Loading...
dk

P85+ på Sturup Raceway | Tesla Forum

JF
JF Apr 23 '15

Havde lejlighed til at teste min P85+ på Sturup idag. Banen er med mange sving og korte sider, så jeg hang helt fast på de hurtige Porscher uden problemer. 

Desværre blev batteriet ganske hurtigt varmt (for varmt) og den stiplede linje med effektbegrænsning satte hurtigt en stopper for alt det sjove. Jeg valgte at køre i pit, inden det blev pinligt :-(

Havde i øvrigt lejlighed til at tilbyde Nicolas Kiesa hans første tur nogensinde i en elbil:

https://youtu.be/aNbGu4HJhUk

Min læring fra dagen: Maks 8-10 omgange så bliver batteriet for varmt og det sjove slutter. Herudover så ligger den bil bare limet til vejen. Hør bare hvad Nicolas siger i videoen :-)

Empty
Empty Apr 23 '15

Sturup er en ond bane for alle biler, mange sving og korte langsider. Bilen for ingen mulighed for at køle på noget tidspunkt.

FrederikC
FrederikC Apr 24 '15

JF det ligger vel bare op til et Gør-Det-Selv projekt - vi skal have mere køl :)

KS
KS Apr 24 '15

Æggebakken foran kan vel fyldes med ICE, måske endda tørICE der sørger for kraftig køling - det kan ikke være så svært!

JF
JF Apr 24 '15

FrederikC, Noget af en ingeniørmæssig udfordring :-). Jeg tror der er skruen uden ende. Mere køl = større strømforbrug = større batteripakke = Mere varme.

Nicolas nævnte at det er samme køle-udfordringer som Formula-e kæmper med.

MrCoffee
MrCoffee Apr 24 '15

Ved godt det er lidt off topic, men hvor finder den "geniale" video hvor ham nordmanden blokerer for den ene lastbil, der overhaler ? Pft.  Peter

Karl
Karl Apr 24 '15
Hvis 420 hk i p85 varmer hvad sker der så når man bruge de 700 hk i p85d.
Sithfury
Sithfury Apr 24 '15

Fed video!