Loading...
dk

Skuffende interiør? | Tesla Forum

mickeynygaard
mickeynygaard May 24 '15

Hej

Jeg har i noget tid gået og tænkt over, om en Tesla Model S skulle være min fremtidige bil, og i sidste uge var jeg så endelige ude og prøve en...

Sælger var rigtig fin, han mindede ikke om en sælger, men mere en rådgiver, thumbs up for det, det er længe siden jeg har oplevet en sådan type. Ros til Mikkel fra Tesla Viborgvej.

Acceleration, generel køreglæde - Helt i top, accelerationen er helt ustyrlig, selv når man bare cruiser med 110 og skal overhale, vildt træk! Ligger flat på vejen, stort set umulig at lave hjulspin med - Vi ga' den gas en time efter det havde regnet, ikke skyggen af hjulspin

Eksteriør - Helt super. Materiale valg og designlinjer er gennemførte, og bilen er pivfræk at se på.

Interiør...Er jeg ene om at være skuffet her? Til sammenligning kører jeg rundt i en BMW F10 fra 2011, som jeg føler er noget helt andet...

1. Nakkestøtter kan ikke justeres - Jeg er 204cm høj, og nakkestøtten ville umiddelbart brække nakken på mig, hvis jeg blev påkørt hårdt nok bagfra - Hvorfor dog dette designvalg? Hvorfor i det mindste ikke give mig chancen for, at købe en anden sædepakke, hvor dette er en mulighed?

2. Sæderne generelt - Ikke nær ligeså luksuriøse som i min BMW, ryglæn kan ikke "knækkes" på midten, ingen lårstøtte der kan skubbes ud - Igen, hvorfor ikke give mig muligheden for at opgradere til bedre sæder?

3. Placering af kopholdere - Katastrofal placering. Tesla mener åbenbart at jeg ikke har behov for at hvile armen, samtidigt med jeg har noget stående i min kopholder...

4. Ingen kopholdere til passagerer på bagsædet? Hvorfor dog ikke inkludere dette i midtersædet som VW, BMW, Skoda, Audi, osv. ? Dum beslutning ikke at inkludere dette.

5. Centerkonsol - Jeg ved der findes et aftermarket produkt, man kan "installere" i det kæmpe hul der er i midten - Hvorfor dog ikke have dette som et officielt tilkøb, så man kan få en mere "cockpit" fornemmelse? Ufattelig megen spildplads her.

6. Ingen lommer i sidedørene - Hvorfor ikke? Der er rigelig med plads til det. Div. knapper er blevet en stor designdel af en bil, generelt virker dørene til at mangle noget når man kigger på dem, det er én stor plast overflade med et dørhåndtag og nogle enkelte knapper til at styre vinduer med, ellers helt bart - Det ser bare forkert ud...

7. Hifi anlæg - Vi hørte det store anlæg til +21.000 - Ufatteligt skuffende, enten har det ikke været indstillet korrekt, eller også er det bare under niveau af hvad BMW kan levere som standard - Både min kammerat og jeg var overbeviste om, denne bil ikke havde opgraderet Hifi, så ringe var det...

8. Fartpilot - Hvorfor dog have dette som en 3. "arm" på siden af rattet? Please, smid det op på rattet, det er rigeligt med 2 arme.

Det pisser mig lidt af, for jeg ville vildt gerne have en Tesla - Jeg er pjattet med trækket, med designet, med den store skærm i midten, med teknologien bag, med besparelse på "brændstof" osv. desværre er der dog for mange af ovenstående ting der er dealbreakere for mig, specielt når vi snakker en bil til 800.000...

Er der mon andre, der har det som mig? Tænker i at Tesla får rettet op på nogle af disse ting til en nyere Model S, eller skal vi vente på Model...Y ?

Er der andre der har tænkt samme tanker, som har lært at leve med ovenstående, eller som har fundet andre løsninger på "problemerne" ?

Mvh Mickey

HH
HH May 24 '15

Ja da, jeg havde fuldstendig samme tanker efter min prøvetur.

Jeg er bestemt heller ikke imponeret af interiøret, og havde også tænkt mig at vente på et mulig fremtidig facelift. Problemet er bare at det sikkert ikke kommer før om 4-5 år, og hvem ved om de overhoved kan komme op på tysk standard. Det er jo en alligevel en amerikansk bil, og når jeg ser "luksus interiør" i andre amerikanske biler er de ofte endnu mindre tiltalende. Iøvrigt har Tesla ikke imponeret med interiør opdateringer, som f.eks. next gen sæder der er to skridt frem og et tilbage efter min mening. Hifi kan du dog selv opgradere til et andet system senere hvis man ikek er tilfreds, hvilket er grunden til at jeg ikke valgte HiFi pakken.

Når det helt store regnestykke er lavet er der vist ingen vej uden om at det er den eneste bil i Danmark i den prisklasser der giver mening, som vores afgiftssystem er nu.

Får min 85D leveret i juni. :)

Forummets indlæg er redigeret af HH May 24 '15
Lborch
Lborch May 24 '15
Jeg er faktisk fuldstændig enig med dig i alle punkterne.
Jeg lavede dog en Pro og con liste, og gjorde op at jeg godt kan leve med tingene. Nu er jeg heller ikke så høj som dig, hvorfor der ikke er noget af det der er decideret farligt for mig... Men helt enig i at nogle af valgene godt kan virke som valg der er taget "for at være anderledes" - men blot på områder, der fungerer rigtig godt på eksisterende biler.

Det skal dog siges at jeg IKKE har modtaget min TMS endnu, hvorfor jeg ikke kan gøre op, om disse ting er noget man hurtigt "glemmer" i løbet af de første uger.
Gustavsfar
Gustavsfar May 24 '15

Ja der er nogle kompromisser, men jeg tror at jeg taler for størstedelen af TMS ejere på dette forum når jeg siger at disse kompromisser er vi alle mere eller mindre indforståede med når man som TMS ejer får så meget andet tilbage i form at ekstrem køreglæde og i det hele taget en helt fantastisk køreoplevelse. I forhold til stort set alle andre biler pt. er TMS uden sammenligning.    

JP
JP May 24 '15

Dejligt med et forum hvor vi kan drøfte vores overvejelser :-) Er selv 191 cm. høj og er rigtig glad for de fleste valg i bilens interiør. Jeg brød mig ikke om de gamle sæder - synes ikke der var sidestøtte nok. Mine next gen sæder passer perfekt til mig og jeg savner hverken "knæk" på midten eller lårstøtte. Vil dog godt tro det bliver værre ved +2 meter... Jeg har Q7 med S-line sæder og SL AMG med største sæde upgrade inkl. ventilation. Jeg må sige, at i min størrelse (191 cm / 75 kg) sidder jeg i mine biler bedst i Tesla next gen førersædet.

I RS biler fra Audi kan nakkestøtten heller ikke justeres... Ved ikke om det er samme problem, men tror måske Tesla har kigget her? Der er jo også flere Volvo biler hvor forreste nakkestøtte er fast.

Jeg kunne godt ønske mig en bedre kopholder løsning - der er jeg helt enig. På alle øvrige punkter elsker jeg min bils minimalistiske interiør. Jeg tror det er et helt bevidst valg de har lavet - i god tråd med tidens trend synes jeg. Vil du have aflæggeplads, så vælg en Citroen eller lign... Jeg nyder ikke at finde gemte (glemte??) ting i dørsider og diverse opbevaringsrum.

Jeg har valgt standard stereo. Jeg har, som du skriver, ikke været voldsomt imponeret over det store lydsystem. Så her valgte jeg at spare pengene... Skal dog siges, at vi er vilde med internet delen i radioen. Selv i den dårligste mobil dækning, synes jeg den finder musikken godt. Vi bruger stort set ikke den alm. antenne - som jeg også er glad for at undvære på bilens design :-)

Klaus_
Klaus_ May 24 '15
Der er en lille lomme i døren, oppe ved håndtaget. Kan godt placere en telefon eller pung der.

Der findes en officiel midterkonsol også.

Der findes også konsol til bagsæderne så de også kan få armlæn og kopholder.

Der er også en løsning til at montere kopholder i bunden af forsæderne, så passagerne kan bruge dem, men kan ikke huske om det er et officielt add-on, men det mener jeg.
nicom
nicom May 24 '15
@mickeynygaard. Måske vil sæderne i Model X passe dig bedre. Men det er helt en anden type bil..
Kristian70k
Kristian70k May 24 '15

Hmm.. i skal sku lige lave jeres hjemmearbejde.. det er ikke en spare plan de har lavet med interiøret.. det er fordi de gerne vil have en kabine der er minimalistisk.. så hvis i er til pomt og pragt, lommer alle steder og ekstra luksus.. så skal i nok kigge på de tyske biler.. der er lige kommet en Mercedes der kan køre 200 km. på en opladning.. Jeg er selv alt for forelsket i bilen til at være enig.. og derfor alt for farvet til at komme med noget konstruktivt.. men det er fakta at Tesla går efter den enkle strømlinet kabine.. I love it

Lau
Lau May 24 '15

Jeg er enig i at interiøret ikke er på niveau med tyskerne, men helt enig med Gustavsfar1 og Kristian70k! Når man først har bilen opvejer plusserne langt de få manglerne. Tesla FTW!

Kristian70k
Kristian70k May 24 '15

Citat fra mickeynygaard

Hej

Jeg har i noget tid gået og tænkt over, om en Tesla Model S skulle være min fremtidige bil, og i sidste uge var jeg så endelige ude og prøve en...

Sælger var rigtig fin, han mindede ikke om en sælger, men mere en rådgiver, thumbs up for det, det er længe siden jeg har oplevet en sådan type. Ros til Mikkel fra Tesla Viborgvej.

Acceleration, generel køreglæde - Helt i top, accelerationen er helt ustyrlig, selv når man bare cruiser med 110 og skal overhale, vildt træk! Ligger flat på vejen, stort set umulig at lave hjulspin med - Vi ga' den gas en time efter det havde regnet, ikke skyggen af hjulspin

Eksteriør - Helt super. Materiale valg og designlinjer er gennemførte, og bilen er pivfræk at se på.

Interiør...Er jeg ene om at være skuffet her? Til sammenligning kører jeg rundt i en BMW F10 fra 2011, som jeg føler er noget helt andet...

1. Nakkestøtter kan ikke justeres - Jeg er 204cm høj, og nakkestøtten ville umiddelbart brække nakken på mig, hvis jeg blev påkørt hårdt nok bagfra - Hvorfor dog dette designvalg? Hvorfor i det mindste ikke give mig chancen for, at købe en anden sædepakke, hvor dette er en mulighed?

2. Sæderne generelt - Ikke nær ligeså luksuriøse som i min BMW, ryglæn kan ikke "knækkes" på midten, ingen lårstøtte der kan skubbes ud - Igen, hvorfor ikke give mig muligheden for at opgradere til bedre sæder?

3. Placering af kopholdere - Katastrofal placering. Tesla mener åbenbart at jeg ikke har behov for at hvile armen, samtidigt med jeg har noget stående i min kopholder...

4. Ingen kopholdere til passagerer på bagsædet? Hvorfor dog ikke inkludere dette i midtersædet som VW, BMW, Skoda, Audi, osv. ? Dum beslutning ikke at inkludere dette.

5. Centerkonsol - Jeg ved der findes et aftermarket produkt, man kan "installere" i det kæmpe hul der er i midten - Hvorfor dog ikke have dette som et officielt tilkøb, så man kan få en mere "cockpit" fornemmelse? Ufattelig megen spildplads her.

6. Ingen lommer i sidedørene - Hvorfor ikke? Der er rigelig med plads til det. Div. knapper er blevet en stor designdel af en bil, generelt virker dørene til at mangle noget når man kigger på dem, det er én stor plast overflade med et dørhåndtag og nogle enkelte knapper til at styre vinduer med, ellers helt bart - Det ser bare forkert ud...

7. Hifi anlæg - Vi hørte det store anlæg til +21.000 - Ufatteligt skuffende, enten har det ikke været indstillet korrekt, eller også er det bare under niveau af hvad BMW kan levere som standard - Både min kammerat og jeg var overbeviste om, denne bil ikke havde opgraderet Hifi, så ringe var det...

8. Fartpilot - Hvorfor dog have dette som en 3. "arm" på siden af rattet? Please, smid det op på rattet, det er rigeligt med 2 arme.

Det pisser mig lidt af, for jeg ville vildt gerne have en Tesla - Jeg er pjattet med trækket, med designet, med den store skærm i midten, med teknologien bag, med besparelse på "brændstof" osv. desværre er der dog for mange af ovenstående ting der er dealbreakere for mig, specielt når vi snakker en bil til 800.000...

Er der mon andre, der har det som mig? Tænker i at Tesla får rettet op på nogle af disse ting til en nyere Model S, eller skal vi vente på Model...Y ?

Er der andre der har tænkt samme tanker, som har lært at leve med ovenstående, eller som har fundet andre løsninger på "problemerne" ?

Mvh Mickey

Du er forresten velkommen til at læse lidt op på alt, både på dette forum og andre steder om tesla.. du burde ha gjort det inden du prøvede bilen.. eller som det mindste inden du skrive sådan et indlæg.. Synes det er på linje med den dårlige journalistik vi fra tid til anden ser.. dårligt research giver sku en dårlig tråd.. Det er ikke en BMW eller en skoda.. det er et bil frima der laver El biler, de har lavet biler i 13 år.. model S har været på gaden i 3 år... det er deres anden model... De andre du nævner har lavet biler i mange mange år.. deres første modeller lignede pis.. så synes sku Tesla sparker alle de andre i røven.. Enten er man til det ellers er man ikke. Jeg er.. 
NOELON
NOELON May 24 '15

Jeg er enig i enkelte punkter i kritikken af interiøret. Men som gammel Volvo V70 ejer var jeg vant til fast nakkestøtte og ingen ryg-knæk osv. Jeg må som andre konstatere, at med next-gen sæder har jeg aldrig haft bedre sæder incl. mine Volvo V70, Audi A6 og Citroen XM - alle i en topudstyret udgave.

Jeg er også meget enig i den beskrivelsen af den minimalistiske linie der er et bevidst valg fra Tesla's side. Det er en del af hele filosofien. Og den bliver man bare så glad for når man kører bilen til dagligt. Lige så enkelt det er at køre og håndtere bilen, ligeså enkelt er designet og formsproget.

Bianco
Bianco May 24 '15

Nakkestøtter - Hvis dit hoved er mere end (3?) cm højere end nakkestøtten, så skal du naturligvis ikke køre Tesla. Sikkerhed frem for alt.

HiFi anlæggets kvalitet kan jeg ikke vurdere...

Alle øvrige punkter er der løsninger på, både officielle/OEM og alternative.

Kristian70k
Kristian70k May 24 '15

+ 1000 Andersen

Genild
Genild May 24 '15
Fanatisme er i min optik et onde og det mere eller mindre uanset objektet for den fanatiske holdning. Derfor synes jeg da også at det er fuldstændig i orden at vælge en Tesla fra grundet mangler eller utilstrækkeligheder - vi har alle vore præferencer og vægter ting forskelligt.

Jeg har kørt i mange forskellige amerikanske biler, og de fleste har haft en umanerlig ringe finish ligesom mange af dem har været direkte som gyngeheste, målt i forhold til især high-end vesttyske biler. Testa er på mange punkter under niveau i forhold til finishen i for eksempel Audi og der er flere elementer som i min optik viser ringere brugerforståelse end man oplever hos fornævnte high-end tyske konkurrenter.

Fejl og utilstrækkeligheder som jeg har været opmærksom på, men som jeg har valgt at leve med som et bevidst valg. Men havde samme forhold været på den anden side af mine acceptniveauer, jamen så havde jeg valgt anderledes - nøjagtig som da vi i husstanden var enige om, at vi ikke ville kunne leve med en Mercedes E-klasse med dieselmotor, fordi den efter vores opfattelse var en skrammelkasse målt i forhold til vores 2005 Audi A6 benzinmotor.

Mercedes entusiater vil sikkert ryste på hovedet og kalde os lettere debile for det er i deres optik bare den fedest opnåelige bil blah blah - men det ændrer ikke vores opfattelse og præferencer, og det er efter min opfattelse et fuldt legitimt fravalg.

Men uanset hvor glade vi er for vore Tesla'er, og glade er vi, for ingen har truet eller tvunget os til at købe en Tesla, så skal vi ikke være blinde for mangler eller fornægtende overfor kritik af Tesla fra andre (det synes jeg så heller ikke at nogen har været i denne sag) men bare gøre os klart at andre har andre værdier og valg end dem vi har gjort.

Går de glip af noget? Næh sikkert ikke, for de vælger med garanti noget som de synes er federe og mere fuldendt efter deres mening.

Deres valg er mindst lige så gode som vore, de er bare anderledes end vore.

Det var så min moralprædiken på en højhellig søndag aften - god pinseende til alle
Gustavsfar
Gustavsfar May 24 '15

Amen!

mkiaer
mkiaer May 25 '15
En helt frisk anmeldelse af en P85D der bl.a. går i detaljen om netop interiør vs. andre luksus biler inkl en masse gode billeder om netop dette emne. Iøvrigt en god artikel der giver et godt generelt overblik af en Tesla Model S anno maj 2015.
http://arstechnica.com/...nes-double-your-fun/

Gustavsfar
Gustavsfar May 25 '15

Solbrillerum findes da under skærmen.

Klaus_
Klaus_ May 25 '15

Det er mærkeligt der ikke findes panik håndtag. Jeg tror det vil være en stor hjælp til ældre og dem med rygproblemer ifm. at komme ud af bilen?

Hejgaard
Hejgaard May 25 '15

...det har jeg misset Gustavsfar - hvor?

mickeynygaard
mickeynygaard May 25 '15

Jeg er lidt overrasket over, folk tager mine kritikpunkter meget til sig...Dette er ikke et angreb på jer, eller jeres valg af bil - For jer er det garanteret det helt perfekte valg...

Personligt var jeg bare irriteret over, det ikke faldte i min smag, da jeg havde sat næsen op efter, at skulle have det her fart monster indkøbt...

Nakkestøtten der ikke kan hæves er en dealbreaker for mig, flere af de andre ting kunne jeg godt leve med, men jeg ville stadig irritere mig over disse ting i dagligdagen...

Jeg håber inderligt BMW, Mercedes, Audi eller lign. kommer med en bil der har samme acceleration og rækkevidde, til en lign. pose penge - Alternativt håber jeg, at næste version af Tesla Model S, eller en Model Y eller hvad end de kalder den, har taget hånd om nogle af de kritikpunkter jeg har...

Sider: 1 2 »