer forbi det midtjyske, og gerne vil have testet hvordan dit system virker mod en LTI laser, så send en PM, så kan det være vi kan finde ud af noget.

MartinPedersen
MartinPedersen Apr 13 '15
Citat fra Baronen

Jeg har nu kørt forbi adskillige fotovogne, uden at få nogen hilsen i e-boks

Det gør jeg også jævnligt, og jeg har ikke engang en laser detektor eller blinder/jammer installeret... 

JL
JL Apr 20 '15

Hvis nogen er interesseret i hvordan det skal gøres, så check denne tråd. Vild installation, inkl. "radar" bakspejl :-). Hardwarepris alene, ca. 3.500$ og tør slet ikke tænke på hvad installationen vil koste...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/46120-My-Tesla-Transformation-Radar-and-Laser-Integration

jens2
jens2 Oct 23 '15

Både laser jammer f.eks alpriority eller laserblinder virker fint mod fotovogne, begge virker efter princippet, de jammer signalet så farten ikke kan registreres efter 6 sekunder slår de fra. Så fotovognen kan måle hastigheden. Alpriority har den store fordel at mod en merpris på ca 600kr kan man få et trådløst mondul så den går direkte på telefon ( en APP), hvilket gør at der ikke skal føres ledninger i kabinen eller bores hulder til senser mm. De kan monteres med  3m velcro montagetid ca 60 min
En detektor f.eks  Whistler registrerer en fotovogn på ca 400-700 meter afstand.  Politiet kan ikke måle dette udstyr som typisk sidder i forruden, begge metoder er ikke lovlige i danmark og udstyret bliver konfiskeret + en bøde på 1500kr hvis det opdages.

The Forum post is edited by jens2 Oct 23 '15
BlackPanther
BlackPanther Oct 23 '15
Citat fra jens2

..... begge metoder er ikke lovlige i danmark og udstyret bliver konfiskeret + en bøde på 1500kr hvis det opdages.

Jeg kan desværre bekræfte at det hænger sådan sammen.......

MartinPedersen
MartinPedersen Oct 23 '15

Det eneste system jeg har kendskab til, som ikke er ulovligt, er dette: http://www.blu-eye.eu/en

Loven siger dette: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=21748