Henrik_DK: Max range, hvis du mener hvor meget batteriet lader til, er det samme, men det er pludseligt muligt at køre i henhold til typical angivelser. Fra Havnsø og hjem estimerede bilen et forbrug på 12% og jeg brugte 12% - dette typical, så de 400 km er altså helt muligt. Og de 12% endda med hastigheder noget højere end motorvejshastighed det første stykke, regn mellem Holbæk og Roskilde - på 22" fælge.
Hvis al kørsel er på motorvej, så er det vel omkring eller under 350 km, men er det blandet eller landevejskørsel, så er det helt bestemt muligt at komme pænt over 400. Efter ladning i går - til 82% ved Køge var den estimerede range over 500 km, hvis jeg altså fortsatte samme kørsel.
Jeg er helt overbevist om at der er pillet i softwaren til motorstyring, men også helt sikker på at vejret spiller en afgørende rolle. Med temperaturer lige under 20 grader må forholdene være optimale. Ingen brug af aircon, ingen nødvendighed for hverken varme eller køling på batteri, og god "klæbe evne" for dækkene