Loading...
dk

Super vhargere | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Apr 25 '15
Lad os lege med tanken om at regeringen pålægger afgift på el biler. Worst case så trækker Tesla sig ud af DK, pga manglende interesse for denne skønne bil.

Hvad vil der ske med SC.? Er der lavet nogen kontrakt for os brugere at vi altid vil have gratis strøm?
Hvis Tesla fra USA går konkurs.... Hvad så ? Er der nogle kontraktlige forpligtelser ?
Det er kun tanke spind med vi nærmer os jo den 1.1.2016
Trauelsen
Trauelsen Apr 25 '15
En uhyggelig tanke. Men alle nordmændene skal jo tanke op på vej nedover, så SC'erne forbliver forhåbentlig her i landet.
I øvrigt, nu vi snakker om afgift: bilisternes egen forening, FDM, har udtalt, at de ikke mener, elbilerne bliver dyrere af, at der bliver lagt afgift på!!!!!!!!
Jeg vil opfordre alle fornuftige elbilejere til at boykotte denne stupide forening.
Kiefer
Kiefer Apr 25 '15

Traulsen: Efter min bedste overbevisning er FDM uden for pædagogisk rækkevidde når det gælder alle andre biler end "rummelig" og "sikre" mikrobiler til ikke over 85.000 kroner...

Hvis Tesla skulle gå konkurs, så tror jeg vi har andre udfordringer end blot SuC'erne ;-)

/Martin

lysmanden
lysmanden Apr 25 '15
Martin. Ja du har ret ang konkurs og efterfølgende manglende service. Tror aldrig at det vil være et issue..

Der er dog størrer risiko for fremtiden for Tesla i dk hvis afgiften bliver pålagt
MrCoffee
MrCoffee Apr 26 '15
Hej Lysmand, alt kan jo i teorien ske, men regner bestemt med at Tesla er kommet for at blive og Elon har jo nogle store spillere med i form at Panasonic mm og bygger nu kæmpe batterifabrik, ydermere har han ting i ærmet med Solarcity og opbevaring af strøm som kan bruges når fx solcellerne ikke producerer. Jeg kan også godt lide hans ærlighed omkring at Tesla først giver overskud om 5 år, da de investerer massivt. Jeg har købt en del aktier i begge virksomheder da jeg er sikker på at disse brancher er fremtiden. Så han kan lige prøve at gå konkurs så sætter jeg strøm til ham :) Bare mine tanker. Peter
Bianco
Bianco Apr 26 '15

SuperCharge'erne er investeringstunge, men relativ billige i drift.

Hvis Tesla skulle lukke og slukke, så vil SuperCharge'erne helt sikkert åbne under nye ejere, med brugerbetaling i en eller anden form.

MrCoffee
MrCoffee Apr 26 '15

Enig Bianco, nettet er nu så godt udbygget at vi ikke skal frygte at de lukker og slukker SC.