Loading...
dk

P85D kan nu kun bestilles med 21" fælge | Tesla Forum

mkiaer
mkiaer May 21 '15

Har fulgt med på Tesla Motors Club og det officielle Tesla US Forum i forbindelse med at P85D nu kun kan bestilles med 21" fælge. Alene på dette emne har jeg masser af pros/cons af både 19" vs 21" samt det at man nu kun kan bestille med 21".

Men inden for den seneste tid har der været Next Gen bagsæderne, Center konsoller og selvfølgelig den pludselige intro af 70D, ændring af farvevalg og pris forhøjelser m.m.

Nogle af ændringerne siger sig selv, men spørgsmålet er om der måske er ved at gøres klar til en række nye optioner og ekstra udstyr der måske både kan monteres i både model S og X og at det er derfor vi ser så mange config ændringer der ikke nødvendigvis giver god mening for mange eksisterende/fremtidige Tesla ejere?

Eller er det bare noget man kan forvente som Tesla ejer?

FrederikC
FrederikC May 21 '15

Man kan dog godt stadig bestille 19" vinterhjul til den.... øøøhhh...

mkiaer
mkiaer May 21 '15

Det lagde jeg også godt mærke til og man er ikke begrænset til fælge valg på de andre modeller. Og på baggrund af hvad der skrives på andre fora så er de officielle argumenter ikke særlig ensrettet mht. hvad der bliver kommunikeret til kunderne. Men mit personlige gæt er at det vil påvirke (reducere) antallet af solgte fremtidige P85D modeller fremadrettet da det hæver basis prisen betragtelig, hvilket så til gengæld kan have en positiv effekt på salgsværdien af en brugt P85D.

Claus8930
Claus8930 May 23 '15

Forstå så ikke Tesla, at de stadig opgiver P85D til 480 km rækkevidde!

Vi ved alle efterhånden, at større fælge giver større forbrug. 

Tesla synes så ikke, at det er værd at nævne på hjemmesiden. 

Skal nu godt nok ellers lige informere om, at de er hurtige til at skylde skylden ang. dårlige rækkevidde og manglende performance på ens større fælge. :(

DeaconWP
DeaconWP May 23 '15

Claus8930. Jeg synes, at jeg har læst et sted, at de data, der er opgivet for en P85D egentlig kun er for en på 21" futter. Og at en 19" fælg giver større forbrug på netop den model. Og det kan så måske være derfor de ikke leverer den på 19" mere. Og for at de er mere ærlige??

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 23 '15
lysmanden
lysmanden May 23 '15
De skyder sig i foden ang range ved større hjul

Deacon. Har du en kilde på denne påstand. Det giver ikke mening?
lysmanden
lysmanden May 23 '15
Apropo ærlige så er mit samlede indtryk at Tesla ikke er troværdige. Ingen klare udmeldinger, eks ang software, hardware osv. Vi har ej fået tilbagemelding på det med 4 x service og hvornår kommer mon vil til at kunne parkere selv.? Måske ved næste software var svaret fra Amager
KS
KS May 23 '15
@lysmanden.
Mht til tesla er der kun 2 major issues.

Kommunikation - eller mangel på samme
Den tid det tager at få tid til service er uacceptabel lang, og når den først kommer derud, er det ikke altid de får fixet hele listen første gang, så vente igen!
lysmanden
lysmanden May 23 '15
Når de melder noget ud er det ikke et klart svar. Afventer stadig det med servicen og kan se at dem der har fået svar alligevel har fået flere forskellige tilbage meldinger

Det er mega øv. Fik forresten skiftet mine dæk så den hopper kun en lille smule nu
DeaconWP
DeaconWP May 23 '15

lysmanden. Jeg læser kun om Tesla her på forum, og det der er på Teslamotors.com.

Så det er data her fra forum.dk Og jeg ser i dag i en anden tråd, at det er claus8930, der er min kilde.

Raymond
Raymond May 23 '15

DeaconWP: Der er selvfølgelig  ikke større forbrug på 19" dæk som du skriver - men det er ikke muligt, at lave den optimale acceleration på 19" dæk på en P85D - et friktionsproblem.

Asger
Asger May 23 '15

Betyder det at man skal undlade at sætte P85D i insane mode når der er vinterdæk med 19" fælge på? (Selvfølgelig med behørig hensyntagen til om der er glat føre.)

Forummets indlæg er redigeret af Asger May 23 '15
Niels
Niels May 23 '15

19" giver længere række vide ingen tvivl om det. På min nuværende p85d med 19" har jeg ikke oplevet problenmer med vejgreb.

tværtimod, selv på regnvåd vej har jeg haft bilen fyldt med hyldende menesker og taget den igennem 90 graders sving uden problemmer.

min tidligere p85 havde nogle mere eller mindre seriøse problemmer med at holde kontakten - hvis nogen modeller skulle være med større /bredere dæk skulle det nok have været den

p85d trænger bestemt IKKE til større/bredere dæk da det er yderst sjællendt at den skrider med hjul. Tesla laver det nok om igen om nigle måndeder erfaringen viser at optioner skiftes løbende

DeaconWP
DeaconWP May 23 '15

Raymond. Det er meget sandsynligt, at jeg husker forkert, og at det kun er accellerationen man kun kan opnå, ved at have 21", som jo også er lidt bredere.

mkiaer
mkiaer May 28 '15
Så kan P85D bestilles med 19" igen...