Loading...
dk

85D vs P85D - er prisforskellen det værd? | Tesla Forum

curby
curby May 2 '15

Vi har nok alle en drøm om at have det ultimative (P85D) og sjovt nok, så bliver man mere og mere ekstrem når man allerede har slugt den mentale kamel at lægge 800.000 kr for en bil, ja, hvorfor så ikke smide 200.000 kr mere for at få det ypperligste. Men giver det virkelig mening? Performer en 85D ikke lige så godt (eller bedre?) end en P85 før "D"'et kom på? Den eneste forskel på en 85D og P85D er jo i dag røde bremsekalibre og de ekstra hestekræfter, ik? Det ene kan ordnes med en spraydåse og det andet kan man så nyde to gange dagligt når man kører på motorvejen til og fra arbejde. Men hvad med al den mellemliggende tid? Føles det så ikke ens at køre i de to biler, alt andet lige? Eller sagt med andre ord: Er der anden reel belønning for at købe en P85D over en 85D end den forfængelighedsrus man kortvarigt  vil opleve indtil en ny og sejere model er på markedet om et år?

Håber I vil dele lidt ærlige og introspektive reflektioner fra det virkelig liv som Tesla ejer... :-)

SuneH
SuneH May 2 '15
Enig med Mw. Har selv prøvekørt en S85 og en S60'er. Selv S60'eren er jo vildere end de fleste alm. ICE biler: 0 -100 på 6,2 sek., der skal man op i ret seriøse BMW og Mercedes for at kunne følge med. Og den er jo samtidigt lydløs, miljøvenlig mm. Så jo, en S85 RWD er rigelig. Bemærk også, at den pt mindste man kan købe fra ny, S70D, er hurtigere end S85 var.
I øvrigt viser historikken, at der går væsentligt MINDRE end 1 år før der kommer en ny fed model, som du skriver, så glæden ved en topmodel er formentlig kortere end et år
tintin
tintin May 2 '15

Jeg har også prøvet S85 og jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg har købt en P85D. Den har lige den der extra wow faktor både med hensyn til acceleration og vejkys. Lyder som om at nogen på forummet her måske hellere skulle kigge i retning af en Leaf ;-)

DeaconWP
DeaconWP May 2 '15

Det er nok kun den tvivlsomme fornøjelse, at man kan glæde sig til de samme overvejelser om ret kort tid, når man efter release af nyere og bedre modeller, alligevel ikke står med den ultimative "Wow" maskine. Bliver man mere glad for topmodellen i hverdagen? Hvor tit og overfor hvem, skal man bevise, at man har det ypperste? Og er det noget man vægter at kunne? Det er vel lidt som med de andre udstyrspakker, som man skal vælge til eller fra. Hvor vigtigt er det for dig med dit eller dat?

Dette er skrevet af en ikke Tesla ejer, men med en reservering på en X. Og jeg glæder mig nu heller ikke til, når jeg skal vælge motor effekt til den tid. Man vil jo gerne, men jeg er nu aldrig blevet mere lykkelig af, at motorcyklen har masser af hestekræfter. Det er jo bare lige den første forårsdag, der lige skal prøves af, om der er nogen af dem med på turen. Og så kører man jo alligevel lige så pænt som man ville gøre i en lidt svagere udstyret bil/cykel.

Ale modellerne har overskud til at lave sikre overhalinger. Er det ikke det vigtigste? (Modsat min Spark 1,2 LT)

Spar P'et….. Men igen, jeg er ikke en af dem du ønsker skal svare.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 2 '15
lysmanden
lysmanden May 2 '15

måske der er noget med gensalgs værdi du skal overveje for og imod? Jeg ved ikke hvad der nemmest at komme af med om nogle år, men sådanne overvejelser kan man jo også gøre sig.

Jeg valgte i tiderneds morgen en p85d fordi det var den eneste jeg kunne få next generation sæder i. 

Jeg tror også at en normal 85 dækker rigeligt med en normal persons behov. Faktisk skulle en 85 kører lidt længere end en p85d, men ved ikke om det er det samme nu da den har fået 4 hjuls træk

Torben_E
Torben_E May 3 '15

Hej Curby....

Ret interessant spørgsmål du rejser....

Jeg har skrevet en helt beretning om mit valg af Tesla  Model S og valg af P85D éren. Den kan læses her :...http://teslaforum.dk/forum/topic/fra-audi-a8-til-p85d-en-beretning-fra-det-virkelige-liv

Som du kan se syntes jeg at de ekstra heste er "unmatched" af en hvilkensomhelst anden bil (omend der er mange diskussioner om hvornår de 700 hk er til rådighed). Jeg kunne ikke stå for fristelsen for at kunne lave et statement med en miljøvenlig bil der har McLaren F1 sprint og er hurtigere end en Porsche GT3.

.

Når det så er sagt.... jeg er meget imponeret over den nye Model S 70D. Den har kun 40 km kortere rækkevidde end en P85D og har en performance der stadig er en sportvogn værdig. Så hvis man er ikke vil lægge de ekstra 250k på bordet eller skal have en Model S nummer 2 så er den min klare anbefaling.

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E May 3 '15
MartinPedersen
MartinPedersen May 4 '15

De 40km svare vel til 20km i virkeligheden, og de 2 sekunder den er hurtigere fra 0-100, der skal man være en anelse "speciel" for at benytte det som argument, når prisen for det er 250.000kr =)

Torben_E
Torben_E May 4 '15
Citat fra MartinPedersen

De 40km svare vel til 20km i virkeligheden, og de 2 sekunder den er hurtigere fra 0-100, der skal man være en anelse "speciel" for at benytte det som argument, når prisen for det er 250.000kr =)

Hej Martin... god pointe med de 20 km extra rækkevidde... , med hensyn til de 2 sek !!! Ja i en Model S er prisen 250k extra men i sportsvogn er det 2-3mill uden mulighed for 3 sæder bagved :-)

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E May 4 '15
JL
JL May 4 '15

Mit korte svar ville være Nej, men som med alt i livet er det jo meget individuelt :-) Jeg ville ikke selv betale 150.000 for røde kalibre og 1 sek. fra 0-100. Eller det ville jeg måske nok, men når man så læser at 85D'eren faktisk accelerer bedre ved højere hastigheder end P85D og læser om alle de P85D ejere, som brokker sig over at effekten ikke er som forventet. Læg dertil, at en 85D med garanti stadig vil få smilet frem hos alle du giver en prøvetur :-) Jeg har selv en P85'er og alle griner (og nogen skriger) når man sparker til den. 

Jeg synes det er ærgerligt, at man ikke får lidt mere for pengene i P85D'eren - lidt ind- eller udvendig styling, som man f.eks. får når man køber en S eller en RS model fra Audi.

/Jacob

lysmanden
lysmanden May 13 '15
Jeg har i denne uge lånt en p85 fra Tesla. Jeg kører normalt i en p85d og er meget overrasket over p85. Den kører virkelig betragtelig længere end p85d. Der er godt spark i den.
Om jeg vil lave min bestilling om hvis jeg kunne? Uha det er svært for en p85d rykker virkelig hurtigt, men vil bestemt mene at en almindelig 85 kører super fint.

P.s er stadig meget positivt overrasket over distancen en p85 :)))
KS
KS May 13 '15

@Torben - har en P85, som jeg gerne bytter med hvis du er så vild med distancen den kører :-)

Så venter jeg på at få en trailer, så jeg kan køre P85D med P85D på traileren, og bytte når nummer 1 går kold.

lysmanden
lysmanden May 16 '15

jaja den er god med dig ;-) Jeg fortyder ikke mit valg af p85d og smilet på mine runde kinder når jeg træder pedalen i bund bevidner herom. Faktisk er jeg hoppet med på rynke creme vognen Går i fruens skuffer og smører mig de steder i ansigtet hvor der kommer smile rynker da jeg frygter at rynkerne de bliver permanente, alt sammen pga det smil der kommer.

Men hvis nu økonomien var et issue og jeg havde brug for hver en km og lidt ekstra så vil jeg anbefale hver og en at en p85 er en fantastisk bil.

Må jeg være så frimodig at spørge jer super brugere hvor mange typer der er lavet og evt hvor mange hk og o-100 de har?

Der finfes en 60, 70, s85,  en p85 , p85+, p85d, 85d. Hvor i ligger forskellen? Jeg kan jo ikke finde data på teslas hjemme side på de gamle modeller.

Bianco
Bianco May 16 '15

S60 - S85 - P85