Loading...
dk

99% klar til at trykke "bestil" - men farven? | Tesla Forum

Kramer
Kramer Apr 21 '15

Hej Forum,

Jeg er mere end parat til at trykke min bestilling afsted, men det sidste jeg ikke kan beslutte mig for er farven. Synes ikke der lige findes den farve, som jeg ville blive virkelig glad for.

Andre der har haft samme dilemma at skulle "nøjes" med en farve?

Hvad har i gjort - "lever" med den farve i valgte, folie?, omlakering, andre ideer? De gamle farve af udfased for længst ikke? (læste i nogle tråde at man kunne få de gamle farver, bare ikke gennem onlinebestillingen)

Skal sige jeg også tænker lidt praktisk - bor oppe af 0,5km grusvej, hvorfor støv er hverdag for mig, og vil gerne have den ser pæn ud længst muligt.

Tænker lidt på deres titanium metallic, men svært at vurdere uden at se den in-real-life, og tesla Århus fortæller der stadig ingen er i DK yet.

Forummets indlæg er redigeret af Kramer Apr 21 '15
PerF
PerF Apr 21 '15
Puha, der er et af de svære. Desværre er det jo også meget personligt. Jeg valgte mørkeblå, den der nu er udgået, simpelt hen fordi de andre farver blev valgt fra en efter en. Var meget tæt på den røde, men syntes måske der var lidt for meget "se mig" over den.
Hvis jeg skulle bestille nu ville jeg gå med den nye titanium. Specielt når du nævner støv, skal det nok ikke være en af de mørke!

Held og lykke med valget.
Lau
Lau Apr 21 '15

Jeg valgte den almindelige hvid, som nu er udgået og den ser fantastisk ud i hvid med soltaget. Men for at få en lidt sjovere bil har jeg smidt orange folie på den hvilket jeg er blevet super glad for! Har dog kun haft folien på i 1,5 uge, så jeg har ikke erfaring med hvordan vedligehold bliver over tid.

JL
JL Apr 21 '15

Ja, den er svær - farve afhænger utroligt meget af personlig smag. Jeg har perlemorshvid og ville med 99% sikkerhed vælge den samme igen. Der er så mange mørke Tesla'er. Den sorte, gamle blå og grønne ligner næsten allesammen sort :-). Der er så meget spil i den perlemorshvide. Eneste andet alternativ for mig ville være den grå - den er også super flot. 

Jeg har også en metallic sort Audi og man ser skidtet klart mere på den i forhold til den hvide. Til gengæld skinner den sorte så også mere i den 0,5-1 dag, hvor den rent faktisk er ren :-) Jeg vaskede Audi'en i går aftes - i morges da jeg kom ud (uden jeg har kørt i den) lå der et fint lag pollen/støv, som var meget tydeligt. Tesla'en som jeg vaskede for 1 uge siden og så har kørt 4-500 km siden sidste vask ser stadig pænere ud... Men se at få den bestilt - du bliver glad for den lige meget hvilken farve du vælger og hvis det går helt galt, så kan du altid smide en folie på.

Just my 2 cents... :-)

 

@Lau: Den "almindelige" hvide er tilbage i Design Studio :-) Smider du ikke nogle billeder op af din TMS med orange folie?

Forummets indlæg er redigeret af JL Apr 21 '15
FrederikC
FrederikC Apr 21 '15
Citat fra lau

Jeg valgte den almindelige hvid, som nu er udgået og den ser fantastisk ud i hvid med soltaget. Men for at få en lidt sjovere bil har jeg smidt orange folie på den hvilket jeg er blevet super glad for! Har dog kun haft folien på i 1,5 uge, så jeg har ikke erfaring med hvordan vedligehold bliver over tid.

Smider du ikke et par billeder op? 

