Loading...
dk

Obsidian black metallic erfaringer - hjælp til farvavalg | Tesla Forum

Mugge
Mugge May 9 '15

Hej Alle

Hjælp søges til erfaringer med Tesla lak. Har indtil på mandag for at bekræfte endelig konfiguration. Jeg har læst en del indlæg omkring den sorte standard farve som meget let for overflade ridser ved vask. Selv efter Opticoat behandling skulle den sorte farve være sart overfor ridser. Er der nogen der har erfaringen med Obsidian black metallic?. Er mest til den sorte farve, hvis ikke så bliver den bestilt i hvid standard lak

På forhånd tak

Ap
Ap May 9 '15
Matthias Nu skriver du tysker, havde en audi a6 i sort og den lignede 1000 små spindelvæv i lakken efter 2 år, mørke farver er mere sarte over for små ridser.
lysmanden
lysmanden May 9 '15
Tænker at det er noget Morten fra detail kan klare ned eb behandling
Comeback
Comeback May 9 '15

@ MatthiasHR det lyder som et extra mine traf ;) 

@Mugge Jeg har en sort og fået den OptiCoat den har været i vaskehal ca 40 gange og ja der er fine "spind" i lakken men intet i forhold til en bil der ikke er behandlet, jeg har set mange håndvasket der har flere spind" , jeg regner med den skal have en ny Opticoat (efterbehandling) ca hver andet år, 

FrederikC
FrederikC May 9 '15
Comeback, bilerne der kommer fra Tesla er heller ikke poleret. Selvom man vasker den i hånden, så er man lidt startet med en stribet bil.
Skeel
Skeel May 31 '15

@Mugge, ved ikke hvad du endte med at bestille, men jeg er selv røget på en Obsidian Black Metallic. Fra Audi har jeg altid været glad for de metal sorte, der skinner langt mere end en normal sort og i visse belysninger tangerer over i dyb mørkegrå. Desuden ses mikroridser mindre i metallak end normal lak, da metalstykkerne hjælper med at sløre dem. Desværre kræver sorte biler meget mere opmærksomhed end fx hvid eller rød og skal altid tørres med store mikrofiber klude efter vask, ellers ser man omgående kalkpletter. Jeg havde egentligt bestilt en perlehvid først, men TMS ser bare OND ud i sort, så jeg kunne ikke lade være :-)

Jeg har i øvrigt tænkt mig at droppe klargøringen fra Tesla og blot gennemgå bilen sammen med dem ved afhentning. Jeg investerede for nogle år siden i proff. poleringsudstyr fra bilvask.nu og vil selv polere bilen op, så jeg sikrer den er støvfri og at plast/crom m.v. er afdækket først. Jeg har set på Kirstinehøj hvordan de angriber de nye biler og det er bare ikke godt nok! 

Forummets indlæg er redigeret af Skeel May 31 '15
Mugge
Mugge May 31 '15

@Skeel

Det blev en 85D i hvid standard lak, med glastag. Nu har vi haft sorte biler de sidste 11 år, så jeg kender alt til kalk pletter og hvor svære de er at holde rene. Men en ny vasket sort bil slår alt.

Vi for vores bil leveret slut August, jeg deler også dine tanker omkring udleveringen. Jeg kan ikke forstå at en så dyr bil, skal have alle disse fejl og mangler der kan læses om i dette forum. Men vi glæder os meget...

Graadig
Graadig May 31 '15
Sjovt, jeg tog ind for at købe en sort med lyse sæde, men endte op med perlemor og sorte sæder. Jeg har også bestilt kulfiber men prøver at lave det om da midterkonsol kun findes i sort. Mange ting der undrer mig vedr Tesla men tiden for store diesel biler render snart ud
Skeel
Skeel May 31 '15

Jeg bryder mig ikke om kvaliteten af Tesla's egen midterkonsol, som i øvrigt er "udsolgt" - jeg vil hellere have den fra Evannex, som man kan få i alle læder/decor kombinationer. Jeg hørte godt på Kirstinehøj at de seneste 3 bestillinger var i hvid - også at de ikke har solgt en metalsort endnu og jeg kan godt lide at skille mig ud. Efter at have set det her billede, så tror jeg også den får en gang folie:

Graadig
Graadig May 31 '15
Har ikke set deres midterkonsol, men erfare hermed det er noget lort. Der skulle så lidt til at gøre kabinen super. Kassen i midten kunne også godt blive redesignet. Tror jeg ændre til kulfiber igen og køber midterkonsol fra ev.
Matsort er fed.