Loading...
dk

Overflade ridse i lakken ved levering? | Tesla Forum

Lasse
Lasse Apr 19 '15

Da jeg fil udleveret min nye bil ved Tesla i Aarhus, var der desværre mange overflade ridse i lakken. Tesla sagde at de kunne lave dem, så det skulle jeg ikke tænke på. De har nu haft bilen i to dage, og der er ikke blevet bedre.

Hvad anbefaler i andre på forum man gøre?

Kan bilen evt. omlakeres?

Kan man forlange en ny bil?

Tesla kommer tilbage i denne uge med deres forslag. Jeg overvejer at få FDM til at gennemgå bilen, således man har en uafhængig instans.

Har andre stået i denne situation?

Bianco
Bianco Apr 19 '15

Tredieparts vurdering er en rigtig god ide, og FDMs uafhængighed (den slags sager) kan ikke diskuteres. 

Du kan ikke forlange en ny bil, men få evt. en fagmand til at vurdere om det kan poleres op uden at lakken bliver slidt unormalt meget.

Min egen (fra juni 14) var fuld af cirkel-ridser i overfladen - de var ikke dybe, men de var over hele bilen. Morten polerede den op i forbindelse med OptiCoat, fordi jeg ikke turde få Tesla til at prøve at fixe det. Tesla har siden ansat folk der rent faktisk er fagfolk på området.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Apr 19 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 20 '15
@lasse.

Er spændt på at høre hvad det ender med. Står selv i samme situation. Men tesla har endnu kke fået bilen retur da jeg vil være sikker på at alle småfejl kan fixes på en gang så jeg ikke skal derind flere gange end højst nødvendigt.
lysmanden
lysmanden Apr 20 '15
Sikken en øn oplevelse. Har i fået en låne bil i mellem tiden?
Jesperbang
Jesperbang Apr 20 '15
Er spændt på at se hvordan min ser ud i dag, da jeg skal have udlevering i dag på Amager kl 15-16 tiden. Håber ikke at den er fuld med ridser. :(
PerF
PerF Apr 20 '15

@Jesperbang. Så endte det med at du måtte vente til denne uge :-(

Jeg er også spændt, henter i morgen. Håber bare alt er i orden. Jeg synes det lyder mærkelig at Tesla udleverer biler med ridser??

Jeg mindes ikke at have hørt om dette problem ved andre bilfabrikanter. Måske de skulle overveje at kigge på deres transportmetode til Europa og videre. Er der nogen der har hørt om det primært drejer sig om biler der skal over dammen, eller der også er lakproblemer i US?

Busimiss
Busimiss Apr 20 '15
Bare lige for at berolige. Vores var flot og uden ridser. Den har efterfølgende været hos Morten til Opticoat - og den var også i hans øjne fin. Kun en meget lille ting på bagklappen. Vi har så lige fået et lille stenslag på den ene bagdør. De første skrammer er altid svære at komme over.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Apr 20 '15

Ja det svinger meget. Nogle er rigtig fine. Dog er der ridser som jeg må give op overfor engang imellem :(

Lasse
Lasse May 20 '15

Min Tesla er nu kommet retur fra Tesla Aarhus, efter den var fuld af cirkel-ridser i overfladen ved levering. Jeg vil sige de har laver et fantastisk arbejde, bilen er nu 100 % som ny. Havde en låne bil de 10 dage Tesla havde den, hvilket er en god service.

Var dog lidt overrasket over lånebilen (en P85+). Teste den på en motorvejstilkørsel, den kom op på 155 km/time - hvor min P85D ligger på 160 km/time!. I regn, synes jeg en P85+ er ubehagelige at køre, den laver hjulspind selv med ”Traction Control” og bagenden vrider sig på en mærkelig måde. (også på tør vej) – kan 100 % anbefale firehjulstræk, det er langt mere stabil.

Låne bilen var udstyret med originale 19" fælge, der var en STOR forskel på støj i kabinen, i forhold til de originale 21" fælge min køre på. Så skulle jeg vælge i dag, ville jeg klart vælge 19" fælge.

Klaus_
Klaus_ May 20 '15

@Lasse, godt at høre du er tilfreds med resultatet og de har lavet et godt arbejde. Men hvad har de egentlig lavet, som tog hele 10 dage at ordne?

Jeg går min leveret om et par dage, med nogle ridser på fronten, så jeg skal have dem ind til dem igen en anden dag, hvor den skal omkring deres maler for at blive ordnet. De regner med at skulle have den i 24 timer for den omgang. 

Klaus1981
Klaus1981 May 20 '15

Jeg havde min til service med to små lakfejl, samt de samme cirkelridser, som I omtaler. Bilen strålede, da jeg fik den tilbage, så jeg var lykkelig!! (skide værre med at bagagerummet lugtede af brændt gummi...)! Men...

Efter en lille måned og tre vaske er min begejstring dog væk (Jeg vasker i hånden og helt efter foreskrifterne på bilvask.nu -2x højtryk, skumforvask, højtryk, håndvask med lammeskind/uld-handske). Cirkelridserne er igen tydelige. Jeg mistænker, at Tesla Århus bare har lagt et lag shine eller voks på bilen, som jeg nu har vasket af. Jeg synes ikke, at jeg kan brokke mig så sent, og jeg gider ikke til at forsøge at overbevise dem om, at ridserne ikke er påført af mig. På den anden side er det møgirriterende, at have betalt en formue for en ridset bil. Jeg er en lykkelig Teslaejer og elsker at vise den frem og rose Tesla (min nabo har lige bestilt en S85D, hvilket jeg brude få kommission for). -men de fu*king ridser...!! Det kan ikke passe, at man skal sende en ny bil til DetailingBilpleje og lægge yderligere 6.500kr for at få en pæn lak.

Det er noget sjusk i Tesla Århus!

Jeg vil meget gerne høre, om jeres ridser også kommer tilbage, og om nogen ved, hvad de gør i Århus for at fjerne disse ridser.

Klaus1981
Klaus1981 May 20 '15

@MatthiasHR: Du har selvfølgelig ret. -men vi havde slet ikke stået i denne situation, hvis de bare havde fjernet sanden inden de gik i gang med børsten (som de burger til vask under klargøring). Jeg stod i forvejen i 40 minutter mandag morgen og ventede på at de skulle vaske den, da den skulle leveres, så de burde kunne have nået det. (Jeg var selv med til at fjerne plastic på en våd bil, overdragelsen var ikke glamourøs:)

-og så tager de den ind til service for at ordne det, men lægger bare glaze på...

Singh
Singh May 20 '15

Kan man ikke se de ridser med en LED lygte? Eller forhindrer glaze dette?