Hej.
Angående tidsforbruget, præ børn her i familien kørte vi i snit 100km/t når vi kørte fra Århus til sydtyskland, Schweitz eller Østrig, km/t regnet ud fra den tid der er brugt fra vi satte os ind i bilen i Århus til vi steg ud igen ved bestemmelsesstedet. Så en tur til Stuttgart på 1000 km brugte vi ca. ti timer på. Det var så før vi fik børn, jeg kan sagtens forestille mig at med to små børn vil vi til sommer skulle bruge 1-2 timer ekstra på pauser end vi normalt ville have haft gjort. Vi snakkede lidt om det i går herhjemme, at med en Tesla og pauser for hver 200-300km nok ikke gør nogen skade med de små siddende bagi, det kan måske gøre at de lige nøjagtigt ikke når at kede sig så meget at de begynder at tæske løs på hinanden :-)
Når jeg kigger på kortet over kommende superchargere i Europa ser der ikke rigtig ud til at 7'eren er tegnet på ned igennem Tyskland, det kan da vel ikke passe at en af de måske mest trafikerede motorveje om sommeren i Tyskland ikke får en Supercharger?
Med hensyn til sæderne, nogen der ved om Tesla også har hentet mekanikken til dem fra Mercedes, elektronikken til styringen af dem, er jo ret tydeligt Mercedes, mest om man måske ville kunne eftermontere et sæde fra en MB i en Tesla, hvis man nu ikke kan holde til i det lange løb at sidde i Teslaens sæder. Det ville jo også løse problemet med nakkestøtterne på de forreste sæder.
Eller er det på samme måde hentet fra en anden fabrikant, f.eks. ser der ud til at hjulstørrelser matcher BMW og ikke MB når det gælder fælge.
Og med hensyn til indstillingen af selerne, ja, Tesla har på nogen områder nogen lidt mærkelige tilgange til tingene, de siger bilen er en luksusbil, men alligevel mangler der på enkelte områder og teknologier ting som man på selv billige biler ville forvente var standard eller i det mindste en option. Personligt ville jeg da gerne have haft en option der hedder varme i rat i forhold til varme i bagsæderne. Det burde have været en del af vinterpakken. Så havde jeg helt klart tilvalgt vinterpakke da jeg valgte optioner. Varme i rat koster næsten ingenting at eftermontere i en MB S-klasse, og siden de nu deler dele på selve ratmonteringen burde det ligge til højrebenet for dem at få den option med.
Lige en lille detalje, prøv og se nederst i artiklen, her nævner de at de 211KWh ville have kostet 63,5 EUR, det giver en KWh-pris på ca. 2.25,- dkk. Det er åbenbart ikke kun i DK vi har alt for høje priser på EL sammenlignet med hvad det koster at producere strømmen...
/Martin