Loading...
dk

Rækkevidde P85D? | Tesla Forum

NOELON
NOELON May 14 '15

Har brugt den ift første planlægning af min lange tur efter påske. Men synes problemet var at det var svært at flytte/indrette rute. Så opgav og lod navi i bilen bestemme med mig som overdommer... Men så vidt jeg husker har du Jesper en P85D, så anbefalingerne fra Fleming skal tages med en gran salt, da du bruger ca/mindst 20% mere end han gør :-(

Klaus_
Klaus_ May 14 '15

"Planlæg Tur" fungerer lidt sjovt synes jeg. Jeg prøvede at indtaste en tur ned til Tyskland, og den ville både have mig forbi Middelfart for at oplade, samt Rødekro. Og jeg har altså kun 110 km herfra og til Rødekro, så det giver ingen mening at skulle køre en omvej for at lade i Middelfart på vejen sydover.

Asger
Asger May 15 '15

I følge teksten i dette link, http://techcrunch.com/2015/03/19/tesla-wants-to-end-range-anxiety-with-smart-range-assurance-calculator/#.dtsl7a:6gQW skulle der være indbygget planner til ModelS. Er der nogen der ved om det virker til langtur? Desværre kan man ikke længere gå ind på http://my.teslamotors.com/da_DK/goelectric og planlægge hvor tung en fod der er plads til.

Claus8930
Claus8930 May 16 '15

Min erfaring er at det mildest talt er ubrugeligt som det er nu!
(De skriver så også selv det er Beta version)

Kørte fra Slagelse og skulle til Randers. Den ville have mig til at køre tilbage til Køge for at lade 10 min. og at køre til Middelfart. Giver jo ingen mening. Jeg ville have 19% tilbage i Middelfart uden at lade.

Derefter skulle jeg med 20% igen køre ind og lade 5 min i Randers, laderne ligger under 5 km fra min bopæl.

Det er helt sort at sende en så dårlig beta version på gaden. Ingen med sin sunde fornuft, vil turde stole på det program længere. Det blev solgt på at være det helt store, og nu burde ingen længere være bange for at løbe tør for strøm. Måske ikke, men det kræver så 50% større tidsforbrug og 50% flere kørte km, hvis man følger programmet som det er nu!

JL
JL May 16 '15
@Claus: 100% enig. Jeg har oplevet det samme og har slået det fra. Jeg skal love for at Elon fik oversolgt det med hans "no more range anxiety" tweet.
Kristian70k
Kristian70k May 16 '15

Citat fra Claus8930

Min erfaring er at det mildest talt er ubrugeligt som det er nu!
(De skriver så også selv det er Beta version)

Kørte fra Slagelse og skulle til Randers. Den ville have mig til at køre tilbage til Køge for at lade 10 min. og at køre til Middelfart. Giver jo ingen mening. Jeg ville have 19% tilbage i Middelfart uden at lade.

Derefter skulle jeg med 20% igen køre ind og lade 5 min i Randers, laderne ligger under 5 km fra min bopæl.

Det er helt sort at sende en så dårlig beta version på gaden. Ingen med sin sunde fornuft, vil turde stole på det program længere. Det blev solgt på at være det helt store, og nu burde ingen længere være bange for at løbe tør for strøm. Måske ikke, men det kræver så 50% større tidsforbrug og 50% flere kørte km, hvis man følger programmet som det er nu!

Ja det er sku lidt sort, jeg blev også ledt tilbage til århus i dag halvvejs til randes.. (jeg gjorde det nu ikke :) godt man har sin sunde fornuft :) 
tintin
tintin May 18 '15

Jeg har tidligere set en tråd angående mulighende for afhentning, opladning og opbevaring af Teslaen når man skal flyve fra Hamborg. Er der nogen der har erfaring med det?   

