@JL, har du et link?
Til montering af DaschCam skal bruges en lille stump "førings" kabel, 1 stk. 3,5 mm strikkepind (gerne blå) samt 4 stumper elektrikertape - så ingen grund til panik her.....;-)
Til montering af DaschCam skal bruges en lille stump "førings" kabel, 1 stk. 3,5 mm strikkepind (gerne blå) samt 4 stumper elektrikertape - så ingen grund til panik her.....;-)
@Klaus_: Det var på ebay.co.uk jeg fandt der - der er mange der tilbyder det samme. Her er ét til ca. 40 kr. inkl. forsendelse (kan dog ikke huske om det var der jeg købte mit):
http:///...;hash=item2348efb4d5
@Hookmaker: Ok - tror måske det var meget rart til afmontering af diverse paneler og ledningsføring, men tror også jeg kan bruge det til montering af mit "lighted T". Forøvrigt har jeg fået og prøvet min Sidekick - den er ok, men tror godt jeg kunnet have levet uden :-)
@Hookmaker, okay, så er der nok ikke behov for at købe dette sæt. Jeg mangler dog et plastic koben....
Kære Tesla venner
Jeg bestilte min P85D i januar og opladeren til Teslaen 3 måneder senere.
Først kom opladeren, så kom Tesla´en :-).
Her i weekenden fik jeg så installeret laderen i vores parkeringskælder.
Jeg valgte en "Ratio Electric" som forhandles af Dansk Elbil Support. Forvent 2-3 ugers leveringtid.
11 kW, 3 faser (16A). IP65. Type 2. Pris 6.100 DKK.
Enheden udmærker sig ved 3 ting som var vigtige for mig :
1. Separat bi-måler (afregning sker separat med ejeren af garagen)
2. Manuel indstilling af strømniveau ("visuelt" at installationen max belastes med 6 A (4 kWh))
3. HPFI relæ type B. (krævet for mange el-biler dog ikke Tesla)
Installationen var ret nem da jeg bare installerede laderen til et eksisterende "komfurudtag" (se billede).
Senere skal jeg have trukket nyt kabel og monteret rødt 16A CEE udtag evt. på en selvstændig 16 A gruppe.
Designet af ladeboxen er ikke specielt elegant så hvis det skal være til mere "domestic" på en husmur eller i en carport så er der pænere løsninger på markedet, men ud over det er jeg yderst tilfreds med løsningen.
For en god ordens skyld vil jeg blot nævne at strømstyrken kan begrænset i Tesla´en. Så hvis der fx er 13 A til rådighed så kan man "skue ned" på 7 A i Tesla menuen... og denne indstilling er GPS afhængig så den husker at "her" skal der kun lades med 7 A.
De bedste Tesla hilsner.
Torben
ser fint ud, men bliver du ikke træt af, at den kun lader med 4kw? en hel ladning tager vel 21-22 timer så.
Hej Sithfury.
Jeg medgiver at 4kW ikke lyder af meget, men jeg kører 50-60 km hver dag og på en time kan jeg lade 20 km med 4 kW. Da bilen holder parkeret fra kl ca 18.00 til 08.00 i hverdagen så er det 12 timer X 20 km... mere en rigeligt til at være fuld opladet næste dag. Og ofte holder bilen der hele weekenden.
Det er rigtigt at en ladning fra tomt batteri vil tage næsten et døgn men hvis det er kritisk er jeg kun 15 km fra SuC på Kristinehøj.
Jeg har kun haft bilen i 10 dage så har ikke nok praktisk erfaring endnu... men i teorien er det ikke noget problem for mig.
Mvh
Torben
Torben. Du har faktisk helt ret i, at du ikke vil få problemer med den lave ladestrøm. Det er der mange der ikke kan forstå, når de selv skal bestille en Tesla. Der skal næste morgen jo bare være kapacitet til den samme dags forbrug, før næste lademulighed.
Apropos 4 kW. Har netop i dag afprøvet mit hjemmelavede og nyindkøbte rød CEE til blå CEE adapter. Fandt den anden dag ud af at der nede i downtown Nørre Åby skråt over for Brugsen og Netto er en gratis ladestation med 2 blå CEE udtag sat op af kommunen. I praksis er det umiddelbart ikke noget jeg fremadrettet vil benytte mig af da ladehastigheden er svær langsom. Jeg jeg fik ca. 4 kWh på batterierne alt mens indkøbene stod på, og nu ved jeg da i det mindste at skidtet virker såfremt at jeg skulle få brug for adapteren når turen går sydpå.
For nogle uger siden bestilte jeg gummimåtter (til vinter brug) til min P85D hos Bilmåtter.dk
De var så ikke lige i den pasform jeg havde forventet hvor efter jeg kontaktede firmaet. Man erkendte straks fejlen og eftersendte gummimåtter med den korrekte pasform plus et sæt luksus velour måtter som kompensation. God service ;-)
@tintin - hvilke type måtter (måtte/kant), og har du billeder ? Og bestilte du også til bagerum ?
Tigeren: Varenummer 500 og 520
500 - Gummimåtter. Sæt med 4 bilmåtter.
Bilmærke:Tesla Model:p85d Årgang:2015 Antal døre:5 dørs, hatchback
520 - Gummimåtte. 1 hel bagagerumsmåtte - Sedan.
Bilmærke:Tesla Model:p85d Årgang:2015 Antal døre - sedan/st.car/MPV:5 dørs, hatchback
9999 - 20% rabat
I forbindelse med levering af bilen, har jeg købt Chademo adapter samt All Weather måtter.
64GB SD kort til mit dashcam - det blev nr. 2 i en test af 64 GB SD kort som blackvueshop.co.uk lavede - jeg kunne simpelthen ikke finde det der blev nr. 1 et sted i Europa (hvor det var på lager), så det blev det her i stedet for :-)
Link til test: http://blackvueshop.co.uk/forum/viewtopic.php?pid=721