Der må være en mulighed for at justere rullediameteren, mindre diameter lettere fremdrift, altså flere kw overført, sådan er det med fosile biler, dette gælder vel også her!!!!!
Der må være en mulighed for at justere rullediameteren, mindre diameter lettere fremdrift, altså flere kw overført, sådan er det med fosile biler, dette gælder vel også her!!!!!
Lidt fra ekstrabladet:
http://bil-sitet.dk/bilnyheder/2015/05/de-ti-hurtigste-firedoers/?ref=eblistermest
De skulle bare vide at Tesla kan skrue ned for ydelsen...
Den artikel læste jeg også, og lige den sidste linje er et "sur opkast" syntes jeg, for ja vil man kun kører lyskryds race, ja det tager på energien. Men vil du gøre det samme i de andre biler, ja så er benzin forbruget da også meget højt i dem.
Læste, at Dodge Charger Hellcat'en løber tør for benzin på 13 minutter(!), hvis man giver fuld gas hele vejen. Dér kan man tale om Range Anxiety.
@Mike2810: Jeg har fået besked fra Nicolai på Kirstinehøj, at der er bestilt udstyr til at teste dette hjem til København, og det skulle lande i Kbh først på ugen. Får så besked der om hvorledes der testes, og ikke mindst hvornår/hvordan. Kan godt undvære bilen et par dage og køre en låner eller min P85'er
@Ken - godt at høre de får noget ordenligt udstyr hjem til at teste. Hvordan ser dine egne tider?
Jeg har fået at vide at de vil ringe med kort varsel, hvorefter de vil hente og bringe bilen for at teste
@Mike - 1.000.000% enig, intet mindre
@P85DK: Ved det ikke helt - men ikke insane. Vil skyde på lige under 4 sek - men helt klart ikke det store Kick som der var til at starte med.
@Mike - dine tider passer meget godt med tiderne i denne store kinesiske test af P85D
Nu er mit kinesiske ikke helt skarpt, men i testen kommer de ikke i nærheden af 3,3 for 0-100 km/t
Til gengæld ser det ud som om de har givet den max gas - jeg har ikke set et gennemsnitligt forbrug på 915Wh/km over ca. 50 km før
I kan 'læse' mere her: http://www.autohome.com.cn/drive/201503/863205-all.html?pvareaid=102337
@ P85DK God joke .-) Skal skærpe sanserne her hvis man vil følge med i hele artiklen.
Ja, vældig interessant artikel. God afbalanceret test.
Det høje forbrug kommer af, at de har kørt alt test med regenerativ bremsning i lav. Så alt energien er lagt i bremserne, i stedet for tilbage i batteriet.
Jeg har til aften opdateret til 2.4.239, og her sparker den lidt bedre end med .188. Når jeg kicker ned, så når den til sidste streg før 480 kW - altså lidt højere end inden opdateringen. Men stadigvæk ikke helt oppe på 480 kW.
Har en aftale med Kirstinehøj om at de får bilen tirsdag aften, og har den hele onsdagen til test. De har fået udstyr hjem, og tester med det nye udstyr samt tester på bilen. Herefter kommer dommen så.
Men den er helt klart blevet bedre efter .239 opdateringen.
Jeg har fået .238 og den bliver og hentet på tirsdag. Har ikke haft tid til at teste
Umiddelbart som jeg ser det, så er der mindst 3 opdateringer ude i denne omgang, 236, 238 og 239
Ifølge det amerikanske forum er Teslas 0-60 mph tider for P85D roll out tider som reelt er fra 4-60 mph og at det reelt ikke er muligt at presse P85D ned under 3.5 sek. fra 0-100 km/t. Om det passer ved jeg ikke men det lyder sandsynligt.
har godt set den tråd. Og hvis det er rigtigt så holder den ihvertfald ikke hvad den lover under nogle omstændigheder, da den er angivet til at være 3,3 sek. fra 0 -100 km/t.
Vil dog stadig holde fast i at den var hurtigere da jeg fik den leveret, hvor jeg bestemt vil tro at den har været nede på, eller under, de oplyste tider.
Men det er noget underligt noget at de justerer op og ned på effekten i de forskellige updates. Det står f.eks. ikke noget i release notes i .238 om at effekten skulle være skruet ned i den version og i givet fald hvorfor.
@P85D
Enig. Der står jo heller ikke noget om det umiddelbare lavere forbrug på fx. S85 efter SW.238
@Lauer
Så skulle det måske være 6-100 km/t da. 4 mph =5,6 km/t...
@Lauer - tak, men ikke for min skyld, det er fra stilstand (0 km/t) jeg er interesseret i :-)
Når det er sagt, så er det fedt at I tager forslag så hurtigt til jer og implementerer dem hurtigt. Fandt du ud af om I kan aflæse temperatur på batteri, inverter og udendørs?
@ Gustavsfar - lavere forbrug er jeg lidt forbeholden med at konkludere på, da vejrforhold har så meget at sige, så det er svært at sige hvad en ændring skyldes. Jeg var på en længere tur med min miljøsynder en Range Rover TDV8 og kørte lige omkring 14 km/l. Det har jeg godt aldrig prøvet før og den har ingen opdateringer fået :-) Så de tal ønsker jeg at se over længere perioder og det eneste jeg har set indtil nu er at P85D er 'tørstig'