Husker du at lægge mærke til, at Tesla på forsiden skriver to priser, en du skal betale og en du skal betale efter en fiktiv besparelse på brændstof og grøn ejerafgift?
/Martin
@MRA1984
Prøv at tage direkte fat i Tesla og forhør dig om finansieringsmulighederne.
Jeg fik igennem Tesla og Jyske finans et lån med en fast rente på 2,45% i hele lånets løbetid, samt meget fornuftige oprettelsesgebyre, som ellers kan være høje.
Det er vel lidt mere speget end bare at sammenligne renterne, idet finansiering via Tesla selv også inkluderer den 'forsikring' som hedder tilbagekøbsgaranti? Hvad den så er væk kan det nok diskuteres, men muligheden er vel noget værd.
ÅOPen afhænger af hvor stort et lån der tages, idet der er nogle ikke-variable udgifter ved stiftelsen. I mit tilfælde var AOP 3.25%
Renten er fast 2.45% ved udbetaling på 20%.
Renten er fast 2.25% ved udbetaling på 35%.
Jeg vedhæfter det finansieringstilbud jeg fik forleden.
/Thing
Hvis man låner penge til en bil i Nordea, oprettes en konto, hvor lånet mangler på.
Samtidigt oprettes en konto, hvor man kan putte penge ind på.
Der er så samme rente, som på bil lånet, bare til dig fra banken. Så hvis man har lidt penge til overs en gang i mellem, kan de så trække renter til samme sats som det billån. Og derved bliver den årlige omkostning til renter meget mindre.
De fleste banker har også sådan et produkt til realkredit lån. Kender dog ikke bil lån modellen fra andre banker. Man kan faktisk blive rentefri, selvom man stadig skylder en del på bil lånet.
Så jeg skal da flytte alt fra min boliglåns mod konto, til bil låns kontoen. Hvis den rente er størst.
Smart, synes jeg.