Hej
Jeg har i noget tid gået og tænkt over, om en Tesla Model S skulle være min fremtidige bil, og i sidste uge var jeg så endelige ude og prøve en...
Sælger var rigtig fin, han mindede ikke om en sælger, men mere en rådgiver, thumbs up for det, det er længe siden jeg har oplevet en sådan type. Ros til Mikkel fra Tesla Viborgvej.
Acceleration, generel køreglæde - Helt i top, accelerationen er helt ustyrlig, selv når man bare cruiser med 110 og skal overhale, vildt træk! Ligger flat på vejen, stort set umulig at lave hjulspin med - Vi ga' den gas en time efter det havde regnet, ikke skyggen af hjulspin
Eksteriør - Helt super. Materiale valg og designlinjer er gennemførte, og bilen er pivfræk at se på.
Interiør...Er jeg ene om at være skuffet her? Til sammenligning kører jeg rundt i en BMW F10 fra 2011, som jeg føler er noget helt andet...
1. Nakkestøtter kan ikke justeres - Jeg er 204cm høj, og nakkestøtten ville umiddelbart brække nakken på mig, hvis jeg blev påkørt hårdt nok bagfra - Hvorfor dog dette designvalg? Hvorfor i det mindste ikke give mig chancen for, at købe en anden sædepakke, hvor dette er en mulighed?
2. Sæderne generelt - Ikke nær ligeså luksuriøse som i min BMW, ryglæn kan ikke "knækkes" på midten, ingen lårstøtte der kan skubbes ud - Igen, hvorfor ikke give mig muligheden for at opgradere til bedre sæder?
3. Placering af kopholdere - Katastrofal placering. Tesla mener åbenbart at jeg ikke har behov for at hvile armen, samtidigt med jeg har noget stående i min kopholder...
4. Ingen kopholdere til passagerer på bagsædet? Hvorfor dog ikke inkludere dette i midtersædet som VW, BMW, Skoda, Audi, osv. ? Dum beslutning ikke at inkludere dette.
5. Centerkonsol - Jeg ved der findes et aftermarket produkt, man kan "installere" i det kæmpe hul der er i midten - Hvorfor dog ikke have dette som et officielt tilkøb, så man kan få en mere "cockpit" fornemmelse? Ufattelig megen spildplads her.
6. Ingen lommer i sidedørene - Hvorfor ikke? Der er rigelig med plads til det. Div. knapper er blevet en stor designdel af en bil, generelt virker dørene til at mangle noget når man kigger på dem, det er én stor plast overflade med et dørhåndtag og nogle enkelte knapper til at styre vinduer med, ellers helt bart - Det ser bare forkert ud...
7. Hifi anlæg - Vi hørte det store anlæg til +21.000 - Ufatteligt skuffende, enten har det ikke været indstillet korrekt, eller også er det bare under niveau af hvad BMW kan levere som standard - Både min kammerat og jeg var overbeviste om, denne bil ikke havde opgraderet Hifi, så ringe var det...
8. Fartpilot - Hvorfor dog have dette som en 3. "arm" på siden af rattet? Please, smid det op på rattet, det er rigeligt med 2 arme.
Det pisser mig lidt af, for jeg ville vildt gerne have en Tesla - Jeg er pjattet med trækket, med designet, med den store skærm i midten, med teknologien bag, med besparelse på "brændstof" osv. desværre er der dog for mange af ovenstående ting der er dealbreakere for mig, specielt når vi snakker en bil til 800.000...
Er der mon andre, der har det som mig? Tænker i at Tesla får rettet op på nogle af disse ting til en nyere Model S, eller skal vi vente på Model...Y ?
Er der andre der har tænkt samme tanker, som har lært at leve med ovenstående, eller som har fundet andre løsninger på "problemerne" ?
Mvh Mickey