Loading...
dk

Powerwall | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer May 1 '15

Nu mangler vi så bare den kan monteres på et par tagbøjler og tilsluttes til vores Tesla ;-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar May 1 '15

Ja eller blot tages ned fra væggen og smides i frunk eller trunk og forbindes via et eftermonteret kabel hvis man skønner det nødvendigt :-)

Kiefer
Kiefer May 1 '15

Gustavfar1: Har du set størrelsen, den er 130x86x18 så den passer vist ikke helt i hverken trunk eller frunk, måske trunk hvis du lægger bagsæderne ned.

Vægten er kun 100kg, så med et hejseværk til loftet i garagen burde det nemt kunne laves. Måske derfor de tester en Tesla Model S i Californien med hængertræk ;-)

Nå ja, og kunne du så lade det op på en SuC, ville det jo være helt perfekt, så har du både en fuldt opladet bil og 10kWh til resten af huset resten af aftenen...


/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 1 '15
Gustavsfar
Gustavsfar May 1 '15

Hehehe. Godt ord igen :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 1 '15
DeaconWP
DeaconWP May 2 '15

Mon ikke man her skal huske på, at der ikke er styrings elektronik med i pakken? Der står jo, at der ikke er inverter med. Så det der skal lade batteriet op når man køber billig strøm, og lave det om til vekselstrøm igen, når man skal bruge det, det er ikke med i pakken. Så det kræver jo også lidt der.

Mwn
Mwn May 2 '15

Mon ikke man køber den rigtige inverter når man køber sine solceller?

homer
homer May 3 '15
Nogen som ved om batteripakken er smart nok til se at oplade når solcelle anlægget giver overskud?
Hvis ikke, bliver det jo lidt svært at styre det gemmer overskudsstrømmen.
tintin
tintin May 3 '15

Er lige blevet spurgt af en uden for forummet hvor mange vi er her i Tesla forummet. Jeg blev ham svar skyldig. Nogen der ved det?

KS
KS May 3 '15

944 tilmeldte og verificerede brugere på forum p.t.

 

365 brugere aktive den seneste måned

Forummets indlæg er redigeret af KS May 3 '15
tintin
tintin May 3 '15

Tak KenSeitzberg. Det var en del flere end jeg troede. Nogen er åbenbart mere aktive end andre ;-)

Gustavsfar
Gustavsfar May 3 '15

Hold da op. Det var også en del flere end jeg umiddelbart ville have skudt på.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 3 '15
gunberg
gunberg May 3 '15
Prøvede at bestille en Powerwall og fik da også en bekræftelse på ordren. Den skal køre sammen med en styring fra Fronius. Iflg databladene, passer det perfekt sammen
MOL
MOL May 3 '15

@ gunberg; Er det muligt du kan uploade en kopi af databladet hvor det fremgår? Har netop bestilt en Fronius inverter sammen med med mit nye solceller-anlæg og ville rigtig gerne nå at ændre til en hybrid inverter så jeg også kan få en Tesla PowerWall. Ved bare ikke hvilken inverter/styring som det er jeg har brug for da jeg endnu ikke har bestilt/reserveret en PowerWall :-). -på forhånd tak..

MartinPedersen
MartinPedersen May 4 '15

Jeg vil også gerne se databladet, da jeg også står foran at skulle have skiftet tag, og gerne vil have integrerede solceller med batteri tilkoblet.

emann
emann May 18 '15

Nogen der har set et konkredt datablad?

Fronius' hybrid inverter er ikke på energinet dk's liste over godkendte invertere.

Kramer
Kramer Jun 22 '15

Angående powerwall - ville det være muligt at sætte den sammen med solceller+Inverter i et lukket kredsløb - dvs. at dine celler kun laver de ca. 10kw i et lukket kredsløb, som du så kan sætte din tesla til hver dag - og derved få dit dagsforbrug på teslaen dækket ind af solcellerne/powerwall'en?

Jeg har nettomålerordningen og solceller allerede, så ville ikke kunne bruge dette i det offentlige grid. Men kom til at tænke på, jeg må jo gerne sætte yderligere solceller op til et lukket netværk, hvis jeg vil(Vel?) Også kunne jeg trække strøm der fra hver dag i sommerhalvåret?

Er det muligt?

For så skal jeg lige til at regne på business casen.

MicTheCat
MicTheCat Jun 22 '15
Hej Kramer. Det har jeg også tænkt på men ikke regnet på. Du skal være opmærksom på følgende to forhold. Det skal være den Powerwall der kan tåle mange op/afladninger. Desuden skal du stadig betale afgift af din producerede strøm men det kan du så trække fra i anskaffelssessummen som du i øvrigt nok også kan afskrive. Summasumarum tror jeg ikke det kan betale sig. Vil på et tidspunkt prøve at lave en beregning på at sætte yderligere celler op og overgå til netto timeordning i stedet. Det tror jeg bedre kan betale sig pt
Mwn
Mwn Jun 22 '15

Jeg kiggede lidt på PowerWall og lavede nogen beregninger, med vores strømforbrug ville vi være af nettet ca. 8 måneder om året baseret på 4,5 kWp anlæg. Jeg er ikke sikker på at det bliver en super forretning, men med tiden ville det give mening.

The_Stig
The_Stig Jun 22 '15
Citat fra Mw

Det ville den faktisk, den er designet til både 1 faset og 3 faset strøm. Så med 350-400v skal du bare have en inverter som virker her i dk og kan operere med batteri, net og solceller. 

Man skal lige være opmærksom på at der i USA er 60Hz net - mod Europas 50Hz  men det er jo inverteren der skal håndtere net-side - der udover skal man dimensionere solcelleeffekten ud fra at hver kreds overholder de 350-400 Vdc hvilket typisk er 7-9 paneler a´ ca. 250 Wpeak så inverteren skal kunne håndtere min. 2 kredse svarende til 12-15 A ved 350-400 Vdc - en inverter har den bedste virkningsgrad ved +80% belastning - så vinterbelastningen resulterer i en relativ dårlig virkningsgrad  med mindre man monterer sine solceller på et stativ der kan følge solen både horisontalt og vertikalt (ja -de findes!) så vil vinterproduktionen p.g.a. nedkølingen af cellerne være ekstrem høj i klart vejr. hvis man er 100% nørd så køber man en strømunit - der fra batteriet kan optø sne og rim ved at sende strøm "baglæns" ind i cellerne indtil der kan trænge lys ind og produktionen kan starte.... Spænde løsning :-)  


 
Sider: « 1 2