Loading...
dk

Reboot - sort skærm | Tesla Forum

Storgaard
Storgaard Jan 13 '14
I går havde jeg sort skærm, og det var der også i morges, så kørte forbi Tesla i morges!
Mikkel fra Tesla satte sig ind i bilen og trykkede begge rulleknapper på rattet ind i 10 sek., på den måde kan man reeboote bilen - og så virkede den igen!
Syntes det er genialt med den bil, når man bare lige ved det, så er det hele super enkelt.
Raymond
Raymond Jan 13 '14

Og trykker du de 2 øverste ind samtidigt, så genstarter frontskærmen(spedometerskærmen).

Meen jeg synes nu tit, jeg har sort skærm, ca. 1 gang om ugen.

 

TSLA
TSLA Jan 13 '14

Jeg oplever også mange gange sort skærm når jeg sætter mig ind. Men jeg har kun én gang været nødt til at re-boote. Normalt sætter jeg mig ind, sætter sikkerhedselerne i og trykker på bremsen. De fleste gang kommer den store skærm så igang. Hvis ikke trykker jeg tilbage og fremad et par gang, så er den der. Det forekommer mig at den store skærm er lidt langsommere i optrækket... Men den lille speedometer skærm siger jo også car off :-) Men jeg tror det har noget at gøre med en af indstillingerne omkring powersaving, som jeg dog ikke har udforsket, da det i praksis ikke har været noget problem for mig.

Storgaard
Storgaard Jan 17 '14
@Tsla er det ikke fordi bilen er sat på energi save, så tager det også lidt tid for min at vågne. Jeg sætter den kun på energi save, hvis jeg skal på en længere tur!
TSLA
TSLA Jan 18 '14

@Storgaard, jo jeg har den på energi save. Så korrekt det tager længere tid og sikkert både årsagen til at der opleves sorte skærme i ny og næ, men også at disse kommer tilbage uden problem. Jeg har sat den på energi save generelt for ikke at skulle huske omstilling og bare være så sparsom med ressourcerne som muligt.