Loading...
dk

Artikel i autobild.de - kørsel fra Amsterdam til München | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Jan 5 '14

Hej.

 

Her er en ganske fin artikel, hvor der bliver kørt fra Amsterdam til Tesla servicecenter i München:

 

http:///...uenchen-4501011.html

 

Artiklen er på tysk, men selv med mine forholdsvise begrænsede tyskkundskaber var den relativ letlæselig.

 

Der bliver brugt ca. 211KWh på turen, og tager ca. 11:30 timer med ca. 2 timers SC stop undervejs.

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 5 '14

Det ser super godt ud, lidt over 11 timer for 900 km er nærmest ligeså godt som jeg plejer at klare ned igennem Tyskland - og jeg kører normalt hurtigt der hvor jeg må..;-) 

Kiefer
Kiefer Jan 5 '14

De kritiserer i artiklen dog Teslaens sæder som værende ikke specielt gode når man skal sidde 3+ timer i dem, er der andre der allerede har fået deres biler der oplever noget tilsvarende?

 

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Jan 6 '14

Nu er det jo desværre sjældent, man kan sidde mere end tre timer ad gangen i bilen, om ikke andet fordi man skal have den ladet op... Jeg har aldrig haft en luksusbil før, så jeg er måske ikke den rigtige til at svare, hvis man skal sammenligne med Mercedes, BMW eller Audi, men jeg er i hvert fald godt tilfreds med siddekomforten!

Forummets indlæg er redigeret af Bluecoffee Jan 6 '14
TSLA
TSLA Jan 6 '14

Jeg har heller ikke haft problemer med at sidde 4 timer i træk. Og jeg har erfaringer fra Audi A6 og A8. Det er meget let at lave små sæde justeringer undervejs så man skifter lidt stilling. Det største problem er og bliver nakkestøtterne, som jeg ikke håber for at få ultimativt brug for - de er for dårlige. Det næst størst problem - ikke for mig, men min kone er at sikkerheds selerne ikke kan justeres. Det gør det indimellem ubehageligt for mindre personer - og sikkert også mindre sikkert hvis der er brugfor det. 

Kiefer
Kiefer Jan 6 '14

Hej. 

 

Angående tidsforbruget, præ børn her i familien kørte vi i snit 100km/t når vi kørte fra Århus til sydtyskland, Schweitz eller Østrig, km/t regnet ud fra den tid der er brugt fra vi satte os ind i bilen i Århus til vi steg ud igen ved bestemmelsesstedet. Så en tur til Stuttgart på 1000 km brugte vi ca. ti timer på. Det var så før vi fik børn, jeg kan sagtens forestille mig at med to små børn vil vi til sommer skulle bruge 1-2 timer ekstra på pauser end vi normalt ville have haft gjort. Vi snakkede lidt om det i går herhjemme, at med en Tesla og pauser for hver 200-300km nok ikke gør nogen skade med de små siddende bagi, det kan måske gøre at de lige nøjagtigt ikke når at kede sig så meget at de begynder at tæske løs på hinanden :-)

 

Når jeg kigger på kortet over kommende superchargere i Europa ser der ikke rigtig ud til at 7'eren er tegnet på ned igennem Tyskland, det kan da vel ikke passe at en af de måske mest trafikerede motorveje om sommeren i Tyskland ikke får en Supercharger?

 

Med hensyn til sæderne, nogen der ved om Tesla også har hentet mekanikken til dem fra Mercedes, elektronikken til styringen af dem, er jo ret tydeligt Mercedes, mest om man måske ville kunne eftermontere et sæde fra en MB i en Tesla, hvis man nu ikke kan holde til i det lange løb at sidde i Teslaens sæder. Det ville jo også løse problemet med nakkestøtterne på de forreste sæder.

 

Eller er det på samme måde hentet fra en anden fabrikant, f.eks. ser der ud til at hjulstørrelser matcher BMW og ikke MB når det gælder fælge.

 

Og med hensyn til indstillingen af selerne, ja, Tesla har på nogen områder nogen lidt mærkelige tilgange til tingene, de siger bilen er en luksusbil, men alligevel mangler der på enkelte områder og teknologier ting som man på selv billige biler ville forvente var standard eller i det mindste en option. Personligt ville jeg da gerne have haft en option der hedder varme i rat i forhold til varme i bagsæderne. Det burde have været en del af vinterpakken. Så havde jeg helt klart tilvalgt vinterpakke da jeg valgte optioner. Varme i rat koster næsten ingenting at eftermontere i en MB S-klasse, og siden de nu deler dele på selve ratmonteringen burde det ligge til højrebenet for dem at få den option med. 

 

Lige en lille detalje, prøv og se nederst i artiklen, her nævner de at de 211KWh ville have kostet 63,5 EUR, det giver en KWh-pris på ca. 2.25,- dkk. Det er åbenbart ikke kun i DK vi har alt for høje priser på EL sammenlignet med hvad det koster at producere strømmen...

 

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 6 '14
Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '14

I en af Teslas design gennemgangsvideoer på youtube, vist nok #3 er der andre sæder i med justerbare nakkestøtter. Det er en sen prototype, men mon ikke der kan sættes andre sæder i, sikkert billigere end at få sæderne omformet og ombetrukket af en saddelmager.

 

/henrik

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 7 '14
Kiefer
Kiefer Jan 7 '14

Hej.

 

Du har ikke tilfældigvis et link til en af de videoer, synes ikke lige jeg kan finde en med andre sæder?

 

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '14

http://www.youtube.com/watch?v=g-E31ExpWEo

Omkring 2.35 kommer sæderne.

/Henrik

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 7 '14

Hej. En lille sidebemærkning. Når i indsætter links i indlæg, må i også meget gerne oprette et tilsvarende link under denne side: http://teslaforum.dk/links

mvh

Peter Smedegaard

TSLA
TSLA Jan 8 '14

Jeg har set adskillige prototyper af Mosel S i USA med forskellige sæder og midter konsoller. Ved præsentationen af Model X i L.A. i starten af 2012 var der også udstillet forskellige varianter af Model S og hvor der var snak om at man skulle kunne vælge konsol. Men siden Get Amped toureni sommeren 2012 har sæder og konsol ligget fuldstændig fast. Det bliver dog spændende at se om den Kinesiske variant kommer med anre (luksiøse) sæder. Jeg kunne godt forestile mig et helt andet bagsæde med nedfoldeligt midter armlæn, der briger bagsædet i klasse med de store mercedes og BMW'er. 

Kiefer
Kiefer Jan 8 '14

Hvis bagsædet skal være som de helt store Mercedes'er og BMW'er skal de jo være med individuelle :indstillinger -)

 

/Martin