Loading...
dk

Købes/Søges: NEXT-GEN" i brunt læder | Tesla Forum

Singh
Singh Apr 23 '15

Jeg søger et sæt forstole "NEXT-GEN" i brunt læder.

Står du og skal bestille en ny Model S med alm. sæder, så betaler jeg gerne difference op til Next-Gen sæder + lidt, også bytter vi sæder når din bil er leveret.

Eller har du allerede fået leveret en bil med Next-Gen sæder og vil hellere have de alm. sæder - så råb højt så laver vi en bytter.

Det er KUN forstolene jeg er interreseret i og de SKAL være i brunt læde

FrederikC
FrederikC Apr 24 '15

Du skal da bare kopiere mit indlæg/ide ;)

tusla
tusla Apr 24 '15

@FrederikC: Det er faktisk en god ide - vil overveje at kopiere indlæg/ide selv.

FrederikC
FrederikC Apr 24 '15

Når nu i syntes min ide er så god - så undersøg lige med Tesla om det kan lade sig gøre at skifte rundt :o)

Singh
Singh Apr 25 '15

FrederikC vi alle ved jo du er forgangsmand på så mange ting - Vi usle dødelige kan kun kopiere :) Kopiering er vel ogås den bedste form for smiger? ;)

Jeg tager fat i Tesla.

Singh
Singh May 9 '15

Jeg ringede til Tesla og spurgte om det var muligt - Umiddelbart var meldingen at det ikke er lige til  pga. ledninger og airbags, selvom man skulle tro det. Derudover vil det blive betegnet som en modifikation af bilens konstruktion og derved påvirke garantien.

:( 

Klaus_
Klaus_ May 9 '15

Underligt. Jeg var af den klare opfattelse at det selvfølgelig godt kunne lade sig gøre at skifte stole. Det var faktisk min backup-plan, i tilfælde jeg ikke bryder mig om NG sæderne, som jeg bestilte uden at have prøvet dem.

Man har da også hørt om folk der har bestilt med NG sæder men fået leveret med standardsæder, som så skulle komme ind med bilen uger/måneder senere, for at få monteret NG sæder (pga. restordre tænker jeg). Så det burde da være til. Men kan godt se at garantien måske ikke bryder sig om det...

Makova06
Makova06 May 9 '15

Jeg fik også et klar nej, da jeg ringede til Århus og spurgte. Men det var så også på de gamle P85 modeller, så ved ikke om det er anderledes med de nye.

lysmanden
lysmanden May 10 '15
Klaus: kan det ikke blot være bagsæderne du har hørt om? Der har jo været så meget frem og tilbage med dem
Singh
Singh May 10 '15

Jeg spurgte specifikt om forsæderne - Ikke bagsæder. 

FrederikC
FrederikC May 10 '15
Jeg kan godt se der måske kan være et issue hvis de har ændret på ledningsnettet 2013/14 vs 2015. Men har desværre også oplevet at teslas lokale svar ikke er helt i synk med NL/HQ.
Hvis de ikke ved det med sikkerhed i dk er NEJ måske også det nemmeste svar.

Konstruktionsændring ahh det lyder lidt tyndt.
JL
JL May 21 '15
Ligner det her ikke Nextgen sæder i grå (til salg)? Der følger godt nok en hel P85D med, men til 38.500$ er det jo et røverkøb :-)

http://www.salvageautosauction.com/...ch-Florida/id/1/pg/1

Niels
Niels May 21 '15
Jeg har bemærket (og undret mig) over at mine nextgen forsæder har et lille påsyet mærke med teksten "airbag" dette er der mig bekendt ikke på de Classiske sæder. Jeg formoder det skyldes der er en air bag et eller andet sted i selve sædet....ovenstående billeder fra den crashede bil kunne godt se ud som om der er en airbag i siden af forsædet.
Hvis det er korrekt er det nok ikke bare lige at bytte sæder, måske kan man dog godt sætte nextgen sæder i en bil med Classiske sæder, airbaggene vil så bare være inaktiv. Men forskel er der altså ud over 4 bolte og lidt ledninger.
FrederikC
FrederikC May 21 '15

Ja okay der er forskel, men det forhindre stadig ikke et "bytte".

Det vil bare betyde at ingen af bilerne har airbag i sædet bagefter (der virker).
Airbag fejl kan altid fjernes med en modstand.

Tror du at chancen for at finde nogle der ville bytte er mindre end at vinde i Lotto.