Renedyhr
Renedyhr Jun 7 '15

På min tur hjem fra Aarhus bruge min nye P85D kun 2 W mere end min vens S85. Er positiv overrasket over det "lave" forbrug. Kører Version v6.2 (2.4.239)

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 7 '15

Det er da imponerende. Det lader til at de efterhånden har fået styr på både lovet forbrug og ydelse for P85D.

MicTheCat
MicTheCat Jun 8 '15
@tintin. Car-Maxx http://www.c-maxx.de/da/. Du parkerer på VIP plads lige uden for afgangshal. Aflevere nøglen og de kører din bil til lukket parkeringsplads. Når du kommer hjem er den fuldt opladet og kan hentes samme sted. Virkede perfekt for os i foråret. Det koster ikke mere end parkering på lufthavnens billige pladser. 80€ for 8 dage. Husk ladekabel og Shucko stik/blå CE stik. Ved ikke hvilket han brugte men han satte den på 1 faset opladning 30 timer før vi kom hjem
Forummets indlæg er redigeret af MicTheCat Jun 8 '15
tintin
tintin Jun 8 '15

Micthecat. Tusinde tak ;-)

KS
KS Jun 9 '15
Med risiko for at ødelægge både eget og kajakaj's ry, vil jeg lige dele et snapshot af mit forbrug over de sidste 10 km.

Fra Roskilde til Køge med svag sidevind, på 22 tommer fælge. Forbrug 133 wh/km
Hastighed ca 80 - fulgte trafikken.

lysmanden
lysmanden Jun 9 '15

ken: man skulle tro at du og konen er uvenner og du var på vej hjem. Bestemt ikke travlt med at komme hjem.

henrik_dk
henrik_dk Jun 9 '15

Ken: Hvad er max range på din P85D? Er den øget efter sidste update?

Den P85D jeg lånte i maj havde en range på ca. 350 km.

KS
KS Jun 10 '15

Henrik_DK: Max range, hvis du mener hvor meget batteriet lader til, er det samme, men det er pludseligt muligt at køre i henhold til typical angivelser. Fra Havnsø og hjem estimerede bilen et forbrug på 12% og jeg brugte 12% - dette typical, så de 400 km er altså helt muligt. Og de 12% endda med hastigheder noget højere end motorvejshastighed det første stykke, regn mellem Holbæk og Roskilde - på 22" fælge.

Hvis al kørsel er på motorvej, så er det vel omkring eller under 350 km, men er det blandet eller landevejskørsel, så er det helt bestemt muligt at komme pænt over 400. Efter ladning i går - til 82% ved Køge var den estimerede range over 500 km, hvis jeg altså fortsatte samme kørsel.

Jeg er helt overbevist om at der er pillet i softwaren til motorstyring, men også helt sikker på at vejret spiller en afgørende rolle. Med temperaturer lige under 20 grader må forholdene være optimale. Ingen brug af aircon, ingen nødvendighed for hverken varme eller køling på batteri, og god "klæbe evne" for dækkene

Jesperbang
Jesperbang Jun 14 '15
Har nu besøgt Tesla i Berlin, og der havde de en P85D i udstilling som var ladet op til 507km ved 100% jeg kan ikke lade mere end 400km. Hvor meget kan i lade jeres til ved 100%?
JL
JL Jun 14 '15

@Jesper: Det kommer an på om din Tesla står til at vise Typical eller Rated range - de 507 er rated range. Jeg kan lade min P85'er til 384 typical, men har heller ikke balanceret batterierne mens jeg haft den.

Jesperbang
Jesperbang Jun 14 '15
Ved 90 lader min ca 365 og har ladet den til 100 et par gange. er det måde at afbalerencere batteriet på. ?
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 14 '15
Ja måden at balancere batterierne er ved at lade til 100 % og lade den lade helt færdig indtil den skriver charging complete. Måden at få flest mulige kilometer vist i displayet hvadenten det hedder typical eller rated range er at køre den helt i nul for derefter at lave en 100% ladning inkl. Balancering.
Sider: « 1 2 3 »