http://blog.bilbasen.dk/koer-gratis-i-europa-2145/
Ja, og det skønne her er jo at vedkommende direkte på egen krop har prøvet tingene snarere end "bare" løse formodninger.
Personligt har jeg altid ved lange ture (ned igennem Europa, hele vejen rundt i Australien og ditto i USA) vægtet den tilstand man når målet i, højere end om det tager kortest mulig tid.
Derfor prøver jeg at undgå de allerhøjeste hastigheder i forhold til den omgivende trafik ligesom en kort pause imellem spisepauserne oftest også gør, at man er meget mere frisk ved ankomsten.
Skægt nok har jeg haft flere kolleger, der på ture i Europa lavede deres eget lille personlige Formel1 løb - de prøvede at holde 175-185 km/t ned ad 7'eren eller på turen til Berlin, brugte en halv gange mere brændstof og var totalt kvadrede efter en tur med konstant fokus og hvide knoer. Men de vandt typisk imellem 45 minutter og halvanden time på en dagstur!!!
I det lys har jeg egentlig næsten kun set stop på Supercharger stationerne som en mulighed snarere end en egentlig gene - at man holder en pause på 20-30 minutter for hver 250 km er sundt for sjælen og ikke mindst for øverste etage.
Ja, fin artikel. Den er jo også skrevet af en kompetent person Ebbe Sommerlund, som også er journalist og medstifter af Elbil magasinet GO.