Loading...
dk

Lækkert at se så mange MSere på èn gang på Kirstinehøj i dag :-) | Tesla Forum

KS
KS Jan 4 '14

Ilm.

Er gået igang med at kigge lidt på en Scheduler til TeslaMS - som indtil videre kun er data opsamling.

En scheduler kunne se ud som vedhæftede. Tænker også på at det kunne være ønskeligt med en statusside ala VisibleTesla -  der lige viser Charge Status/Level samt estimated range.. Nogen tanker?

Mvh

Ken

Raymond
Raymond Jan 4 '14

Hej Ken,

Hvad skulle fordelen være ved at have et selvstændigt shedulerprogram i forhold til at bruge VisibleTesla?

Mvh

Raymond

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 4 '14
Admin44 Administrator
Admin44 Jan 4 '14

Hej Ken

Tak for en hyggelig dag. Jeg rykker lige topic over i den rigtige tråd.

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 4 '14

Fordelen kan være at det er billigere at køre TeslaMS på en virtuel server. Hvad siger du Ken?

KS
KS Jan 4 '14

Yes, en VPS kun med linux kan som oftest fås meget billigere end en Windows af samme slags. Der er nogen der hedder Microsoft, der gerne vil have nogle licenspenge hjem... Og så kræver en Windows box mere ram/cpu end en linuxkasse der blot skal stå og hente lidt data..

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 4 '14

Yes. Men denne VPS til windows er ikke så dyr synes jeg. Under 1000 kr. om året. 

https://www.123-reg.co.uk/vps-hosting/#buy-now

Den vil virke til Visual Tesla ikke?

Kiefer
Kiefer Jan 4 '14

Hej.

Jeg giver omkring en 550-600 om måneden for en 2012 R2 ved Azure, det er jo så kun "marginalt" dyrere ;-)

Ken er i gang med at dokumentere en udgave af TeslaMS til både Windows og Linux, så er det jo et spørgsmål om at vælge det ene eller det andet alt efter hvad man er tryg ved at bruge.

/Martin

TvBH
TvBH Jan 4 '14

Ja, det var hyggeligt at se jer på Kirstinehøj - og få sat ansigter på Peter, Ken mfl :-). 

Imorgen søndag er der endnu en chance for at se et dusin Teslabiler på serviceværkstedet for dem der ikke nåede det. Det er et smukt syn!

PS :Ken: Godt initiativ med en Tesla scheduler på en pingvinboks. Might come in handy one day.

/Thomas

dennisogmia
dennisogmia Jan 5 '14

Hvad med at lave et projekt hvor man bruger en Raspberry pi som kun bruger et par watt og som koster 270 kr. -hvor vi vil kunne lave et færdigt img. som folk så downloader og overføre på et SD-Kort og forhåbenligt kun lige selv skal indtaste et brugernavn og password? :)

Kiefer
Kiefer Jan 5 '14

Det er bestemt ikke umuligt at benytte en Pi til formålet, dog tror jeg ikke en Pi har CPU nok til at håndtere JAVA delen af TeslaMS.

/Martin

LarsR
LarsR Jan 5 '14

Jeg oprettede en af de gratis (i et år) Amazon EC2 servere i dag. Installerede også Visible Tesla på den og det starter fint op. Får dog først bilen på mandag, så det har ikke stået sin endelige prøve endnu.

dennisogmia
dennisogmia Jan 5 '14

Har du et link til hvor man opretter sådan en konto Lars? :)

Jeg tror ikke at Raspberry pi har for lidt kræfter til at køre en Java installation, vil da evt. prøve men har desværre ikke fået min Tesla endnu :/

LarsR
LarsR Jan 5 '14

Bare søg på amazon ec2.

Det kræver dog at du opretter en konto og det er ikke helt så intuitivt som Azure, men gratis er nu engang gratis :-)

KS
KS Jan 5 '14

@LarsR

amazon er top!

Jeg har her til aften skrevet en lille scheduler i node.js - der er p.t. ingen GUI til denne, og den skal lige finpudses - ligesom bilerne :-)

Den kræver ikke meget CPU kraft og anvender ligesom VisibleTesla java api'et til at kommunikere med tesla's portaler.

Har indtil videre lavet følgende kommandoer tilgængelige:

Start/Stop klima.

Start/stop lader

Sæt ladning til STD/MAX

Koden skal som sagt lige finpudses - og testes - kan allerede nu se at jeg laver for mange kald (er blevet blokeret - igen,igen) - men så har jeg tid til at skrive GUI'en i morgen eller i løbet af ugen.

Dermed kan TeslaMS udviddes med samme funktionalitet som VisibleTesla - altså en scheduler og notifikationer.

LarsR
LarsR Jan 8 '14

@kseitzberg. Det lyder spændende. Uanset om det er nødvendigt eller ej, er det da cool med bil med eget API :-) Jeg har testet Visible Tesla på den "gratis" Amazon server og det kører rigtig fint. Jeg har samlet et par screenshots, som nok mest er interessante, for dem der ikke selv har modtaget bilen :-)

https://www.dropbox.com/s/hzhqul4kz9k9akb/visibletesla.doc