Loading...
dk

Serviceaftale - Har i tilvalgt det? | Tesla Forum

Singh
Singh May 22 '15

Hej alle,

Med de seneste ændringer og diskussioner, hvem af jer der har købt en Tesla for nylig har valgt at købe servicepakken med? 

gw
gw May 22 '15
Senest ændringer og diskussioner ? Kan du uddybe? Jeg fik min i marts. Har fravalgt servicepakke den var for dyr synes jeg.
3450rbt
3450rbt May 22 '15
Jeg har valgt servicepakken. Så vidt jeg kan se sparer man 5-6000 kroner totalt over 4 år
nicom
nicom May 22 '15
Jeg har valgt servicepakken. Jeg forventer at skulle til service hvert andet år svarende til interval af 75000km
Forummets indlæg er redigeret af nicom May 22 '15
Klaus_
Klaus_ May 22 '15

Servicepakken er ved at blive lavet om til klippekortordning i stedet, så man ikke nødvendigvis SKAL ind enten hvert år eller for hver 20.000 km, men i stedet kan gøre det efter man nu har lyst. Derfor har jeg tænkt mig at købe den med, her indenfor den næste måneds tid, så snart aftalen er blevet opdateret til de nye betingelser.

3450rbt
3450rbt Jun 23 '15

På MyTesla kunne jeg indtil for få dage siden se at jeg har valgt den 4-årige service pakke.

Denne information er forsvundet og der er ingen information overhovedet omkring service. Gælder det også for jer andre ?

(skal kun sove 6 gange mere :-) ........... levering mandag !)

Mwn
Mwn Jun 23 '15

Jeg har ikke købt servicepakken. jeg regner med at betale løbende.

Klaus_
Klaus_ Jun 23 '15

Serviceaftalen køber man indenfor 30 dage efter udlevering.

kajakaj
kajakaj Jun 23 '15
Jeg har service aftale. Kører 20000 km årligt så det passer perfekt med et årligt eftersyn.
MS
MS Jun 23 '15

Jeg kører også ca 20.000 km årligt og har haft den til service i marts for første gang. Har tegnet den 4 årige servicepakke og fik ub lavet en række småting. For mig fungerer det helt fint.

kajakaj
kajakaj Jun 25 '15
Teslaen har lige været til service for første gang. 15 måneder gammel og har nu kørt 28000 km. Fik helt ny BMW lånebil imens. Fin bil som man sikkert kunne blive glad for hvis ikke man har prøvet en Tesla. Bekræfter kun at brændstofbiler absolut er fortid for os. Fin service fra Tesla med løbende opdatering om hvor langt de var med opgaverne. Fortalte i øvrigt at der skulle udleveres ca 30 nye inden månedens udgang så glæd jer I kommende ejere
P85DK
P85DK Jun 25 '15

@kajakaj - hvad blev der lavet på den i forbindelse med servicen? Interessant at høre hvad der skal laves første gang efter 28.000 km

kajakaj
kajakaj Jun 25 '15
Service iht. Service planens beskrivelse af et 20000 km.eftersyn. derudover ny driveunit pga. Dyb brummen ved hastigheder over 85 km/t. Øvrige ting var opgradering af ladehastighed. Ny software. Titaniumbeskytter af batteri. Nye nøgle batterier. Der kom også ny heater i pga. Kølevæskelækage. Ingen af tingene har medført driftsstop og kunne derfor vente til den skulle til service.
Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jun 25 '15
Hansen
Hansen Jun 26 '15

Har også netop haft den til første service efter 33.000 km.

Skift af drivunit, kunne nu intet høre, men de kunne måle noget

Skift af batteri heater pga. kølevæskelækage, der stod i øvrigt, at der var lækage ind i motoren???

Alt i alt har jeg ikke selv registret noget galt, men de har skiftet. Ja BMW er fin, men nu ikke noget i forhold til teslaen

Kaspar
Kaspar Jun 26 '15

Hvorfor BMW? Jeg troede Tesla havde låne TMS'ere til når ens egen var på værkstedet.

Bluecoffee
Bluecoffee Jun 26 '15

Nej, man kan få en lejebil - Renault, BMW og andre eller måske i sjældne tilfælde en TMS. Ved mit første servicebesøg lånte jeg en roadster, men jeg har endnu tilgode at få en model S. Jeg tror simpelthen ikke, de har nok biler til det. Vil hellere levere til utålmodige købere, og det er vel godt nok..

Hookmaker
Hookmaker Jun 26 '15
Jeg har nu altid fået en Tesla og det er NORMAL praksis...;-)
Kiefer
Kiefer Jun 26 '15

Hookmaker: Den "normale" praksis i Århus er en BMW...

Det rpøvede de også i mandag med mig da jeg var derinde for at aflevere bilen, Mette fra service så helt forkert ud da min reaktion var; at så finder vi da bare en anden dato... 

Jeg har ikke købt en Tesla for at køre rundt i en BMW, så hun måtte pænt aflyse ham der skulle komme og demontere bagrude og deres egne folk der skulle lave en masse andet, og så fandt vi en dato i august i stedet, så mon ikke hun så har fået en Tesla som som lånebil derinde...

I Kastrup har jeg haft en P85+ som lånebil nogle dage hvor de havde bilen inde, de mente jeg så skulle komme over og bytte, det mente jeg ikke, og mit forhandlingsudgangspunkt var en anelse bedre da jeg de jo bare kunne beholde min og jeg beholdt deres ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 26 '15
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jun 26 '15

Jeg er helt enig i at det burde normal praksis med en Tesla som lånebil. For det første virker det lidt forkert  at det er en BMW og for det andet er det da væsentligt dyrere for dem at leje biler hele tiden end at have sine egne vogne. Så tilfældigvis kvitteringen på den BMW jeg fik som lånebil og den lød på knap 3K.

JL
JL Jun 27 '15
Really...? :-). Hvad er i vant til fra andre mærker? Når min Audi har været til service eller på værksted har jeg typisk fået en Seat Ibiza eller en Polo, som jeg vel og mærke selv har skulle betale. Audi'en kostede næsten det sammen som min Tesla, da jeg købte den for 7 år siden. Inden da havde jeg to andre Audier og jeg har ALDRIG fået en lånebil der modsvarede min egen - altid en væsentlig ringere bil. Jeg er bare glad for at få en lånebil uden beregning, men sådan er man jo så forskellig :-)
Sider: 1 2 »