Andersen
Andersen Apr 21 '15

Jeg valgte den mørke grå, ud fra, at det skulle være praktisk og ikke sølv, da de sidste 3 biler var sølv. Min kone har en hvid Up. Den er utrolig nem hele sommeren, men er konstant beskidt i vinter halvåret. Er det en tør periode, er den ren at se på i flere uger, men en grus vej med vandpytter, så er det tydeligt, at se på både sort og hvid.  Jeg er positiv overrasket over den mørke grå - jeg syntes den er relativ nem og jeg har fået utrolig mange positive kommentarer til farven - den ændre en del farve afh. af vejrforhold. Ny vasket i solskin, er der også meget spil i den, som i perlemorshvid. Den nye Titanium, som du selv og PerF nævner, minder om en tidligere bil, vi havde og den trængte så og sige aldrig til at blive vaske - det var den mest praktiske farve, vi har haft - men lidt ærgerligt, at du ikke kan se den real life - måske syd for grænsen?. Tænker du folie, bør du vel vælge en ren sort eller hvid og bruge de 8-12000 kr. på folien.  vh.Søren

 

 

Hookmaker
Hookmaker Apr 21 '15

Sort/metalic sort/blå er ihvertfald dem der bliver støvede med det samme af 500 m grusvej, såå....;-) 

nicom
nicom Apr 21 '15
Titanium er den perfekte farve da den både er elegant og praktisk. Hvis du bliver træt af den kan du bare få den wrappet eller omlakeret
Lau
Lau Apr 21 '15

Ah, fedt at den hvide er tilbage!

Tog nogle billeder af det orange lyn i går, de skal lige efterredigeres men så smider jeg også et par billeder op.

MrCoffee
MrCoffee Apr 21 '15
Har en sort, men ville vælge sølv, hvis jeg var i din situation.
Lau
Lau Apr 21 '15

Vi var lige ude og køre BMW i3 i går, som virkede fint som fotobil... men ikke meget andet.

FrederikC
FrederikC Apr 21 '15

@Lau den ser da fin ud - havde selv overvejet orange til at starte med...

Kramer
Kramer Apr 21 '15
Tak for de gode bud. Kan godt være man bare skal få valgt og springe ud i det. For uanset farve, så bliver man sikkert glad for den. Kan være jeg skal vælge en sort til evt folie.

Tesla giver ikke stadig farve on demand mod betaling vel?
nicom
nicom Apr 21 '15
Flot øse Lau!!
Mwn
Mwn Apr 21 '15

@Kramer: Jeg tror Titanium Metallic ville være det bedste valg til grusvej, men omvendt er jeg helt sikker på at multi-coat rød også ville klare sig ok. Da sølv nu er udgået så er det nok dit bedste valg.

 

Hvis du efter et par år måske trænger til luft-forandring så er der jo altid folie. Bare sørg for at bestille din kabine så den går godt til en del farver. 

RD_85D_15
RD_85D_15 Apr 21 '15
@kramer har hørt at der fortsat kan bestilles sølv ved direkte henvendelse til Tesla DK. Vh Robert
Andersen
Andersen Apr 21 '15

Frisk Lau :) - det må være som at få ny bil igen. Da jeg bestilte min i mørk grå, sagde jeg for sjov skyld, at hvis den blev for kedelig, kunne jeg altid pakke den ind i orange folie. Nu kan jeg se resultatet, takket være dig. Jeg tror dog ikke, jeg er modig nok... Syntes selv en neutral farvet Tesla vækker rigelig opmærksomhed i det midtjyske..  Vil du oplyse hvor og hvormeget, hvis modet skulle komme ? vh. Søren

Lau
Lau Apr 22 '15

Jeg synes den orange farve klæder den, jeg vil dog sige at det tog lige lidt tid at vænne sig til det efter at have kørt i den som hvid i et par uger. Jeg fik det formidlet gennem Henrik ved Hinnerup Bilcenter, det blev lavet af Morten. Jeg synes resultatet er blevet rigtig flot. Jeg gav 17.500 kr. for det, dog uden foile helt ind i dørfalserne.