Loading...
dk

Bremsestøv for alufælge? | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Jan 12 '14

Et spørgsmål til dem som er så heldige at have kørt nogle km i deres Tesla S. Er det meget begrænset hvad der kommer af bremsestøv på de forreste alufælge eftersom bilen jo motorbremser meget når man slipper speeder. Jeg spørger fordi jeg selv de sidste to år har kørt med nogle 20" Breyton alufælge  som har været et mareridt at holde rene. Ønsker ikke igen at kæmpe med at skulle vaske dem i tide og utide. Min erfaring med Peugeut iOn og min nuværende Nissan Leaf er at der stort set ikke sætter sig noget bremsestøv fast på fælgene da EL-biler som sagt motorbremser det meste af tiden. Til gengæld kan det give nogle problemer med ruste skiver især bag på. Hvad er jeres erfaring med dette?

KS
KS Jan 13 '14

@renedyhr:

Der kommer naturligvis lidt - det kan ikke undgås. Men i forhold til min tidligere øse syntes jeg det er en del mindre. Men tænk over udformningen af fælgen - mine AEZ har en flad fælgkant  (vandret)- og der ligger altså en del grus og andet skidt fra vejen. Ville ønske jeg havde tænkt over dette..

muller
muller Jan 13 '14

Jeg kan varmt anbefale Tesla's (vinter) pladehjul/dæksler! Ud over den gode aerodynamik, så er de afsindigt nemme af holde rene! Og så ser de jo brandgodt ud! :D

FrederikC
FrederikC Jan 13 '14

Dæksler?

Snakker du om Aero hjul?

Admin44 Administrator
Admin44 Jan 13 '14

Jeg synes også at 21" er lette at rense for bremsestøv. Der er massere af plads til at komme ind.

muller
muller Jan 13 '14

@FrederikC: Jeps.