Loading...
dk

Ny avanceret kørecomputer til din Tesla? | Tesla Forum

Claus8930
Claus8930 May 16 '15

Betatester også gerne :)

Er IT konsulent til hverdag med optimering og ideudvikling som speciale :)

HenrikMogensen
HenrikMogensen May 16 '15
Jeg vil også meget gerne beta-teste.

Har en s85 - og er også i IT branchen.
Lauer
Lauer May 21 '15

Der er meget snak for tiden om P85D performer som den skal eller ej. For jer der tester programmet, er der kommet en ny feature på, hvor man kan måle sine accelerationer. Desværre kan bilen ikke leverer decimaler på hastigheden, så det er ikke 100% nøjagtigt.

På tur billedet har i nu en knap som hedder "Mere", denne knap viser acceleration hastighederne på valgte tur. Som standard viser den fra 0-100, men det kan man ændre, hvis man f.eks. hellere vil se 0-60.

Var lige ude og køre en tur, men desværre var vejene våde, så den lavede desværre hjulspind. Men trods alt ok tider på våd vej og kun 120 km tilbage på batteriet. Skal nok prøve igen på et fuldt opladet batteri og tør vej :-)

P85

Brejl
Brejl May 22 '15

@Lauer, sjov feature selvom man ikke ved hvor præcist den måler. Prøvede den i går med min S85

Lauer
Lauer May 22 '15

@Brejl, Ja det er en lidt sjov feature, vi overvejede faktisk at kalde knappen "Sjov".

Den måler bilens GPS timestamp i millisekunder sammen med hastigheden, så burde være nogenlunde korrekt. Men man kan kun måle hastigheden hvert 250 millisekund, så der skal lidt formler til at estimere det mere korrekt.

Husk på at batterimængden faktisk har meget at sige i accelerationen. Da jeg havde 25% af batteriet, lå jeg på ca. 5 sekunder. Prøvede i dag med 80% batteri og kan nu nemt få 0-100 på 4,4 sekunder.  Jeg kan dog ikke få den til at lade være med at lave hjulspind, håber på mere tør vej.

Med en tør vej, unødig vægt og 100% batteri, håber jeg at komme ned omkring 4,0 i en P85.

Din tid i S85 er en fin tid, mener den står til 5,6. Jeg er dog overbevist om at S60/S85/P85 kan mere end de er estimeret til. Hvor meget batteri havde du på da du kørte denne tur?

Kristian70k
Kristian70k May 22 '15

har lige set lidt historik i mine ture, jeg køre som en morfar :)

Gustavsfar
Gustavsfar May 22 '15

Samme her men i morgen vil jeg ud og lave nogle 0-100 og 80-120 km/t accelerationer og se hvad loggen i Linkmytesla siger ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 22 '15
Kristian70k
Kristian70k May 22 '15

i skal lige lave 40 til 100 den er super.. regen fra 60 ned til 40 og så sende pedalen i bund.. det r sku lidt vildt

MikkelLauridsen
MikkelLauridsen May 22 '15

Værsgo Kristian, så kan du også måle fra 40-100 ;-)

Brejl
Brejl May 23 '15
@Lauer, kørte med cirka 35 % af batteriet. Prøvede igen i dag med 82 % og fik den til at angive en tid på hhv 5.392 sek. og 5.517 sek.

Fint med mulighed for nogle intervaller der ikke starter ved 0 :-)
Kristian70k
Kristian70k May 23 '15

fik testet min fra 0-100 og nok alle de andre også :) men fik den ned på 4,017 så det er jo lige til at smile af :) 

Gustavsfar
Gustavsfar May 23 '15

@Brejl

Har desværre ikke selv haft tid til at teste 0-100 i dag. Du skal prøve at lade til 100% og lade den balancere batterierne og så prøve igen, så vil jeg næsten æde min gamle hat på at du kan få den meget tæt på eller lige under 5,0 sek. Efter balanceringen med 100 % på batterierne føles accelerationen væsentlig mere aggressiv. 

Lauer
Lauer May 23 '15

@Kristian. Det var da en super god tid, skal lige prøve at lade den fuldt op og se om jeg kan nærme mig din tid. Som Gustavfar nævner, så kan det være man skulle prøve at balancere batterierne først.

Hvor meget strøm havde du på Kristian?

PS! Overvejer at få max. kW og kWh på accelerationerne, så kan vi også sammenligne dem. Ideen kom fra en anden bruger, så kan ikke tage æren herfor.

Lauer
Lauer May 23 '15

Forresten tusind tak til Claus8930 som har sammenlignet tallene i programmet med en Vboks, her er der en gns. fejlvisning mellem dem på under 3%. Det tyder på at man nogenlunde kan stole på de tal den viser. Måske er afvigelsen fordi Teslaen viser lidt mere end man faktisk kører.

Kristian70k
Kristian70k May 23 '15

jeg havde cirka 75% på.. tror min retning var mød øst.. så det vil sige lidt tail wind.. men ja det er sku en hurtig bil :) @claus8930 det er sku da lidt skuffende for dig med dine målinger.. håber de bliver bedre.. er det muligt for jer at lave en målinf hvor man har en rulle start.. sådan fra 3-5 km/t og så til 100? kunne nok hjælpe lidt på de spin i starten?

Kristian70k
Kristian70k May 23 '15

jeg havde cirka 75% på.. tror min retning var mød øst.. så det vil sige lidt tail wind.. men ja det er sku en hurtig bil :) @claus8930 det er sku da lidt skuffende for dig med dine målinger.. håber de bliver bedre.. er det muligt for jer at lave en målinf hvor man har en rulle start.. sådan fra 3-5 km/t og så til 100? kunne nok hjælpe lidt på de spin i starten?

Claus8930
Claus8930 May 23 '15

Fik testet lidt igen med følgende tider;

Mon Tesla har været inde og "skrue" lidt?? Er dog ikke helt tilfreds endnu med et gennemsnit på 3,7, stadig "langt" fra 3,3 og ikke 170.000 ekstra værd i forhold til Kristian70k, som køre 4,1 

Claus8930
Claus8930 May 23 '15

Nyeste målinger;

Bil: P85D

Fælge: 22" Vossen

Dato: 23/5-15

Kl; 23.15

Temp: 9 grader

Vind: Stille

Batteri: mellem 88 - 83%

Forummets indlæg er redigeret af Claus8930 May 23 '15
stormer
stormer May 24 '15
Ny funktion i app.
Jeg fortalte Lauer og søn at jeg savnede fartkontrol.nu, når jeg brugte Linkmytesla.
Det er der nu kommet en løsning på.
Inde i opsæt kan der nu angives en URL, som vises under Tur siden.
Det kræver at browser vises i fuldskærm at se begge websiderne samtidig.
Jeg har testet nogle dage nu med HTTP://fartkontrol.nu og det virker fint. Zoom funktion m.v. virker også fint
P85DK
P85DK May 24 '15

@Kristian70k

Jeg oplever ikke spin ved start, det klarer trækket på alle 4 fint. Tror stadig det er et effekt spørgsmål

Jeg havde et par 'runs' i går med omkring 65% på batteriet tror jeg. Nu har Michael sat effekt på 0-100 dataen og der kan jeg se at med tider på 3.7 - 3.8, så føder den max 370 - 373 kW til motorerne. Så effekten ud af motorerne er nok ikke mere  end ca. 450 hk

Prøver at lade den max i dag og så tage et par ture

Forummets indlæg er redigeret af P85DK May 24 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »