Loading...
dk

LED nummerpladelys - 5 min's opgave :-) | Tesla Forum

JL
JL May 18 '15

Skiftede lige mine nummerplade pærer til LED. Det tog 5 min. og jeg synes det passer bedre til resten af bilen. Det ser faktisk også rigtig pænt ud om aftenen - lysstyrken er lige tilpas :-)

 

Klaus_
Klaus_ May 18 '15

Har du et varenummer på de LED pærer du har brugt, så folk nemt kan finde dem? :)

JL
JL May 18 '15

Mener det var dem her fra THansen. Jeg valgte dem, da de spreder lyset og ikke er så kraftige. Jeg har set flere der har meget kraftige LED pærer som nummerpladelys og det kan jeg ikke lide :-)

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-2103490641&pn=-561782790

og et billede af pakken (på min opticoat'ed Tesla :-)):

Forummets indlæg er redigeret af JL May 18 '15
Klaus_
Klaus_ Jun 1 '15

Tak for billede og link.

Hvad mon man skal lægge i denne udmelding, fra linket:
"Må ikke anvendes udvendig på bilen, hvor færdselsloven gælder"

Nummerpladelys er vel udvendigt og hvor færdselsloven gælder.

FrederikC
FrederikC Jun 1 '15

Nu tænker jeg bare højt...

Hvad nu hvis Tesla bevidst har valgt de pærer der af en årsag.

Måske connectorne er lavet af Aluminium ? ;o)

 

Årsagen kan selvfølgelig også være at man skal kunne købe dem overalt... CRU...

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jun 1 '15
Kiefer
Kiefer Jun 1 '15

Ah, jeg tror som ikke der ligger de store konspirationsteorier bag valget af nummerpladelygtepærer. Hvis I lægger mærke til det, så sidder der et Mercedes Benz varenummer på lygten Der er endda en lille stjerne også. Dette varenummer kommer nok præmonteret med en lille pære, så Tesla bare skal sætte hele kassen ind uden at tænke mere over dette.

Varenummeret starter med A203xxxx hvilket betyder at dimsen stammer fra en Mercedes Benz C-klasse årgang 2002-2008. Så i 2002 da denne blev designet var der ikke noget der hed LED pærer...

I og med at bilen fra Mercedes side ikke bliver produceret mere, så bliver der nok heller ikke udviklet mere på denne model af nummerpladelygte. Og så har Tesla nok kunne få dem billigt fra en Daimler underleverandør.

Åh j, og lige en lille detalje mere, jeg kan huske fra min tid med min W203 Mercedes, så ruster skruerne på de nummerpladelygter som en i helv...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 1 '15
Klaus_
Klaus_ Jun 1 '15

Jeg ender nok med at skifte til LED'erne når en af de nuværende pærer afgår ved døden. 180 kr for et sæt er jeg alligevel for nærrig til at give, når de skal erstatte noget der stadig fungerer fint ;-)

(med forbehold for at ombestemme mig hvis jeg en dag ser en Tesla med LED nummerpladepærer, og at det visuelt er prisen værd).

Kiefer
Kiefer Jun 1 '15

Klaus_: Jeg gav ikke ret meget da jeg købte mit sæt ved Henrik (Comeback) prøv og hør ham ad om han har flere.

/Martin

JL
JL Jun 1 '15
Man kan sagtens finde dem billigere, f.eks. på ebay - der har jeg set man kan få 6 stk. for ca. 50 DKK, inkl. forsendelse. Jeg valgte de her af to grunde:

1) De spreder lyset pænt - andre er med synlige dioder og det kan ses på lyset
2) Lysstyrken er tilpas - andre jeg har set lyser ekstremt kraftigt og det kan jeg ikke lide

/Jacob