Er det muligt at montere Blackvue kamererne uden at skulle bore i bilen? Her tænker jeg især på det bagerste kamera.
Og er det dobbeltklæbende tape en holdbar monteringsmåde på lang sigt?
Det er kun nordmændenes metode der kræver at der bores i bilen. Min metode er at klippe i ledningen til det bagerste kamera i stedet - og dermed ingen huller eller ingen synlige ledninger nogen steder, andet end ved kameraene.
Tapen holder glimrende. Mit har siddet i den gamle i 1,5 år uden problemer.
@Ken, er din metode beskrevet et sted (gerne med billeder), eller er det visdom der kun uddeles på diverse byg-selv-dage? :) Vi skal til fødselsdag på lørdag, så kan desværre ikke engang kigge til Vejle og se hvordan det er lavet.
Ken, du er ved min side på lørdag ikke? kan jo smadre sådan et el system på ingen tid, uden kyndig vejledning..
Der skal bruges torx 20 skruetrækker, loddekolbe, et stykke stift ledning eller trækrør (tyndt), og en 3,5 mm strikkepind eller lignende til at trække kabel igennem gummigennemføring. Jeg har en mmcx connector til kablet. Desuden en go' portion tålmodighed - her må jeg melde pas.
@Kristian70k: rms og jeg har planer om at installere BlackVue 650 på Kirstinehøj d. 13/6 - forhåbentlig også med lidt assistance fra Ken. Du må meget gerne tage en masse billeder undervejs ved din installation så vi har en drejebog at gå ud fra :-)
jeg skal forsøge at lave en lille drejebog.... :) så kan jeg smide det på dropbox.. og linke det så i kan få det :) glæder mig sku til lørdag.. :)