Loading...
dk

Hjælp det bimler og bamler! | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
Har været en tur i Esbjerg i dag en tur på knap 2 timer. Mere eller mindre hele vejen blinkede den store skærm og meldte fejl på rear seat belt unbuckled samtidig med en kontinuerlig bip alarm. Har tjekket alle 3 bagseleruden at finde noget usædvanligt. Var nødt til gå i clean mode og skrue godt op for musikken for at undgå at blive helt bims af det! Prøvede at genstarte et par gange uden effekt. Har en tid hos tesla i Aarhus den 26. Men det er godt nok længe at skulle se og høre på det. Nogen der har et fornuftigt bud på en løsning?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 9 '15
Klaus_
Klaus_ May 9 '15

Virker det heller ikke at sætte selen til den, så den tror selen er korrekt fastgjort, for den usynlige person der sidder på bagsædet?

Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
Nej for begge børn sad på bagsædet i deres stole hele turen og jeg bad dem på et tidspunkt skiftevis at åbne og lukke selerne for at fejldiagnosticere men lige meget hjalp det.
Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
Nej for begge børn sad på bagsædet i deres stole hele turen og jeg bad dem på et tidspunkt skiftevis at åbne og lukke selerne for at fejldiagnosticere men lige meget hjalp det.
FrederikC
FrederikC May 9 '15
Måske den ene haver sat i den forkerte lås?
Icelord
Icelord May 9 '15

Jeg har haft samme problem et par gange. Det plejer at være den barnestol hvor der er 2 stik. Ungerne sætter dem i det yderste stik.... og så er der fest :-). Jeg har løst det med et par seleforlængere.

Kiefer
Kiefer May 9 '15

Eller hvis en af ungernes taske står mellem de to barnesæder, så vil den midterste alarm bimle og bamle...

Men ja, vi har også løst dette ved at sætte seleforlængere på bagsædet.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
Må lige tjekke det men bruger pt seleforlængere og der står ikke noget på bagsædet imellem dem...
DeaconWP
DeaconWP May 9 '15

Har du egentlig prøvet at have alle 3 bagsæde seler i på en gang?

Og gik det så væk?

Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
Nej jeg tjekker det lige senere og vender tilbage men er jo bare mærkeligt at der ingen arlarmer har været i 2 måneder og nu konstant så hælder mest til at det er en løs forbindelse i en af kontakterne
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 9 '15
DeaconWP
DeaconWP May 9 '15

Hvis det ikke hjælper, vil jeg foreslå, at du fjerner begge auto stole.

Hvis bimlen så er væk, sætter du en autostol i igen. Så skulle der gerne komme en bimlen igen, indtil du sætter selen i på den plads.

Gentag med det andet sæde.

På den måde kan du systematisk afprøve, hvilket sæde der ikke føler, at selen er sat i.

 

Det forudsætter dog, at den bimlen er væk, når alle tre bagsæder er tomme.

Gustavsfar
Gustavsfar May 9 '15
<p>Så er problemet løst. Jeg har et komplet sædebetræk (læs hundebetræk) på hele bagsædet hvori jeg har klippet nogle huller dedikerede til selelåsene. Det viste sig at min nu snart store og selvstændige søn på knap 7 år på et tidspunkt havde opdaget at der nede i hullet også var en selelås yderligere som var lettere at bruge end oprindelige da den karambolerer lidt med autostolen. Han sagde i øvrigt på et tidspunkt i dag "far du behandler mig som et barn!" Børn er da skønne :-)</p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar May 10 '15
lysmanden
lysmanden May 10 '15
Gustav. Godt du fandt løsningen. Er det for at beskytte sæderne for auto stolene du har lagt betræk på? Er det et tæppe eller hvad? Vil gerne selv beskytte mine bagsæder for auto stol , papkasser mv når jeg kører med varer ud til mine kunder

Tror lige jeg opretter en tråd herom