Loading...
dk

Teslas finansiering... | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Jun 3 '15
Hej...

Jeg har lige siddet og regnet igennem på det finansieringsforslag Tesla har på hjemmesiden... Jeg er ikke skarp i lånesammensætninger overhovedet, men det jeg kan regne sammen giver ikke mening...

Jeg har lavet en sammensætning af en bil der står i 710.300 kr kontant... Den er der så forslag til finansiering med anslået månedlig ydelse på 6.000 kr over 8 år...

Udbetaling på 214.125 kr + 6.000x96 måneder giver 790.125 kr...

Men der står at de samlede kreditomkostninger er 290.500 kr i lånets løbetid... Ifølge min udregning er det kun 79.825 kr... (790.125-710.300)

Hva er det jeg overser?

På forhånd tak... :-)
Michael84
Michael84 Jun 3 '15
Lad mig nå at smide et gæt selv! Jeg har selvfølgelig ikke regnet min udbetaling med!?
Kiefer
Kiefer Jun 3 '15

Husker du at lægge mærke til, at Tesla på forsiden skriver to priser, en du skal betale og en du skal betale efter en fiktiv besparelse på brændstof og grøn ejerafgift?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 3 '15
Sithfury
Sithfury Jun 3 '15

@MRA1984

Prøv at tage direkte fat i Tesla og forhør dig om finansieringsmulighederne.

Jeg fik igennem Tesla og Jyske finans et lån med en fast rente på 2,45% i hele lånets løbetid, samt meget fornuftige oprettelsesgebyre, som ellers kan være høje.

Michael84
Michael84 Jun 3 '15
Ja, den kreative finte har jeg set - den angiver de os inde på lån-delen... Ingen tvivl om at der lige skal regnes lidt andre tal i ligningen når man sammenligner med almindelige biler (især når man sammenligner med nuværende gulplade Scirocco der bor på et værksted når den ikk sluger benzin). Men alle kneb gælder. :-)
Michael84
Michael84 Jun 3 '15
@Sithfury - det vil jeg gøre. De er måske til at handle med?
PeterE
PeterE Jun 23 '15

Det er vel lidt mere speget end bare at sammenligne renterne, idet finansiering via Tesla selv også inkluderer den 'forsikring' som hedder tilbagekøbsgaranti? Hvad den så er væk kan det nok diskuteres, men muligheden er vel noget værd.

Clausr
Clausr Jun 23 '15
Tag fat i Tesla, renten er 2,45 fast og ÅOP er 3,19
Sthing
Sthing Jun 23 '15

ÅOPen afhænger af hvor stort et lån der tages, idet der er nogle ikke-variable udgifter ved stiftelsen. I mit tilfælde var AOP 3.25%

Renten er fast 2.45% ved udbetaling på 20%.
Renten er fast 2.25% ved udbetaling på 35%.

Jeg vedhæfter det finansieringstilbud jeg fik forleden.

/Thing

DeaconWP
DeaconWP Jun 23 '15

Hvis man låner penge til en bil i Nordea, oprettes en konto, hvor lånet mangler på.

Samtidigt oprettes en konto, hvor man kan putte penge ind på. 

Der er så samme rente, som på bil lånet, bare til dig fra banken. Så hvis man har lidt penge til overs en gang i mellem, kan de så trække renter til samme sats som det billån. Og derved bliver den årlige omkostning til renter meget mindre.

De fleste banker har også sådan et produkt til realkredit lån. Kender dog ikke bil lån modellen fra andre banker. Man kan faktisk blive rentefri, selvom man stadig skylder en del på bil lånet.

Så jeg skal da flytte alt fra min boliglåns mod konto, til bil låns kontoen. Hvis den rente er størst.

Smart, synes jeg.