Vi har også fået skiftet DU.. klonklyde.. startede småt ved 8-10.000 km.. blev kun værre ..skfftet efter 17.000 km.
Vi har også fået skiftet DU.. klonklyde.. startede småt ved 8-10.000 km.. blev kun værre ..skfftet efter 17.000 km.
Odd Bakken har lige lavet en lille film over lyde.. min har ikke klonk lyden men det andet..https://www.youtube.com/watch?t=10&v=DUV-lbbCwS0
Lige et spørgsmål, når man skal have skiftet sin drive unit.. er man så sikker på man får en Ny eller kan man risikere at man får en der har været igennem en rep? som er fornyet...? hvis min motor er en af de sidste P85 der fik lidt større power er det jo ikke fedt at få en ældre der er repareret?
ja det er rigtigt.. men det er jo modellen P85 - så hvis min ved et tilfælde har en kraftigere DU (spekulation) så kan den erstatning jo godt være mindre kraftig.. bare den overholder P85 Spec?
@Kristian - jeg tror ikke der er forskel på DU til en P85, den eneste grund til at din P85 har højere spec end de andre er at Tesla ikke ved hvordan de skal angive hk. Nogle gange er det motorens max output andre gange er det peak og andre gange igen noget helt tredje. Sorry
ok, det skulle sku være mærkeligt hvis de producerede nye til hvert skifte.. så det er nok også det jeg forventede
Ny Drive Unit monteret 1. juni pga. mislyde fra inverter ved igangsætning og lejestøj ved kørsel omkring 100-120 km/t, og altsammen udført på garantien.
Min bil er en P85+, som er købt brugt i Frankfurt, og så vidt gælder garantien altså også i Danmark, og jeg fik endda en Tesla lånebil, mens bilen var på værksted.
Stødte lige over denne video, måske en lidt alternativ metode til, at få sin Tesla motor til at spinde som en kat:
http://www.greencarreports.com/...tric-car-motor-video
:-)
Ja!! Hurtigste måde at fjerne evt. mislyde fra motoren ;-) Det er unægteligt også billigere
Jeg har fået skiftet drive unit 2 gange.
Første gang pga en "raslelyd" (miling sound?) ved meget lav hastighed (0-20 km/t).
Anden gang pga hyletone ved 49 km/t og opefter (klingede af efterhånden som man nåede 80 km/t).
Jeg kalder denne hyletone for "uglelyden"... sig bogstavet "u" og hold tonen ;o) Den er ret hørbar og startede konsekvent ved 49 km/t. Når man ligger og kører bykørsel omkring de 50 km/t, bliver man hurtig opmærksom på lyden. Lyden bemærker sig både ved stigende og faldende hastighed i området 49-60 km/t. Jeg kører nu på 3. drive unit og den hyler helt magen til 2. drive unit.
Jeg oplever også vibrationer i rattet/bilen ved motorvejkørsel omkring de 125 km/t og opefter. Det er kommet til i forbindelse med skift af drive unit 2 og skift til sommerdæk (19 tommer standard). Det føles som en "summen"/"vibrator" kombineret med en "rumlen i bilen" og det er ikke rart efter timers kørsel på motorvej. Det er ikke voldsomt, men nok til at jeg ikke mener, at det bør være der. Er der andre der oplever fænomenet?
Performance på bilen er stadig lige fantastisk, så her har det ingen indflydelse.
Tommy
Det lyder som to separate ting: dårligt afbalancerede sommerdæk og uglen i bagagerummet ;-)
Jeg har lige fra jeg fik bilen i april haft en oplevelse af at den "hopper" med bagenden når jeg kører omkring 50-70 km timen. Det går dog over efter nogle km, så jeg tænkte at det nok var dårlige dæk, eller at affjedringen er meget hård (stålfjedre). Det kan være jeg skal bemærke det næste gang til service.
Jeg har netop fået ny drive-unit. Startede ud med klonklyde når man gik fra generativ til regenerativ og vice versa. Der var bestilt tid til rep. Så kom der noget der mindede og lejestøj ved 90+km/h, og inden jeg nådede til rep. lød der et stort KLONK og jeg havde revet et eller andet i stykker i reduktionsgearet, og jeg holdt i vejkanten.
Tesla sørgede for at den blev fragtet til Århus, jeg fik en lånebil. Hendigvis hvade de en DU klar til mig, de havde bestilt en "just-in case". 3 hverdage senere hentede jeg min bil igen. Det er ok, i ferie-uge 29. Træls at det gik galt, men super service. Den er fra 2/2014 og nåede 21.000km.
kayjay: Min blev også skiftet ved ca. 25.000 km og er fra 03/2014. Den nye har nu holdt i ca. 50.000km efterfølgende, men er begyndt på en række hyletoner igen. Tesla i Århus mener der er den kontakter der sidder mellem batteri og DU, måske jeg bare skulle spørge om jeg kunne få den nye de netop har udviklet i stedet ;-)
Jeg skulle egentlig have haft min kontaktor skiftet her før sommerferien, men Mette prøvede at spise mig af med en BMW med manuelt gear. Det blev nu godt nok et nej tak og vi fandt en anden tid i august i stedet.
/Martin
Så skete det igen! - denne gang på min P85D:
Der er røget en driveunit bagerst - eller aksel eller differentiale.
Bremsede ned for en bil der drejede af foran, og da jeg gav gas kom er et ordentligt KLONK bag, og jeg kørte straks ind til siden. Da farten var kommet af bilen trak den faktisk baglæns - mens den stadigvæk stod i D, hvorfor min formodning er at det er differentialet der er gået en tur.
Da jeg kun var 1 km hjemmefra, og den forreste DU stadigvæk var funktionel, kunne jeg med 5 km/t trille hjem, mens bilen lød som en cykel med en aluplads monteret på egerne. Checkede straks om akslen skulle være faldet ud, men det ser ikke ud til at være tilfældet, så den trillede med kliklyde den sidste km hjem. Jeg vil dog ikke kunne køre bilen til KBH sikkert, så der er arrangeret et fejeblad til afhentning her kl 07.30.
Har kørt snart 72.000 km i denne og 72.000 km i den gamle P85, så sammenlagt har jeg tilbagelagt små 150.000 km på 6 stk driveunit. 4 i den gamle - nu 2 i den nye, hvor den forreste motor blev skiftet efter små 10.000 km, da den gav fejl ved hård belastning. Nu den første DU bagpå, i en P85D - andre der har haft lignende oplevelser med deres?