Loading...
dk

Bestilling af ny / VS brugt... | Tesla Forum

Ehenriksen
Ehenriksen May 17 '15

Hej Alle

Håber på lidt hjælp fra jer... i vores overvejelser... Vi har en Passat på nuværende tidspunkt, men den skal skiftes ud... Og Gerne med en Tesla 85.. Mit spørgsmål er, har nogen erfaringer med de biler som forhandlere sælger på ex: bilbasen? Kontra at bestille en helt ny fra fabrikken.. Jeg har et loft på ca 700.000Kr .. Jeg kan ikke finde ud af om det vil være smartest at bestille en helt ny, men så kan jeg jo ikke få min gamle bil i bytte, hvilket jo ikke er en fordel..

Mvh E. Henriksen

Kiefer
Kiefer May 17 '15

Tesla er begyndt at tilbyde en byttepris for din brugte pris, de gør det via et antal samarbejdspartnere rundt om i landet. Så det bedste råd er vel næsten at høre hvad Tesla DK kan tilbyde for din gamle bil, måske i bytte for en af deres demo-biler (hvis det skal være en brugt)

/Martin

Ehenriksen
Ehenriksen May 17 '15

Åhh det vidste jeg ikke... Det må jeg vist undersøge nærmere... ;)

Tak.

120281
120281 May 18 '15

Eller hvis du har mod på det find en på mobile.de og hent den i Tyskland og spar 50-75k ifht. danske brugt priser.

Du skal gøre op med hvilket udstyr og farve du vil have. Samt kan du leve med den ikke har kamera, og de nye sensorer. Henter du i udlandet så husk den skal være 6 mdr gammel og kørt min. 6000 km for at undgå at betale DK moms.

Der er også nyere Tesla til salg i Tyskland men der skal du huske de 6 mdr. Dem med kamera og sensor kom omkring 11 mdr. 2014 så de første er dem kan du så hente til DK ca. her i maj 2015.

MartinPedersen
MartinPedersen May 18 '15

Er det bare mig, eller er de tyske priser de samme, eller højere end i DK?

120281
120281 May 18 '15

Nok dig ? :-)

Billigste på Mobile 72.500 euro eller ca. 540k. Billigste i DK - 590k.

Ellers er der den her: http://suchen.mobile.de/...es=EXPORT&noec=1

Er man mere til en P85 kan denne købes for ca. 622k: (billigste på bilbasen 680k)

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/tesla-andere-tesla-model-s-performance-luft-deurningen/203346230.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=135&makeModelVariant1.modelId=1&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

Bentzilmer
Bentzilmer May 18 '15
<p>Jeg købte min S85 fra Januar 2015 med 4500km på tælleren, for 67760€, købt uden moms. Har så betatlt 1,25*67760=84700€ i alt. Dansk moms betales nemt via formular på nettet. Den er mørkeblå med panorama tag, sikkerhedspakke, techpakke, lyst læder, luft, dobbeltlader, autopilot. Dejlig bil :-)</p>

<p>Forhandleren hjalp med at arrangere autotransport så den blev leveret til hoveddøren for 500€. Plader på dagen efter. Det synes jeg også er billigere end i DK.</p>

<p> </p>
Forummets indlæg er redigeret af Bentzilmer May 18 '15
jhyldgaard
jhyldgaard May 18 '15
Hvordan er det hvis man køber en i Tyskland som er min. 6 måneder og 6000 km, skal man så betale dansk moms og hvis man skal, hvordan finder skat, så ud af hvor meget man skal betale?
Bentzilmer
Bentzilmer May 18 '15
Du skal ikke betale dansk moms, hvis bilen er over 6mdr gammel og har kørt mindst 6000km.
Hvis du finder en nyere bil, der ikke har kørt 6000km, skal du købe uden moms i tyskland og selv indberette moms til skat. Du skal selv regne momsen ud.