Loading...
dk

Ny avanceret kørecomputer til din Tesla? | Tesla Forum

Lauer
Lauer May 8 '15

Siden jeg fik min Tesla, har jeg altid ønsket at udvide dens funktionalitet. Derfor har min søn udviklet et program, som giver spændende data om bilen. Dette program har han nu arbejdet på de sidste 4 måneder og jeg har allerede nu STOR fornøjelse af programmet. 

Jeg bruger det meget når jeg er ude at køre, så kan jeg overvåge turen i detaljer, det er bl.a strømforbrug, regeneret til batteriet, gns. fart m.m. Det løser også mit kørselsregnskab jeg kører for arbejdet, da alt logges og kan analyseres. Man bliver meget klog på hvad der koster strøm og hvad der bedst kan betale sig, det kan jeg skrive om i en anden tråd.

Yderligere er det muligt at se sine kørte ture på et kort og se mange detaljer om selve turen. Det kan gøres direkte i bilen, men kort billederne foretrækkes på en PC'er, da processoren i bilen ikke er super hurtig.

Programmet er stadig i test og grunden til jeg skriver, er at vi godt kunne tænke os nogle testbrugere (3-5 stk.), som også vil teste programmet. Senere er det muligt for alle der ønsker det, at komme på systemet. Hvis du har lyst til at være testbruger, så skriv det i denne tråd, eller send en besked til mig.

Prøv eventuelt at åbne www.linkmytesla.com, hvor der er en demo knap, som viser diverse skærmbilleder. Programmet er IKKE færdig endnu og bliver det forhåbentlig heller ikke, da vi har så mange nye ideer til det og jeg håber andre også vil komme med ideer.

Der skal IKKE installeres noget program af jer selv, det hele styres af vores server. Derfor kan alle komme igang, da vi administrerer alt det "besværlige". Vores plan er at vi så alle kan dele de udgifter der er med licenser, serverleje og administration. Om det kan betale sig at starte op, er naturligvis et spørgsmål om antal tilmeldte.

Men hvis du vil teste det nu, så skriv. Hvis der er yderligere spørgsmål, så skal jeg nok prøve at besvare dem. Jeg vil i løbet af weekenden lave en video fra bilen, så man kan se hvordan det ser ud realtime.

Med venlig hilsen

Michael Lauridsen

PS! Her er et billede fra programmet.

 

Forummets indlæg er redigeret af Lauer May 8 '15
Hookmaker
Hookmaker May 8 '15
Super! Mer mer mer!!!
FrederikC
FrederikC May 8 '15
Jeg er på!
Raymond
Raymond May 8 '15

@Lauer: Kanon ide! Jeg har bare et problem med at mit brugernavn og mit password ligger på din server, hvor jeg ingen control har!. Jeg køber gerne en kopi(licens) til at køre på min server.

Lauer
Lauer May 8 '15

Super tak for jeres respons indtil nu, håber der kommer mere :-)

@FrederikC jeg sender dig en mail her de nærmeste dage, tak.

@Raymond vi har tænkt RIGTIG MEGET over sikkerheden i dette og hvordan i som brugere kan føle jer trygge. Men det er lidt et dilemma indtil Tesla får gjort deres sikkerhed bedre. De arbejder på det, men hvornår det kommer vides ikke. 

Men vi opbevarer under INGEN omstændigheder dit passeword nogen steder, det var vores første prioritet. Ulempen ved dette, er at man så skal forny sin adgang hver 90 dag, men sådan er det desværre. Fornyelse af adgangen kan gøres direkte fra setup, men dem der ikke føler sig tryg ved dette har vi også tænkt på. Det kræver dog lidt mere arbejde for brugeren. Men det er altid en balance mellem hvor let det skal være og hvor svært det er for brugeren.

Det skal dog siges at vi har password til selve siden, men dette er IKKE dit Tesla password, her vælger du et andet.

Raymond
Raymond May 8 '15

@Lauer: Så er jeg med på en tester.

Busimiss
Busimiss May 8 '15
Jeg er også med på at teste
Busimiss
Busimiss May 8 '15
Hvordan med confidentiality med hensyn til data om, hvor bilen kører, hastighed osv?
Lauer
Lauer May 8 '15

@ Raymond, tak sender mail. Min søn rettede mig lige, vi ligger heller ikke inde med password til siden, den ligger krypteret som "Salted hash".

@Busimiss. Vi laver et fortrolighedsdokument inden vi starter det op. Har ikke lavet det endnu, men skal nok få det stykket sammen. Som programmet er nu, kan du selv slette de oplysninger du ikke vil have liggende. En ide er at kryptere data, men så man skal taste en ekstra kode/krypteringsnøgle ind hver gang der logges på (tak for tankerne).

Forummets indlæg er redigeret af Lauer May 8 '15
lysmanden
lysmanden May 8 '15

meget spændende læsning

Gustavsfar
Gustavsfar May 8 '15

Jeg er også interesseret. Det lyder spændende.. :-)

NCL
NCL May 8 '15
Jeg vil også gerne være med til at teste :-)
Lauer
Lauer May 8 '15

Tak til alle der gerne vil være med til at teste, det er vi meget glade for :-)

Vi har snakket om muligheden for flere testere, så hvis der er flere der gerne vil teste, så send en meddelelse eller skriv i tråden. Vi vil så prøve at aktivere jer løbende og vurdere hvad systemet kan klare. Vi regner med at lukke op for de første testere her i næste uge.

svogen
svogen May 8 '15

Spændende.. Hvis ikke man er koblet på ens Tesla konto hvordan finder programmet så ud af hvad energiforbruget for en tur er?

Lauer
Lauer May 8 '15

@svogen Vi opretter en datastrøm fra Tesla's server, som vi så kan læse. Denne strøm af data kan vi opretholde i 90 dage, derefter skal brugeren forny denne inden de 90 dage udløber. Vi vil IKKE gemme jeres password på vores server, derfor skal man forny sig hver 90 dag (øv, men sådan er det). Du kan som bruger til hver en tid stoppe denne service og også genstarte den igen. 

Klaus1981
Klaus1981 May 8 '15

Super idé! Jeg er også interesseret:)

Brejl
Brejl May 8 '15
@Lauer, synes også det er spændende og er også gerne på :-)
Kristian70k
Kristian70k May 8 '15

Hey, jeg er med på det, hvis der er plads.. jeg har 32000 km siden 2 december jeg faktisk er træt af jeg ikke har logget! håber der er plads :) fedt 

TMD
TMD May 8 '15
Jeg er solgt - count me in ;0)
tintin
tintin May 8 '15

Ser spændende ud. Vil gerne være med.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »