Loading...
dk

Rejse i Europa | Tesla Forum

jr
jr May 24 '15

Har bestilt en 85d, får den til oktober, vi vil gerne tage en tur til sydfrankrig.

Der er desvære ikke supercharger dækket endnu over hele Europa

Spørgsmålet går på Hvilke firma dækker oplader stationer i hele Europa.

Ville helst have 1 kort der kunne bruges til det hele i stedet for skulle købe i hvert land

Gustavsfar
Gustavsfar May 24 '15

Hej jr.

Spørgsmålet er ikke helt forstået. SuC dækker fint hele vejen til Sydfrankrig...

jr
jr May 24 '15

Vil gerne være på den sikre side der er jo lidt afstand mellem SC

Derfor kunne jeg godt tænke mig et "betalingskort" til el-stander i Europa

Er det et firma som du kan anbefale som dækker hele Europa, ligesom Clever dækker danmark?

Gustavsfar
Gustavsfar May 24 '15

Kører selv til Sydfrankrig om 6 uger og du kan være på den sikre side med SuC ned gennem Europa til det sydfranske. Kender ikke udenlandske "betalingskort" og har personligt heller ikke i sinde at sætte mig ind i det da de efter min mening er overflødige...

jr
jr May 24 '15

Det er måske ikke nødvendigt, lad mig vide hvis i løber ind i noget god tur.

Vi tager til Cannes, der er en SC lige ved siden af

NOELON
NOELON May 24 '15

Der er ingen problemer i at nå til Cannes og andre dele af Syd Frankrig. Var dog kun i Lyon for nylig, men SuC ligger som træer på en flot Allé dernedad. 

Derudover kan du jo installere et par Apps der kan orientere dig om hvor du kan lade hvis du skal udenfor alfar vej. Jeg bruger selv PlugShare og PlugSurfing. Men husk at fulde din Frunk op med de mest almindelige kabler og connectorer - se andre tråde i forum.

Kristian70k
Kristian70k May 24 '15

http://www.teslamotors.com/en_DK/supercharger

Hej her er et link til deres netværk, du kan evt. søge på youtube.com efter bjørn nyland.. han er en video blogger, der har været i det meste af europa i sin TMS.. de sidste udsagn fra ham er, "nu er det jo ikke en udfordring at køre igennem europa, der er SUC over det hele"
tintin
tintin May 24 '15

Planlægger selv en tur til Berlin men synes der er lidt langt fra Hamborg og til den SuC der er små 100 km. før Berlin. Er der nogen af jer der har gjort turen?

Klaus_
Klaus_ May 24 '15

@tintin, er der ikke kun 200km mellem Hamborg SuC'en og den SuC der ligger før Berlin? 

tintin
tintin May 24 '15

Klaus du har nok ret at det ligger der omkring og så er der jo ikke noget problem, ville være rart med et målestoksforhold på kortet. Ser rigtigt langt ud når man bare ser på kortet

Sithfury
Sithfury May 25 '15

@tintin jeg gjorde turen århus - berlin og berlin - århus her i weekenden, faktisk dagen efter jeg fik bilen :-)

Der var ingen problemer i at kører fra Hamborg til Berlin SuC med ca 130km/t og lidt vejarbejde.

Hamborg SuC er ved et hotel, et stykke fra motorvejen, tilgengæld har de en hyggelig bar på hotellet, og servere en god burger :-) Jeg kan muligvis smide et billede op i aften.

Klaus_
Klaus_ May 25 '15

@tintin, prøv "PLANLÆG TUR" linket i toppen af denne side, så får du bl.a. afstande mellem opladninger med.

tintin
tintin May 25 '15

Tak for svarene. Kan se at i "planlæg tur" bliver man sendt ud på et ben på 334 km. rated. Kan en P85D klare det?

KS
KS May 25 '15

En P85D kan sagtens klare 334 rated km. Det er bare et spørgsmål om at tilpasse hastigheden herefter og håbe på at det er varmt (17-18 grader) og tørt. Sluk alt lys, ingen musik, ruder og soltag lukket. og håb på medvind. Så kan hastigheden sættes lidt op

Forummets indlæg er redigeret af KS May 25 '15