Loading...
dk

4 stk. Michelin 245/45-19 Pilot Sport 3 sælges | Tesla Forum

Opladet
Opladet May 13 '15

4 stk. Michelin 245/45-19 Pilot Sport 3 sommerdæk.

Dækkene har kørt 850 km. (2 ugers kørsel)

Sælges samlet, pris kr. 4500,-

Kontakt mig evt. på tlf. 20822006

Forummets indlæg er redigeret af Opladet May 13 '15
krabbe
krabbe Jun 6 '15
Jeg har 4 stk Michelin pilot sport 3 - 245/45-19 som bilen blev leveret med. (Og har kørt med dem på min 85D ca 12.000 km der er ca 5 mm tilbage, målt ved Autobixen på Kristinehøj.

Som jeg muligvis vil sælge :)

Jeg havde med mine 60-70.000 km pr år forsvoret at jeg IKKE ville købe 21" pga den mindre range. Men kom til pga udseendet til at købe 21 grå turbine. Og skal så enten sætte 19" vinter dæk på original, eller sætte 19" på igen og køre dem helt ned.

Lang historie kort.

Er der nogen der er interesseret i et par lettere brugt :) dog med ca 5 mm tilbage.,dæk så kom med bud.
lysmanden
lysmanden Jun 20 '15

 

opladet. Tror at prisen er lidt for høj. Det bliver normalt solgt for ca 2000 kr samlet

Krabbe. Hvor mange mm er der på dem fra nye af? hvor mange km har du kørt på et sæt dæk?

krabbe
krabbe Jun 20 '15
@Lysmanden
Synes faktisk at den pris som @Opladet har, er sindsyg god. Et nyt sæt koster + kr. 8.000,- og prisen omkring de kr. 2.000,- har været for de meget LIDT roste Goodyear helårsdæk. Havde jeg ikke anskaffet mig 21" til sommerbrug, købte jeg dækkene fra Opladet selv :)

Vedr. Mine dæk, så ved jeg ikke hvor mange mm de er født med, (mít gæt vil være 7 -8) men ved det ikke.

Mine 19" har jeg i sidste uge sat på bilen igen, for at køre dem flade, de har nu kørt ca. 15.000. km jeg forventer de holder 15.000-20.000 km endnu (sæsonen ud) Autobixen mente dog de kunne køre ca. 30.000 mere.
FrederikC
FrederikC Jun 20 '15

Undskyld jeg blander mig i tråden - mødte idag en englænder på SuC køge - han havde kørt, hold nu fast, 45.000 km på de dæk bilen var blevet leveret med. 45.000 km på 6 mdr. Jeg mærkede på dækkene og der var stadig pænt med mønster tilbage.

 

Så man må sige at helårsdækkene, kan klare en del :)

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 20 '15

Kører selv på helårsdækkene. Hvor meget mønster anbefaler man typisk at der minimum skal være tilbage for at det er forsvarligt og for stadig at have et optimalt vejgreb? Hvor på dækkene måles mønstret?

FrederikC
FrederikC Jun 20 '15

Loven siger 1.6 mm, men de fleste siger at man på vinter/helårsdæk skal have min 3 mm.

I nogle lande kræves min. 4. mm.

 

Mønstret måles i de dybe riller i midten, hvor du også finder en slidindikator.
Slidindikator = 1.6 mm.

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 20 '15

Ok tak. Er med på at loven siger 1,6 mm, men ville bare lige tjekke op på det da jeg har hørt at den normalt æder ret meget dæk. Har nu rundet 10.000 km på Goodyeardækkene, og synes ikke umiddelbart at der indtil videre er særligt stort slid på dem. Tjekker lige aktuelle mm. i morgen og ser om de evt. skal roteres engang inden turen går sydpå.

j
j Jun 21 '15

Har kørt +50.000 på standard helårdækkene og regner med at der er ca. 20.000 igen før den rammer 3mm. Synes selv at det bliver til en hel del hurtige accelerationer, men har rigtig meget lige ud motorvejskørsel.

Forummets indlæg er redigeret af j Jun 21 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Jun 21 '15

Dejligt at høre :-) vigtigst tror jeg det er at have et vågent øje på skævt slid da dette er rapporteret som værende et problem, men det er måske kun for tidligere modeller. Hvordan med dækrotation? Hvor mange har du lavet af dem?

lysmanden
lysmanden Jun 21 '15

Frederik: gosh. Vildt at ham englænderen kan nå at køre 45.000 på 6 mdr. Shiiiiiit han må have travlt med lade strøm konstant :-)

J. Det var imponerende. Er din baghjuls trukket? I så fald kan du så se om de er slidt mere bag i end foran? Jeg er generelet nysgerig for hvor mange km vi skal forvente i henholdsvis michelin sommer dæk og Goodyear helårs dæk ( dvs de 2 typer som tesla levere bilerne med)

Jeg ved godt at det kommer an på hvor hårdt man kører osv

jeg har her i forum kunne læse mig frem til alt fra 20.000 til 75.000 km

j
j Jun 21 '15

En enkel rotation ved ca. 37.000. Ja, baghjulstrukket. Mest slid bag.

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Jun 26 '15

Er dækkene solgt?

Kristian70k
Kristian70k Jun 26 '15

Jeps, den nappede jeg :)